Monty Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Witam, Mam mały problem z moją Audi. Jakieś 2 tygodnie temu jadąc autostradą zauważyłem, że tak przy przekraczaniu 3000 obrotów obroty zaczynały lekko falować i auto jakby trochę traciło na mocy. Po pewnym czasie obroty całkiem poleciały do zera i silnik chyba nawet nie zgasł bo nie pojawiły się kontrolki, a po chwili znów wskoczył na obroty. Zapaliła się kontrolka EPC. Zjechałem na stację zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i kontrolka EPC zapaliła się ponownie razem z kontrolką silnika. Zgasiłem auto, odczekałem chwilę i po odpaleniu świeciła się już tylko kontrolka silnika. Resztę trasy jechałem ostrożnie, ale auto jechało w sumie całkiem normalnie. Następnego dnia podjechałem do mojego mechanika, podłączył komputer i otrzymałem następujące błędy. 16804 - Zespół 1; system katalizatora: za mała skuteczność. P0420 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny 16705 - Czujnik obrotów silnika (G28): niezrozumiały sygnał P0321 - 008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny 17927 - Zespół 1; przestawienie wałka rozrządu: Nieprawidłowe działanie P1519 - 008 - Niezrozumiały sygnał 16706 - Czujnik obrotów silnika (G28): brak sygnału P0322 - 004 - Brak sygnału/brak komunikacji - Sporadyczny Mechanik skasował te błędy, potestował chwilę auto, błędy nie pojawiły się ponownie, więc powiedział, żebym przyjechał za kilka dni to sprawdzimy. Po ponownym podłączeniu pojawiło się wtedy jedynie: 16804 - Zespół 1; system katalizatora: za mała skuteczność. P0420 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny Powiedział mi, że to prawdopodobnie katalizator lub któraś z sond lambda, a reszta błędów, była następstwem wystąpienia tego pierwszego błędu. Kazał pojechać na badanie spalin. Zrobiłem badanie i spaliny wyszły ok. Już miałem zlecać wymianę katalizatora, gdy kolega któy ma VAGa zaproponował, że mi go podepnie i sprawdzimy błędy. Znalazłem na forum opisy jak zrobić test katalizatora i sond. Zrobiliśmy razem te testy i wszędzie były komunikaty, że wszystko ok. Wyskoczył jednak następujący błąd (dodam, że żaden z powyższych błędów się nie pojawił ponownie): Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 8E0 909 557 H HW: 8E0 909 057 A Component: 2.0L R4/5VS 0002 Coding: 0011501 Shop #: WSC 63251 000 00000 1 Fault Found: 17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started P1579 - 001 - Upper Limit Exceeded Readiness: 0000 0000 I tego błędu nie dało się już skasować. Przekopałem forum i wychodzi na to, że taki komunikat pojawiał się forumowiczom przy problemach z brudną i niezaadoptowaną przepustnicą. Objawy też ma takie, że auto jeździ trochę nierówno, czasem z chwilowym opóźnieniem reaguje na pedał przyśpieszenia, leciutko szarpie, przy zmianie biegu i puszczaniu sprzęgła. Taki lekki efekt "przymulenia" W związku z tym mam pytanie w czym może leżeć problem - czy jest jakiś problem z katalizatorem, czy to przepustnica? Czy najlepiej zacząć od przeczyszczenia przepustnicy i jej adaptacji, a później znów jeśli auto nadal będzie "zamulone" wymienić ten nieszczęsny katalizator? Poradźcie coś proszę, bo za dwa tygodnie jadę na urlop, a boję się jechać nie rozwiązując tego problemu, żeby nie stanąć gdzieś w trasie. Nie chciałbym też wymieniać katalizatora nie będąc pewnym, że to on szwankuje. Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki. W ostateczności oddam auto do ASO VW lub Audi. Michał
itor Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 najpierw zrob vagiem adaptacje pomimo tego ze jest blad ktory sie nie da skasowac, jezeli nie da sie to wyczysc i zaadaptuj przepustnice - http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=99538 na razie katalizatora nie wymieniaj chociaz ten blad niemal zawsze konczy sie jego wymiana, nie wstawiaj do ASO bo cie zrujnuja, w razie zcego wymien katalizator na to http://allegro.pl/show_item.php?item=1584901787
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się