zsakul85 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Witam Podejrzewam że nie tylko ja borykałem się z uszkodzeniem sterownika AIRBAG. Mój padł zimą podczas przestawiania fotela. Trochę mi zajęło znalezienie takiego samego modelu ale dzięki jednemu z kolegów [ OGr ] z naszego forum - JEST. Postanowiłem sam podjąć się wymiany i udało mi się tego dokonać myślę, że bez zbędnego rozkręcania auta. Poniżej małe FOTOSTORY może komuś pomoże. Uwagi mile widziane. Strasznie denerwująca kontrolka - szczególnie jak nie chce zgasnąć. A oto nowy sterownik: DOBRZE JEST ODPIĄĆ AKUMULATOR - lepiej dmuchać na zimne niż czasem przytulić się do Jaśka 1. Musimy zdjąć osłonę wokół lewarka zmiany biegów: Podważamy przód i delikatnie wypinamy. 2. Wypinamy plastikową obwódkę, trzyma się na takich metalowych łapkach. Należy uważać żeby nie połamać. 3. Wyciągamy i odpinamy radio 4. Wyciągamy panel klimatyzacji: Trzyma się na takich metalowych zatrzaskach trzeba sobie podważyć od góry i od dołu i panel sam wyskoczy. Można sobie coś podłożyć po nóżki po odchyleniu góry by podczas odczepiania dołu znów nam się nie zatrzasnęło. Następnie odpinamy 5 kostek z tyłu klimatronika. 5. Odkręcamy popielniczkę : 2 śruby 8-ki i wysuwamy do góry, Po wysunięciu odpinamy kabelek od oświetlenia. Czynność tą wykonujemy po wyjęciu klimatronika niestety ja zapomniałem zrobić fotki na tym etapie. 6. Wszystkie przewody najlepiej przełożyć sobie do gniazda radia by nam nie przeszkadzały podczas prac. A w okręgach pokazałem przestrzeń operacyjną, miejsca niby mało ale dla chcącego nic trudnego. 7. By mieć dostęp do wszystkich nakrętek trzymających moduł musimy wyjąć kawałek kanału wentylacyjnego. Wyjęcie - prawo lewo trochę siły i jest na wierzchu. Co do włożenia to już nie jest tak kolorowo ale da się to zrobić. Najważniejszy jest spokój. Moja rada jest taka by mieć przy sobie kombinerki i ten wyciągnięty kawałek kanały wchodzący od str. silnika delikatnie rozciągnąć pozwoli nam to sprawniej go wpasować we właściwe miejsce. A jak widać miejsca nie ma zbyt wiele. 8. Kluczem 10-ką odkręcamy 3 nakrętki trzymające moduł i odpinamy wtyczkę. Następnie wyciągamy. Teraz już tylko wymiana sterownika na wolny od wad i złożenie wszystkiego do kupy. Czas operacyjny ok 2,5h Czeka mnie jeszcze podpięcie pod VAG i wykasowanie błędów. Mam nadzieje że opis się komuś przyda. Pozdrawiam i służę poradą.
K2 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 a podpinałeś wcześniej VAG ???? jaki bald ci wyskakiwał ???? tez mi świeci cały czas ta kontrolka
zsakul85 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 VAG pokazywał takie coś. Oznaczenie elementu: 8DO 959 655 J Kodowanie: 00106 Kod serwisu: WSC 06325 Znaleziono 1 błąd: 65535 - Sterownik uszkodzony 00-10 - - - Sporadyczny 00-10 - - - Sporadyczny W tej chwili już jest ok. Wymiana sterownika pomogła
K2 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 to ja mam inny w poduchach 2 bledy : 532 - baterii lub uziemienie (nie odłączałem aku ) 65535 - ponoć często występuje z innymi błędami i nie ma znaczenia
zsakul85 Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Opublikowano 3 Lipca 2011 Błędy wykasowane i już jest OK Pozdrawiam kolegów z VAG forum
adam_kkk Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 No bez tego opisu chyba bym tydzień to wyjmował Dzięki za poświęcenie czasu na napisanie tego wątku. Jutro do fachowca - może uda się naprawić. No i się udało. Programowanie kości ABS 60zł + 4 godziny zabawy i działa
Korzeń Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Godzinkę zajęło wyjęcie modułu. Dziękuję za fotki!
Kurczak050 Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Dzięki za fotki, jedyny problem był z ponownym zamontowaniem części kanałów wentylacyjnych,po 40 minutach poddałem się - po prostu zdemontowałem przednią część środkowego kanału(chwila roboty) i poszło gładko.
dbprezes Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Wystarczy tylko wymienic na taki sam model ?? Czy trzeba cos jeszcze kodowac Vagiem Pytam bo u mnie wywaliło bład 65535
Macku0811 Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 Mógłbyś podesłać raz jeszcze zdjecia? Te z posta się nie ładują ?
mar_1981 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Ma ktoś jakieś zdjęcia bo chcę rozebrać i żeby niczego nie połamać dobrze by było obejrzeć fotki.
mar_1981 Opublikowano 3 Lutego 2020 Opublikowano 3 Lutego 2020 (edytowane) Zdjęcia wygasły więc trochę odświeżę. Po kolei jeszcze raz. Na samym początku polecam odłączyć aku żeby przypadkiem nie przytulić jaśka. Zacznę od tego że ja miałem oryginalnie sterownik 8D0 959 655 J, a założyłem 8D0 959 655 TD który jest podobno odporniejszym zamiennikiem. Ale trzeba na koniec go w VAGu przeprogramować zgodnie ze swoim sterownikiem. 1. Wymontowujemy radio - tutaj zdjęć nie mam bo mam nie oryginalne więc wystarczyło za pomocą kluczyków je odblokować, wysunąć, wypiąć kostki i przewód antenowy i po sprawie. 2. Wysunąłem panel klimatyzacji i odpiąłem kostki. Spokojnie są idioto odporne i są oznaczone kolorami nie można pomylić Panel trzyma się na blaszkach które zaznaczyłem strzałkami. Dwie na górze i dwie od spodu. zdjęcia 1, 2 i 3 w albumie 3. Wypinamy ramkę która okala dookoła klimatronik i radio. Delikatnie ją ciągniemy bo trzyma się na zaczepach które niestety próby czasu nie zniosły i kilka się urwało i musiałem je ponownie przygrzać do ramki. Zdjęcie ze zdemontowaną ramką - powyżej 4. Naszym oczom ukarzą się śruby od popielniczki. Odkręcamy, odpinamy kostkę od podświetlenia i po sprawie. Zdjęcia niestety nie zrobiłem ale tego akurat nie można nie zauważyć i źle zrobić. 5. odpinamy osłonę lewarka od biegów. Trzyma się na zaczepach które wypinamy zaczynając od strony "ręcznego". Najłatwiej chyba włożyć ręką w mieszek i delikatnie pociągnąć. Blaszki widać na zdjęciu. Zdjęcie nr 6 w albumie 6. Następnie wyjmujemy popielniczkę tylną i pod nią odkręcamy nakrętki, kolejna jest pod osłoną plastikową pod podłokietnikiem i dwie symetrycznie po bokach pod zaślepkami widocznymi po maksymalnym odsunięciu foteli przednich do tyłu. UWAGA!!! Przy podnoszeniu całości najpierw odepnijcie wtyk OBD bo krótkie przewody ma. Zdjęcia 7, 8 i 11 w albumie 7. Żeby zdjąć osłonę ręcznego należy odpiąć zatyczkę plastikową pod rękojeścią. NIE CIĄGNĄĆ na siłę bo połamiecie. Zdjęcie nr 9 w albumie 8. Odpinamy ostrożnie kolejną plastikową osłonę przy włącznikach halogenów, odkręcamy wszystkie śrubki, wysuwamy przyciski od halogenów i podstawkę pod kubek 9. Po wszystkim powinna zejść osłona i taki widok macie jak na zdjęciu poniżej. Dodatkowo zdemontować należy dwa tunele powietrza przy sterowniku i wtedy macie swobodny dostęp do sterownika Zdjęcie nr 10 w albumie Mam nadzieję że nie zapomniałem o czymś bo już kilka tygodni temu to robiłem ale jakoś nie mogłem znaleźć wolnego czasu żeby to wrzucić. Zdjęcia nie chcą wejść na forum więc podaję odnośnik do katalogu ze zdjeciami na stronie fotosik i ustwiam zdjęcia jako publiczne żeby każdy mógł obejrzeć. Album ze zdjęciami Edytowane 23 Lutego 2020 przez mar_1981
wkucinski94 Opublikowano 22 Maja 2021 Opublikowano 22 Maja 2021 Mógłbyś jeszcze raz wrzucić fotki ? Te z fotosik też już wygasły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się