Skyliner89 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam Rozładował mi się akumulator i po doładowaniu (akumulator był odłączony od samochodu podczas ładowania) zaczęły mi falować obroty od 300 do 1100 jak stoję na biegu jałowym. Wcześniej nie miałem takich problemów... tzw. przed rozładowaniem cały czas na biegu jałowym czy postoju obroty były 900. Wie ktoś czym tkwi problem? Możliwe, że komputer złapał błędy? Za wszelką pomoc bardzo dziękuje
wojtek26 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Zrób adaptacje przepustnicy i bedzie OK
Adikoss Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Dokładnie tak jak napisał kolega przedemną Adaptacja Przepustnic i powinno być po kłopocie Adaptacja przepustnicy w silnikach VAGPoniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy. Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę: -> Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował. -> Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. -> Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. -> Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: -> Brak błędów a pamięci sterownika silnika. -> Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V -> Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). -> Przepustnica czysta! -> Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne) -> Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego): Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE). [idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : [bloki pomiarowe - 08] .i gotowe... PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. ________________________________________ PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "060". [idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : [bloki pomiarowe - 08] .i gotowe... PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. ________________________________________ PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP- 2000)(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg. Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [Nastawy podst. - 04] Wybierz grupę "060". [idź!] Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk: [ON/OFF/Dalej] Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON. Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć: [ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe. Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF [Gotowe, powrót] PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się