rem3dy Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Hej potrzebuje zrobic stale zasilanie do nokii ktora pracuje jako gps na przedniej szybie. Skad pociagnac 5V? Dzieki
pastaldo Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 w samochodzie będzie chyba cieżko znaleść standardowo 5V. Jak masz odrobine zręczności i elektronicznego zacięcia to zrobisz sobie za grosze taki pseudo zasilacz do tej nokii.
rem3dy Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 Wlasnie o to chodzi,ze chcialbym uniknac pseudo zasilaczy, ladowarek itp. W koncu moge uzywac ladowarki na 12V z gniazdka, ktora mi zasili tel tymi 5V, ale mocno sie to badziewie grzeje.
pastaldo Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Wlasnie o to chodzi,ze chcialbym uniknac pseudo zasilaczy, ladowarek itp. W koncu moge uzywac ladowarki na 12V z gniazdka, ktora mi zasili tel tymi 5V, ale mocno sie to badziewie grzeje. no to ja nie słyszałem o standardowo spotykanym 5V w samochodzie. Chyba że jakiś moduł jest zasilany takim napieciem wtedy jakos jest ono obniżane z 12V. Ale czy takie moduły sa to trzeba by zapytać jakiegoś elektrytka samochodowego i z ciekawości tez bym się dowiedział o czyms takim.
marcinkoz2910 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 w samochodzie nie masz instalacji na 5V jeśli sam nie zrobisz to lipa ja u siebie kupiłem ładowarkę 5V ale na prąd 2A bo w supermarketach sa takie same ale na 0,5A lub 1A a one się grzeją jak słusznie zauważyłeś podłączyłem ją pod deską rozdzielczą a koło przedniego słupka wypuściłem sobie wtyczkę którą podłączam do nawigacji gdy mam ją przyczepioną do szyby
pastaldo Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 w samochodzie nie masz instalacji na 5V jeśli sam nie zrobisz to lipa ja u siebie kupiłem ładowarkę 5V ale na prąd 2A bo w supermarketach sa takie same ale na 0,5A lub 1A a one się grzeją jak słusznie zauważyłeś podłączyłem ją pod deską rozdzielczą a koło przedniego słupka wypuściłem sobie wtyczkę którą podłączam do nawigacji gdy mam ją przyczepioną do szyby i ja bym się podpisał pod tym rozwiązaniem
tomaszek23456 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Mrzesz sam zrobić takie zasilanie wpinając stabilivolt LM 7805 to taki układ zmniejszający i 12v robi 5v
rem3dy Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Hmm czyzby to bylo takie proste Ten uklad mozna zasilac spokojnie pradem stalym z akumulatora? Nigdy wczesniej nie mialem w rekach takich stabilizatorow jak sie podlaczyc do jego nozek? Czy tak jak opisalem na zdjeciu bedzie dobrze czy na odwrot?
pastaldo Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Mrzesz sam zrobić takie zasilanie wpinając stabilivolt LM 7805 to taki układ zmniejszający i 12v robi 5v a widział kolega jak te stabilizatory się grzeją jak musza zbic napięcie z 12 do 5 V? Ten stabilizator jest tak gorący że słabszy plastik może stopić. Trzeba robić układ z dobrym radiatorem. Hmm czyzby to bylo takie proste Ten uklad mozna zasilac spokojnie pradem stalym z akumulatora? Nigdy wczesniej nie mialem w rekach takich stabilizatorow jak sie podlaczyc do jego nozek? Czy tak jak opisalem na zdjeciu bedzie dobrze czy na odwrot? mozna zasilać 12V ale jak nadmieniłem wyżej bardzo się wtedy grzeje. Jak chcesz to zakładac to przykręć ten stabilizator do sporego radiatora, takiego przynajmniej 4x4x4cm.
franc8 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Zgadzam się z przedmówcą bez radiatora nawet nie podłączaj bo przy długim i dużym obciążeniu układ będzie się ostro grzał. Podepnij zasilanie pod układ z radiatorem , schowaj go pod deską i wyprowadź kabelki gdzie chcesz - powinno być git. Pamiętaj tylko że pomiędzy radiator a układ musisz użyć pasty termoprzewodzącej.
rem3dy Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2011 No to fajnie, dzieki za sugestie. Ponownie jeszcze pytanie czy to jak oznaczylem wyjscia z tego ukladu jest poprawne czy jest na odwrot ? Acha i skad waszym zdaniem najlepiej wziasc 12V obecne po przekreceniu kluczyka. Myslalem o tym kablu co idzie do radia.
franc8 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Zasilanie układu jak zaznaczyłeś, + możesz uzyskać z bezpieczników
krzysaudi Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 W dobrych sklepach elektronicznych możesz kupić miniaturową przetwornice napięcia na 5V - kupisz np. w Soltronic w Wa-wie na Volumenie Jest to o tyle dobra sprawa że nie grzeje się i ma bardzo dużą tolerancję na pływanie napięcia zasilającego jakie jest w samochodzie - od 12 do 14 V i nie robi sobie nic z tego Zapłacisz troszkę więcej niż za zwykły stabilizator 5V ale będziesz zadowolony . I ma obciążalność większą niż ten zwykły 7805 . Krzysiek
rem3dy Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Na stronie soltronika znalazlem dwie wersje Pierwsza drozsza z radiatorem http://www.soltronik.pl/przetwornica_obnizajaca_napiecie_stale_dc3_5v/p-12174.html i druga tansza bez radiatora http://www.soltronik.pl/przetwornica_obnizajaca_napiecie_stale_dc2_50v_09a/p-12176.html Domyslam sie, ze ta pierwsza stanowczo wystarczy i nie bedzie sie mocno grzac...
krzysaudi Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Ta będzie w sam raz - duży prąd i ważne że nie grzeje się . Mówię o tej z radiatorem - prąd 3 A więs starczy . Krzysiek
pox Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Witam, Większość elektroniki znajdującej się w naszych samochodach zasilanych jest napięciami 5V, 3.3V oraz 1.8V, jednak są to napięcia niedostępne na jakimkolwiek wyprowadzeniu. Aby mieć w samochodzie takie napięcie potrzebny jest odpowiedni zasilacz - przetwornica obniżająca z 12V. Zaproponowany stabilizator liniowy 7805 może być odpowiedni pod warunkiem że nie będzie on pracował ze zbyt dużym obciążeniem - wynika to z tego że moc którą musi wytracić zamieniana jest w ciepło - i to właśnie dlatego dosyć mocno grzeje się. Poza tym do tego stabilizatora wymagane są filtry, gdyż w instalacji samochodowej znajduje się dużo "śmieci", co w konsekwencji może doprowadzić do uszkodzenia nie tylko tego stabilizatora, ale również układu zasilanego.
toniu84 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 jest jeszcze jedno rozwiązanie pod warunkiem, że posiadasz radio z portem USB, i to właśnie do tego portu możesz się podpiąć i wykorzystać z niego +5V, max obciążalność to 0,9 A, także nie powinno być problemu. Weź jakiś stary kabel USB przetnij go i na czerwonym kablu będziesz miał +5V a na czarnym masę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się