Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B7] Jak poprawnie jeździć aby nie było problemów z filtrem DPF - PORADNIK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak masz udokumentowane to powinne byc jakies wzmianki o naprawch? Masz cos tam?

o dpf jedynie poprawka programu jakas akcja serwisowa, dpf od nowosci nie wymieniany myślę że jeeszcze zrobię te 20-30 tyś do całkowitego zapchania filtra potem wycinka chwasta :notworthy: A tak na marginesie polecacie może jakiś warsztat na śląsku który dobrze wycina i zmienia soft dpf ?

Na allegro już można za 600zł wywalić dpf wcale nie tak dużo a korzyści spore

na slasku masz Aligatora (dynosoft), o ktorym kraza dobre opinie i wiele osob tutaj z forum pochlebnie sie o nim wypowiada. nie wiem tylko jak z cena u niego jest

Opublikowano

witam,

właśnie czytam temat filtra DPF i chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami:

- w moim audi a4 b7 BRD 170KM (przebieg 176tyś) niedawno zapaliła się kontrolka DPF więc wyruszyłem jak zalecił gliwicki serwis audi w trasę na autostradzie (prędkość ok.2700 odr/min itd) niestety auto przeszło w tryb awaryjny:(.

- po kilku godzinach spędzonych na forach internetowych, gdzie starałem się doczytać czegoś o zaistniałej sytuacji przypomniałem sobie o warsztacie samochodowym BOSCH SERWIC SZYMECKI z Knurowa więc postanowiłem podjechać.

- zatankowałem i odstawiłem auto na jeden dzień, na druki dzień podjechałem po moje audi i właściciel serwisu Pan Tomek powiedział, że samochód za pomocą programu diagnostycznego został wprowadzony w tryp awaryjnego wypalania i kontrolka zgasła (wg programu nasycenie filtra w momencie odbioru wynosiło 14,9%) koszt 123,00 PLN

- gdy z uśmiechem na twarzy wracałem do domu, po 6 kilometrach kontrolka wystraszyła mnie kolejny raz. Więc nawrotka i powrót do Knurowa.

- konsultacja z właścicielem i decyzja o regeneracji DPF.

- po dwóch dniach odebrałem samochód, diagnoza: regeneracja + wymiana czujnika różnicy ciśnień koszt 463,00 PLN (nasycenie 10%)

- od momentu wizyty w BS SZYMECKI zrobiłem 700kilometrów i wróciłem na umówioną kontrolę

- efekt: różnica ciśnień ok, nasycenie 10% - moje przemyślenie: może nie koniecznie trzeba kupować nowy filtr, a wystarczy regeneracja.

PODSUMOWUJĄC: po regeneracji filtra i wymianie czyjnika wszystko w normie. A tak na marginesie, kolega z pracy był na przeglądzie i młody diagnosta pierwszy raz sprawdzał mu emisję spalin!!!! czy po wycięciu DFP samochód będzie spełniał normy???

Pozdrawiam Jarek

Opublikowano

witam,

właśnie czytam temat filtra DPF i chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami:

- w moim audi a4 b7 BRD 170KM (przebieg 176tyś) niedawno zapaliła się kontrolka DPF więc wyruszyłem jak zalecił gliwicki serwis audi w trasę na autostradzie (prędkość ok.2700 odr/min itd) niestety auto przeszło w tryb awaryjny:(.

- po kilku godzinach spędzonych na forach internetowych, gdzie starałem się doczytać czegoś o zaistniałej sytuacji przypomniałem sobie o warsztacie samochodowym BOSCH SERWIC SZYMECKI z Knurowa więc postanowiłem podjechać.

- zatankowałem i odstawiłem auto na jeden dzień, na druki dzień podjechałem po moje audi i właściciel serwisu Pan Tomek powiedział, że samochód za pomocą programu diagnostycznego został wprowadzony w tryp awaryjnego wypalania i kontrolka zgasła (wg programu nasycenie filtra w momencie odbioru wynosiło 14,9%) koszt 123,00 PLN

- gdy z uśmiechem na twarzy wracałem do domu, po 6 kilometrach kontrolka wystraszyła mnie kolejny raz. Więc nawrotka i powrót do Knurowa.

- konsultacja z właścicielem i decyzja o regeneracji DPF.

- po dwóch dniach odebrałem samochód, diagnoza: regeneracja + wymiana czujnika różnicy ciśnień koszt 463,00 PLN (nasycenie 10%)

- od momentu wizyty w BS SZYMECKI zrobiłem 700kilometrów i wróciłem na umówioną kontrolę

- efekt: różnica ciśnień ok, nasycenie 10% - moje przemyślenie: może nie koniecznie trzeba kupować nowy filtr, a wystarczy regeneracja.

PODSUMOWUJĄC: po regeneracji filtra i wymianie czyjnika wszystko w normie. A tak na marginesie, kolega z pracy był na przeglądzie i młody diagnosta pierwszy raz sprawdzał mu emisję spalin!!!! czy po wycięciu DFP samochód będzie spełniał normy???

Pozdrawiam Jarek

a zapytales moze na czym polega ta "regenracja" filtra? no i kolejne pytanie - wiesz moze na jakiej podstawie okreslaja Ci zapelnienie filtra? w VCDS masz w zasadzie dwa bloki, ktorymi mozesz sie kierowac. wartosc, jednego zwracana jest w %. zaraz po cyklicznym wypaleniu filtra (przynajmniej u mnie) ta wartosc zawsze pokazuje 0%. jest drugi blok (grupa 68), ktory pokazuje ilosc oleju pochodzacego z silnika, ktory gromadzi sie w filtrze i ktory nie jest usuwany podczas wypalania filtra. gdy ta wartosc osiagnie pewien prog (koledzy tutaj wspominali, ze jest ona podawana w gramach i granica dla niej to 60) - filtr nalezy wymienic.

wracajac do pierwszego bloku (grupa 75) - wartosc podawana przez niego obliczana jest na podstawie czujnika cisnienia (porownywane sa wartosci przed i za filtrem), czujnika temperatury przed filtrem oraz masowego przeplywomierza powietrza. brana pod uwage rowniez jest wyzej wspomniana ilosc pozostalosci oleju w filtrze - aby odroznic wypelnienie filtra sadza od wypelnienia filtra olejem. dlatego wlasnie w tej grupie jedna z wartosci po cyklicznym wypalaniu filra powinna spadac do 0%.

Opublikowano

witam,

właśnie czytam temat filtra DPF i chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami:

- w moim audi a4 b7 BRD 170KM (przebieg 176tyś) niedawno zapaliła się kontrolka DPF więc wyruszyłem jak zalecił gliwicki serwis audi w trasę na autostradzie (prędkość ok.2700 odr/min itd) niestety auto przeszło w tryb awaryjny:(.

- po kilku godzinach spędzonych na forach internetowych, gdzie starałem się doczytać czegoś o zaistniałej sytuacji przypomniałem sobie o warsztacie samochodowym BOSCH SERWIC SZYMECKI z Knurowa więc postanowiłem podjechać.

- zatankowałem i odstawiłem auto na jeden dzień, na druki dzień podjechałem po moje audi i właściciel serwisu Pan Tomek powiedział, że samochód za pomocą programu diagnostycznego został wprowadzony w tryp awaryjnego wypalania i kontrolka zgasła (wg programu nasycenie filtra w momencie odbioru wynosiło 14,9%) koszt 123,00 PLN

- gdy z uśmiechem na twarzy wracałem do domu, po 6 kilometrach kontrolka wystraszyła mnie kolejny raz. Więc nawrotka i powrót do Knurowa.

- konsultacja z właścicielem i decyzja o regeneracji DPF.

- po dwóch dniach odebrałem samochód, diagnoza: regeneracja + wymiana czujnika różnicy ciśnień koszt 463,00 PLN (nasycenie 10%)

- od momentu wizyty w BS SZYMECKI zrobiłem 700kilometrów i wróciłem na umówioną kontrolę

- efekt: różnica ciśnień ok, nasycenie 10% - moje przemyślenie: może nie koniecznie trzeba kupować nowy filtr, a wystarczy regeneracja.

PODSUMOWUJĄC: po regeneracji filtra i wymianie czyjnika wszystko w normie. A tak na marginesie, kolega z pracy był na przeglądzie i młody diagnosta pierwszy raz sprawdzał mu emisję spalin!!!! czy po wycięciu DFP samochód będzie spełniał normy???

Pozdrawiam Jarek

Nic mnie w tym nie dziwi z tym ze ja jak u znajomej wypalalem awaryjnie filter to obserwowałem okienko trzecie w kanale 75 i jeżeli podczas wypalania wartości nie spadają to na bank jest coś z czujnikiem różnicy ciśnień. Logicznym jest ze jeżeli on złe działa to filtr nie będzie regenerowany wtedy kiedy powinien- w najgorszym wypadku wcale ( kiedy pokazuje niski procent zapchania) i nie dziwota ze wtedy filtry padają.

Zastanawiam sie jak Twoj mechanior wypalal za pierwszym razem ten filtr i nie zauważył błędnych wskazań tego czujnika?

Opublikowano

Nic mnie w tym nie dziwi z tym ze ja jak u znajomej wypalalem awaryjnie filter to obserwowałem okienko trzecie w kanale 75 i jeżeli podczas wypalania wartości nie spadają to na bank jest coś z czujnikiem różnicy ciśnień. Logicznym jest ze jeżeli on złe działa to filtr nie będzie regenerowany wtedy kiedy powinien- w najgorszym wypadku wcale ( kiedy pokazuje niski procent zapchania) i nie dziwota ze wtedy filtry padają.

Zastanawiam sie jak Twoj mechanior wypalal za pierwszym razem ten filtr i nie zauważył błędnych wskazań tego czujnika?

nawet jesli czujnik cisnienia jest niesprawny regeneracja odbywa sie na podstawie przebiegu oraz ilosci spalonego paliwa (od ostatniej regeneracji).

Opublikowano

...tez słyszałem ze jest jeszcze wiecej czynników wywołujących regenerację, ale własnie tylko o nich słyszałem wiec nie będę tu nic twierdził ale w moim i kolegi przypadku widać ze ten tylko czujnik wystarczy żeby zawalić filtr. Wiec dlaczego czasowka nie działała?

Opublikowano

...tez słyszałem ze jest jeszcze wiecej czynników wywołujących regenerację, ale własnie tylko o nich słyszałem wiec nie będę tu nic twierdził ale w moim i kolegi przypadku widać ze ten tylko czujnik wystarczy żeby zawalić filtr. Wiec dlaczego czasowka nie działała?

nie wiem dlaczego u Ciebie nie dzialalo. prosty przyklad na to, ze taka procedura istnieje - gdyby nie istniala wystarczyloby wywalic filtr mechanicznie. czujnik cisnieniowy bedzie pokazywal brak (lub pomijalna) roznice cisnien przed i za filtrem - wiec nic nigdy sie nie powinno dziac - a jednak poza taki mechanicznym zabiegem potrzebna jest ingerencja w soft.

Opublikowano

Ok, ja też miałem podobny przypadek jak kolega Jara7, wizyta u mechanika, no i czujnik różnicy ciśnień wymieniony, filtr wypalony, ale po przejchaniu 100km znowu kontrolka procesu wypalania tryb awaryjny, no koma,no i znowu błąd recylkulacji spalin, po dokładnym obejrzeniu układu, stwierdza że jest nieszczelny(dzisiaj robią, i mam nadzieję że ogarną, bo u nas w warmińsko-mazurskim znaleźć dobrego magika to kłopot) więc wymiana czujnika nie zawsze załatwia sprawę. pzdr

Opublikowano

A nie jest czasami tak ze regeneracja czasowa wywołana jest własnie blednymi wskazaniami z czujnika różnicy ciśnień który po wycieciu DPF rejestruje zbyt małe ciśnienie i wlancza coś jakby program awaryjny który jest czasowa regeneracja która podczas kiedy DPF i czujnik są sprawne to jest nieaktywna?

Opublikowano

Witam,

wracając do tematu i pytań jakie Wam się nasuwają odpowiadam (oczywiście ja nie jestem mechanikiem i moje wypowiedzi nie będą tak fachowe, ale postaram się opisać co okiem i uchem laika przyswoiłem)

- po pierwsze: po pierwszej wizycie u mechanika, a raczej powrocie do niego po kolejnym pojawianiu się kontrolki, mechanik powiedział, iż niepokoi go zbyt duża różnica ciśnień przed i za DPF-dlatego postanowił regenerować.

- po drugie regeneracja filtra odbyła się nie poprzez wypanenia, a przez demontaż i czyszczenie płynem (niestety nazwy nie zapamiętałem)

- po trzecie program, który wskazywał parametry związanie z filtrem to program diagnostyczny BOSCH'a (nie pamiętam czy okienka w których pokazane były parametry miały jakieś nazwy, ale wskazywały min nasycenie w %, ciśnienie przed, ciśnienie za, dystans od ostatniego wypalenia w kilometrach.

- po czwarte dziś mój licznik wskazuje 1000 km po naprawia i nadal ok.

pozdrawiamJAREK

PS. Do pełni szczęścia i radości z jazdy pozostało mi jeszcze uporanie się z problemem oleju 0.5l/500km!!! i szuranie po regeneracji turbo. Jeżeli ktoś zna sposób na te problemy proszę o kontakt [email protected] lub GG 32435656

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...