Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Jak poprawnie jeździć aby nie było problemów z filtrem DPF - PORADNIK


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Moderatorze ale FiodoR ma w tym momencie racje. Tez chciałem tak zareagować na tego posta. :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Moderatorze ale FiodoR ma w tym momencie racje. Tez chciałem tak zareagować na tego posta. :)))

jakoś w poprzednim AWX miałem chipa i autko nie puszczało dymka, przecież jak zrobisz program o 5KM słabszy niż silniczek da radę to nie będzie dymił :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche juz OT, ale AWX troche sie rozni od BPW. Silniki niewiele, ale osprzet juz wiecej. Ale glownym problemem jest to ze 1,9 TDI mialo wieksze rezerwy na chipa, ktorych 2,0 TDI juz nie ma tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche juz OT, ale AWX troche sie rozni od BPW. Silniki niewiele, ale osprzet juz wiecej. Ale glownym problemem jest to ze 1,9 TDI mialo wieksze rezerwy na chipa, ktorych 2,0 TDI juz nie ma tyle.

koniec biadolenia bo temat wątku odbiega od ostatni napisanych postów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym wypalanie najlepiej przeprowadzić na trzecim biegu i obroty ok.2500-2700 bo wtedy można osiągnąć większą temp. spalin (min.700stopni)

z tym biegiem to nie do konca tak. EGT wzrasta przez dotrysk paliwa. obroty najlepiej utrzymywac we wspomnianym przez Ciebie zakresie (mozna nawet wyzej) ale trzeci bieg to nie jest zadne wskazanie. Motorownia powinna pracowac pod obciazeniem wiec chodzi o to aby nie jechac na niskim przelozeniu. rownie dobrze mozna jechac na szostym biegu utrzymujac obroty we wspomnianym przedziale - ale oczywiscie wiaze sie to w takim przypadku z duza predkoscia. podczas wypalania DPF'a jadac na szostym biegu przy 2700-3000 rpm EGT bedzie ponad 700C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coz, 3.0 swoje robi. jak pisalem - przy tym biegu i tych obrotach trzeba uwazac na predkosc. ale wartosc EGT jest wysoka i filtr sie poprawnie wypali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie 146 tys. przebiegu w 1.9 (kod BLS) i od 35 tys. które ja zrobiłem spokój :) ale zawdzięczam to jeździe autostradowej lub pseudo autostradowej zawsze z co najmniej 70-80% baku... do tego skrzynia piątka i obroty 2500-3000 są prawie non stop :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma zawartość baku do tego ? :mysli:[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2011, 22:24_________________________________________________

no coz, 3.0 swoje robi. jak pisalem - przy tym biegu i tych obrotach trzeba uwazac na predkosc. ale wartosc EGT jest wysoka i filtr sie poprawnie wypali

Wiem zgadzam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma zawartość baku do tego ? :mysli:

chodziło mi o to, że z 800 km, które robię na baku, góra 200 km jest robiona w mieście :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się, ktoś może jaka będzie/jest przybliżona żywotność DPF-a w aucie o przebiegu 250tyś KM ? :mysli:

DPF wymieniony w DE przy 190tyś. Auto w Polsce od przebiegu 220 tyś.

Aktualnie, krótkie odcinki (miasto), kilka razy w tygodniu autostrada ok. 30km.

Od czasu do czasu coś dłuższego.

Wcześniej w DE (całe 220tyś) tylko autostrada. a i tak zdążyli wymienić na nowy... :wink4:

Wiem że to dość abstrakcyjne pytanie, ale z góry wielkie dzięki za odpowiedzi.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się, ktoś może jaka będzie/jest przybliżona żywotność DPF-a w aucie o przebiegu 250tyś KM ? :mysli:

DPF wymieniony w DE przy 190tyś. Auto w Polsce od przebiegu 220 tyś.

Aktualnie, krótkie odcinki (miasto), kilka razy w tygodniu autostrada ok. 30km.

Od czasu do czasu coś dłuższego.

Wcześniej w DE (całe 220tyś) tylko autostrada. a i tak zdążyli wymienić na nowy... :wink4:

Wiem że to dość abstrakcyjne pytanie, ale z góry wielkie dzięki za odpowiedzi.

Pozdro

Hmm to byś musiał smsa do wróżki wysłać może ona coś przewidzi a tak poważnie to tylko vag tam teoretycznie możesz sprawdzić ile gram sadzy się uzbierało koledzy piszą że 60gr to max potem filtr traci swoją użyteczność i zaczynają sie prblemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpf powinien wytrzymać jeśli auto jest sprawne spokojnie 350 tys

dokladnie, ale podzespoly inne ktore ulegaja uszkodzeniu moga i wplywaja na skrocona zywotnosc DPF-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpf powinien wytrzymać jeśli auto jest sprawne spokojnie 350 tys

dokladnie, ale podzespoly inne ktore ulegaja uszkodzeniu moga i wplywaja na skrocona zywotnosc DPF-a

coś mi sie nie widzi 350 tys ja mam udokumentowany przebieg w aso samochod serwisowany przebieg 150tys i filtr 50gram zapchany jeszcze dziesięć i wycinka chyba że te 10 gram starczą na następne 150 tys co nie chce mi sie wierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz udokumentowane to powinne byc jakies wzmianki o naprawch? Masz cos tam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz udokumentowane to powinne byc jakies wzmianki o naprawch? Masz cos tam?

o dpf jedynie poprawka programu jakas akcja serwisowa, dpf od nowosci nie wymieniany myślę że jeeszcze zrobię te 20-30 tyś do całkowitego zapchania filtra potem wycinka chwasta :notworthy: A tak na marginesie polecacie może jakiś warsztat na śląsku który dobrze wycina i zmienia soft dpf ?

Na allegro już można za 600zł wywalić dpf wcale nie tak dużo a korzyści spore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz udokumentowane to powinne byc jakies wzmianki o naprawch? Masz cos tam?

o dpf jedynie poprawka programu jakas akcja serwisowa, dpf od nowosci nie wymieniany myślę że jeeszcze zrobię te 20-30 tyś do całkowitego zapchania filtra potem wycinka chwasta :notworthy: A tak na marginesie polecacie może jakiś warsztat na śląsku który dobrze wycina i zmienia soft dpf ?

Na allegro już można za 600zł wywalić dpf wcale nie tak dużo a korzyści spore

zapytaj w "Auto Danecki" w Piekarach Śląskich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...