Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Problemy z odpalaniem


gregorik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowy użytkownikiem audi i mam problem. Wcześniej czytałem parę tematów z tego forum i w dalszym ciągu nie mogę się pozbyć problemu ciężkiego odpalania na zimnym silniku. Jak rano odpalam auto to muszę kręcić rozrusznikiem z 40 sekund i auto dopiero zapali. Gdy się już zagrzeje problem znika. Oczywiście wymieniłem już świece żarowe (świece grzeją na 100%), filtr paliwa, sprawdziłem szczelność układu paliwowego (musiałem wymienić wężyki miedzy wtryskiwaczami- zrobione),wymieniłem akumulator, byłem na komputerku i nie wykazał żadnych błędów ze strony elektroniki. Wiec co może być przyczyną ciężkiego rozruchu??? Proszę o jakieś rady. (Za tydzień udaje się na wymianę rozrządu jeżeli to ma coś z tym wspólnego i może wam pomóc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adi zapłon w dieslu?

nie wiem czy sprawdzales komputerem, jezeli nie, zrob log statyczny, zeby sprawdzic kat wtrysku. moze byc sytuacja, ze dla zimnego silnika jego wartosc za bardzo odbiega od normy zeby zaskakiwal na dotyk. a przy cieplym jakos to dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adi zapłon w dieslu?

nie wiem czy sprawdzales komputerem, jezeli nie, zrob log statyczny, zeby sprawdzic kat wtrysku. moze byc sytuacja, ze dla zimnego silnika jego wartosc za bardzo odbiega od normy zeby zaskakiwal na dotyk. a przy cieplym jakos to dziala.

A czy kąt wtrysku ustawią na wymianie rozrządu?? Bo jeżeli tak to poczekam do wtorku i ustawią to.[br]Dopisany: 23 Styczeń 2008, 05:56 _________________________________________________

wyglada ze paliwo sie cofa. zaworek zwrotny pompy sie wysypał

A gdzie znajdę ten zaworek zwrotny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był podobny problem, też nie chciał palić na pierwszy strzał. Oczywiście teorii było tyle co i mechaników. Jedni mówili, że kąt nie taki jak trzeba inni że zawór zwrotny sie wysypał. Zacząłem od sprawdzenia błędów, nie było żadnego, wymieniłem świece żarowe co nie dało żadnych rezultatów, wymieniłem filtr paliwa i też nic. Po wielu godzinach dłubania i sprawdzania znalazłem przyczynę - nieszczelność układu paliwowego. Wymieniłem przewód z filtra do pompy i niunia chodzi aż pachnie. Także zacznij od najprostrzych i najtańszych rzeczy a na końcu jedź do pompiarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

voxan69 kolega napisał, że szczelnosc sprawdzał.

adi sie czepiam, bo a noz zajrzy tu jakis wiebiciel bmw-e i bedzie sie smial, ze audimaniacy nie wiedza, ze w dieslu nie ma ukladu zaplonowego ;)

kat uttawia przy rozrzadzie, przynajmniej powinni.

[br]Dopisany: 23 Styczeń 2008, 09:20 _________________________________________________wydaje sie ze problemem moze byc awaria zaworu regulujacego, (jest odpowiedzialny za powrot paliwa) ktory znajduje sie na filtrze paliwa. nr katalogowy 057 127 247 A koszt ok 80zl w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja smiem twierdzic ze skoro pompa sie zatarla zaraz po odpowietrzeniu u pompiarza to cos pompiarz zrobil nie tak.

zaworek zwrotny na filtrze mozna przeciez sprawdzic ta sama metoda ktora sprawdza sie szczelnosci ukladow tzn cisnieniem. on do pewnej wartosci cisnienia powinien trzymac w 100%. dopiero po przekroczeniu pewnej wartosci otwiera sie i umozliwia powrot nadmiaru paliwa.

sama pompa wtryskowa jezeli nikt nie zrobil jej nigdy brzydkiego kawału i nie wpuscil jej powietrza albo benzynki jest bardzo trwalym urzadzeniem i 200.000km to dla niej zaden przebieg. pada gdy jakis czas byla zmuszona do pracy bez paliwa. 30 sekundowa praca rozrusznika bez paliwa w pompie powoduje trwale slady w pompie ktore skracaja jej zycie o tysiace km. tak wiec niewlasciwe odpowietrzenie ukladu nie spowoduje natychmiastowej awarii, da znac o sobie duzo pozniej i nie bedzie wiazane z tamta czynnoscia. jezeli poprzedniemu wlascicielowi pare razy zdarzyly sie takie historie, to skutek tego jest taki, ze pompy nie dozywaja 200.000km i tworzy sie mit o ich awaryjnosci.

taka dygresja: z praktyki.czasami ktoras z kolezanek, czasami dzwoni z placzem, ze sie auto popsulo, ze stoi tu czy tam i ona nie wie co robic.... gdy przyjezdzam na miejsce co sie okazuje???? przyczyna jest z reguly jedna: oczywiscie delikwentka zapomniala ze samochod trzeba zatankowac... oczywiscie gdy zgasl pilowala ile sie dalo rozrusznikiem.... jakie sa efekty oczywiscie wiadomo.

tak wiec gdy mamy przebieg np 200.000 km i pada pompa to ktos sie jej przysluzyl, i albo to byli kolejni mechanicy odpowietrzajac po swojemu albo uzytkownicy zapominajac o zatankowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiec gdy mamy przebieg np 200.000 km i pada pompa to ktos sie jej przysluzyl, i albo to byli kolejni mechanicy odpowietrzajac po swojemu albo uzytkownicy zapominajac o zatankowaniu.

To jest prawda , że niewielu mechaników ma pojęcie jak odpowietrzyć ten układ zasilania. Ponoć w vectrze 2.2 DTI jest podobny problem.

P.S. kiedyś w ASO jak zapytałem jak powinno się odpowietrzyć AFB to usłyszałem że piłować tak długo aż zapali :polew: fachury :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powinieneś wiedzieć czego się możesz spodziewać... ojca C4 2.5TDI przejechała ponad 600kkm i chodzi dalej, pokaż mi pompę Audi z VP44 po takim przebiegu to stawiam flachę...

VP44 lata również w BMW 2.0 diesel np E46 i tam mniej się słyszy o padającej pompie. Ja myśle że problem polega na tym że głównie klękają one w A6 a na dodatek w wersji Avanta , a te z reguły kupowane były w większości na firmy , a wiadomo ze firma niekupuje auta żeby stało tylko buja po niemieckich authobanach , ajak dosiądzie sie jeszcze do tego firmowy kierowca to dopiero robi sie nieciekawie bo jemu to dynda co się dzieje z autem. I tak się tworzy mit o awaryjnych 2.5 tdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj niestety braklo mi paliwa (Fis mnie okłamał, pokazywalo 60 km do jazdy). Zatankowałem i wszystko dziala bez zarzutu... czy jednak powinienem odpowietrzyc pompe paliwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rozumieć że zabrakło ci paliwa po czym zatankowałeś i normalnie odpaliłeś wózek???

Dokładnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. teraz wydaje mi sie ze powietrze juz zeszlo, odpowietrzene ma glownie na celu zapobiezenie pracy ukladu na sucho.

wiec wg mnie pozostaje nie przjemowac sie, miec nadzieje i pilnowac ilosci paliwa w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeczytaniu tego watku odnioslem wrazenie ze nie wolno jezdzic na rezerwie, :no:?, a ja nie raz zrobilem 130, 150 km zanim zajechalem na cpn :gwizdanie: (od momentu zapalenia rezerwy), tankuje przewaznie za 50 zeta i zawsze wyjezdzam paliwo prawie do konca (choc jeszcze mi nie braklo) :tongue4:, jakos nie lubie wozic duzo paliwa :polew:,

czy taka jazda na czestej rezerwie ma negatywny wplyw na zywotnosc pompy, czy innych podzespolow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto robilem w autoryzowanym serwisie boscha. Wszystkie czesci ktore mam zalozone sa oryginalne audi. Zostalo wymienione wszystko co zwiazene z rozrzadem to znaczy od paskow, przez wszystkie roli, napinacze do simeringow. Przy okazji jeszcze wymieniono paski klimatyzacji i rolke. Wszystko kosztowalo mnie 2800 (wszystkie czesci+ robocizna). Ale mam na to fakture i wpis w ksiazce serwisowej, no i oczywiscie gwarancje na caly rok. Wiec mysle ze warto bylo. No i oczywiscie znikl problem z ciezkim rozruchem mysle ze to byla kwestia kata wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...