[B5 AFN] WYMIANA OLEJU
0

    7 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, zbliża się u mnie wymiana oleju auto ma przejechane prawie 317000, obecnie jeżdżę na oleju MOBIL 1 SUPER M 15W/40. Przeglądając forum zaraz na początku natknąłem się że olej o parametrze 15W/40 zabójczy jest dla turbiny i odpowiedni to MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 lub MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 w związku z tym mam pytanie czy przy takim przebiegu mogę dokonać takiej zmiany bez szkody dla silnika czy pozostać przy tym co teraz. Z góry dzięki za odp.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W wątku o olejach masz napisane, że MOŻNA WYMIENIAĆ, nawet jeśli był mineralny i auto ma trochę przebiegu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No ja bym nie ryzykowal od biedy,te 6-7tyś teraz przejechal na polsyntetyku np castrol.Dopiero pozniej na Motula przeszedl.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja wymienilem na pelny syntetyk i uszelka pod klawiatura zaczela sie pocic wymienlem ja i narazie jest ok :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja wymienilem na pelny syntetyk i uszelka pod klawiatura zaczela sie pocic wymienlem ja i narazie jest ok :)

    wyciek oleju z pod dekla wałka rozrządu na pewno nie był spowodowany przez zmianę oleju takie jest moje zdanie (testowałem swoje poprzednie auto audi 80 b4 tdi 1z przy zakupie miała 15w40 potem wlałem 10w40 kolejne dwie zmiany 5w40 motul, obecnie siostra posiada to auto i zaryzykowałem i zalałem 0w40 mobila i nic się nie dzieje) poza tym że przy pierwszym rozruchu rano przestały stukać zawory na 15w40 i 10w40 przez kilka sekund klapały

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, zbliża się u mnie wymiana oleju auto ma przejechane prawie 317000, obecnie jeżdżę na oleju MOBIL 1 SUPER M 15W/40. Przeglądając forum zaraz na początku natknąłem się że olej o parametrze 15W/40 zabójczy jest dla turbiny i odpowiedni to MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 lub MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 w związku z tym mam pytanie czy przy takim przebiegu mogę dokonać takiej zmiany bez szkody dla silnika czy pozostać przy tym co teraz. Z góry dzięki za odp.

    przechoc smialo na full syntetic !!!

    a ze olej 15w40 to zabujczy dla turbiny to wielka bujda !!!!!

    zabujcze dla turbiny to nieumiejetne obchodzenie sie z autem(czytaj 10 przykazan)

    sam mialem golfa 1z i olej lalem lotos 15w40 co 10 tkm zmienialem i nic mu nie bylo,a sprzedalem go z przebiegiem ok 480 tys km(oczywiscie n ie licznikowe :kox:)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja zalałem do starego oleju motul clean i pierwszy syntetyk wymieniłem już po 3tys, ostrożności nigdy za wiele.. a jak nie wyciskasz z auta non stop ile się da 15w40 wystarczy, mogę to powiedzieć z własnego doświadczenia bo 3 lata katowałem silnik na 15w40 i silnik zdrowy jak ryba, teraz z czipem lata jak głupi ale już na full syntetyku bo ostrożności nigdy za wiele :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.