Jump to content
0
r7adek

[B5 AFN] WYMIANA OLEJU

Recommended Posts

Witam, zbliża się u mnie wymiana oleju auto ma przejechane prawie 317000, obecnie jeżdżę na oleju MOBIL 1 SUPER M 15W/40. Przeglądając forum zaraz na początku natknąłem się że olej o parametrze 15W/40 zabójczy jest dla turbiny i odpowiedni to MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 lub MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 w związku z tym mam pytanie czy przy takim przebiegu mogę dokonać takiej zmiany bez szkody dla silnika czy pozostać przy tym co teraz. Z góry dzięki za odp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wątku o olejach masz napisane, że MOŻNA WYMIENIAĆ, nawet jeśli był mineralny i auto ma trochę przebiegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja bym nie ryzykowal od biedy,te 6-7tyś teraz przejechal na polsyntetyku np castrol.Dopiero pozniej na Motula przeszedl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wymienilem na pelny syntetyk i uszelka pod klawiatura zaczela sie pocic wymienlem ja i narazie jest ok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wymienilem na pelny syntetyk i uszelka pod klawiatura zaczela sie pocic wymienlem ja i narazie jest ok :)

wyciek oleju z pod dekla wałka rozrządu na pewno nie był spowodowany przez zmianę oleju takie jest moje zdanie (testowałem swoje poprzednie auto audi 80 b4 tdi 1z przy zakupie miała 15w40 potem wlałem 10w40 kolejne dwie zmiany 5w40 motul, obecnie siostra posiada to auto i zaryzykowałem i zalałem 0w40 mobila i nic się nie dzieje) poza tym że przy pierwszym rozruchu rano przestały stukać zawory na 15w40 i 10w40 przez kilka sekund klapały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, zbliża się u mnie wymiana oleju auto ma przejechane prawie 317000, obecnie jeżdżę na oleju MOBIL 1 SUPER M 15W/40. Przeglądając forum zaraz na początku natknąłem się że olej o parametrze 15W/40 zabójczy jest dla turbiny i odpowiedni to MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 lub MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 w związku z tym mam pytanie czy przy takim przebiegu mogę dokonać takiej zmiany bez szkody dla silnika czy pozostać przy tym co teraz. Z góry dzięki za odp.

przechoc smialo na full syntetic !!!

a ze olej 15w40 to zabujczy dla turbiny to wielka bujda !!!!!

zabujcze dla turbiny to nieumiejetne obchodzenie sie z autem(czytaj 10 przykazan)

sam mialem golfa 1z i olej lalem lotos 15w40 co 10 tkm zmienialem i nic mu nie bylo,a sprzedalem go z przebiegiem ok 480 tys km(oczywiscie n ie licznikowe :kox:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zalałem do starego oleju motul clean i pierwszy syntetyk wymieniłem już po 3tys, ostrożności nigdy za wiele.. a jak nie wyciskasz z auta non stop ile się da 15w40 wystarczy, mogę to powiedzieć z własnego doświadczenia bo 3 lata katowałem silnik na 15w40 i silnik zdrowy jak ryba, teraz z czipem lata jak głupi ale już na full syntetyku bo ostrożności nigdy za wiele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...