Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Jaki wydech do zderzaka S4 ?


Cuber

Rekomendowane odpowiedzi

Srki HiRide, nie zrozumiałem wcześniej... dopóki elegancko tego nie opisałeś :P I masz rację, zapomniałem o wylotach w ori/lewym tłumiku :confused4: Chociaż wydawało mi się że wystarczy ściąć dwururkę i założyć po prostu większą końcówkę...

Alex - możesz napisać ile kosztował Cię zestawik rurka + tłumik? Może masz jakieś fotki swojej instalki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupno tylko prawego tlumika to najtansze rozwiazanie ale nie wiem jak zalozyc na dwie rurki prawego tlumika konowke prosta

Pozatym ciekawe jak leci dym z prawego wydechu po takim wpieciu sie w rurke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym powinien być symetryczny, ale coś chopaki pisali, że Alv miał lekko zdyszany ten dołożony :>

Jeżeli ma się dobrego i taniego tłumikarza, to opcja z dołożeniem tylko prawego wydaje się najtańsza, bo jednak roboty troszkę z tym jest. Poza tym, trzeba coś zrobić z końcówkami w lewny wydechu, a za to też sobie policzą na robocie :naughty:

W moim przypadku wyszło najtaniej chyba, bo wszystko jest, tylko założyć.

Co do wieszaka, to maciejski pisał, że chyba tylko pod prawy wydech trzeba dołożyć, a reszta zostaje jak była.

Niestety mój mechanio się ociąga z poprzednią robotą i mam nadzieję, że jutro wjedzie mi autem na podnośnik i się pobawi. Jak nie, to czekanko do piątku :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alex - możesz napisać ile kosztował Cię zestawik rurka + tłumik? Może masz jakieś fotki swojej instalki?

za tłumik z rurą dałem 80+wysyłka, ponieważ ten tłumik jest prawie identyczny jak ten ori i jak są zamontowane to nie widać różnicy zdecydowałem się na takie rozwiązanie.

b8763188f4dae576m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak rozwiązałeś sprawę lewego tłumika i założenia końcówki na podwójną rurkę?? Weszła końcóweczka, czy obcinałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak rozwiązałeś sprawę lewego tłumika i założenia końcówki na podwójną rurkę?? Weszła końcóweczka, czy obcinałeś?

obcinamy podwójną rurkę, końcówka trafiła tak, że zakryła jeden otwór i częściowo drugi. Zrobiłem tak, że spaliny przechodzą przez oba kanały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to czytam i fakt napewno jest o wiele taniej niz caly wydech od 2.5 ale rezania w cholere i do tego to czesciowe zakrycie ucietej koncowki wydechu.calkiem mnie zniecheca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to czytam i fakt napewno jest o wiele taniej niz caly wydech od 2.5 ale rezania w cholere i do tego to czesciowe zakrycie ucietej koncowki wydechu.calkiem mnie zniecheca

nie jest tak dużo roboty, a w przypadku montażu zestawu od 2,5 to jak pasuje środkowy tłumik, czy niema z nim więcej rezania :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekamy aż KOval wyreza i będzie wszystko wiadomo. Przypomniało mi się że kumpel jeździ 2.5 FWD, spróbuję namówić go w piątek na podnośnik - zobaczymy co tam siedzi pod spodem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja jak nic się nie zmieni, to zostawiam dziś na wieczór auto i jutro od rana bedzie mechanior walczył. Mam nadzieję, że pozytywnie wszystko załatwi, to porobię foty jak to wygląda już po wszystkim.

Niestety, ale narazie nie mam pomalowanej dokładki zderzaka i nie kupiłem końcówek wydechu, więc zostanie schowane pod seryjną dokładką przez parę dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja jak nic się nie zmieni, to zostawiam dziś na wieczór auto i jutro od rana bedzie mechanior walczył. Mam nadzieję, że pozytywnie wszystko załatwi, to porobię foty jak to wygląda już po wszystkim.

Niestety, ale narazie nie mam pomalowanej dokładki zderzaka i nie kupiłem końcówek wydechu, więc zostanie schowane pod seryjną dokładką przez parę dni.

napisz tez ile cie wyniesie lakieriowanie i koszt koncowek(jaka srednica itp)

wszystkie informacje na temat koncowek sa bardzo cenne bo ciezko je dobrac odpowiednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tak ostatecznie szacując koszty:

1. Dokładka 1,8T + farba + malowanie, jakieś 200-250pln

2. Wydech kompletny 2,5 FWD - 250pln

3. Końcówki wydechu - ok 100pln/2 szt, np takie coś: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=651776733 (musze zmierzyć średnice w dokładce, bo wydaje mi się, że fi 80mm też podejdzie)

4. Robocizna - powinno sie zamknąć w 150pln

Sumarycznie - około 750pln

Tak więc jak widac na załączonym obrazku, Cubrowy wydech wcale nie wyszedł tak drogo (chociaż moje koszty obejmują jeszcze dokładkę zderzaka i jej malowanie, a to 1/3 całości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie akceptowalnie :decayed:KOval oddałeś już części do mechaniora czy może jeszcze uda Ci sie spisać nr z tłumików?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaję najprawdopodobniej dziś wieczorkiem, jak się nic nie zmieni :> Bart-S - szczerze powiedziawszy, to właśnie miałem pytać o numery, bo w "mojej" ETCE jakoś nie mogę tego znaleźć. Jeszcze się okaże, że ydech nie pasuje do AVF :naughty:

Tłumiki końcowe:

8E0 253 811 CP

8E0 120 AG

Tłumik środkowy:

8E0 253 411 AC

8E0 119 AA

Oznaczenia są po 2 jak napisałem, na każdym z końcowych i 2 na środkowym.

Jak jest ktoś w stanie sprawdzić, co todokładnie jest, to bedę wdzięczny :notworthy:. Wydech wymontowany z A4 2,5 TDI z 2004 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz - sprawdziłem w swojej i też nie mogę się doszukać :confused4: Tłumiki końcowe mają końcówki 609 a środkowe 409...

Umówiłem się na 20 z kumplem który ma ośkę 2.5 - dziś bez podnośnika, sprawdzam tylko jak u niego leci tłumik środkowy. Tak tylko kombinuję czy będę wstanie dojrzeć nr tłumików końcowych bez podnoszenia auta (porównam z Twoimi, też ma '04)? Możesz dać fotę miejsca w którym tłumik ma wybity nr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numery końcowych tłumików powinieneś zobaczyć, bo w miarę blisko auta, bliżej wewnętrznej strony (doprowadzenia rury). Na środkowym raczej będzie Ci ciężko, bo jest od strony rury idącej do kolektora - no, chyba, że ważysz 40kg i sę wślizgniesz od boku :>

Fotek niestety nie zrobiłem do tej pory :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff na tyle na ile mogłem...

Tłumiki końcowe:

8E0 253 611DG (8E0 120AH) - lewy

8E0 253 611DH (nie udało się uchwycić) - prawy

Fotki instalacji 2.5 FWD:

ogolne.jpg

rzutlewa.jpg

laczenie.jpg

Instalacja niby się zgadza - tłumik środkowy skierowany w kierunku lewego tłumika końcowego, zgodnie z profilem baku. Z dodatkowych rzeczy zauważyłem że na baku, w miejscu gdzie blisko idzie rura do tłumika prawego dołożona jest dodatkowa osłona (sreberko, chyba termoizolacja). Teraz tylko rozkminić ten burdel z numerami części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff na tyle na ile mogłem...

Tłumiki końcowe:

8E0 253 611DG (8E0 120AH) - lewy

8E0 253 611DH (nie udało się uchwycić) - prawy

Fotki instalacji 2.5 FWD:

ogolne.jpg

rzutlewa.jpg

laczenie.jpg

Instalacja niby się zgadza - tłumik środkowy skierowany w kierunku lewego tłumika końcowego, zgodnie z profilem baku. Z dodatkowych rzeczy zauważyłem że na baku, w miejscu gdzie blisko idzie rura do tłumika prawego dołożona jest dodatkowa osłona (sreberko, chyba termoizolacja). Teraz tylko rozkminić ten burdel z numerami części...

nie chce kolefa tego wydechu sprzedac ? :kox:

jesli masz etke to nie ma problemu z czesciami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie tu jest problem HiRide - spróbuj znaleźć w ETCE tłumiki o nr które poda KOval... nam się nie udało (7.0 update 629).

/OT

Kolega chce sprzedać ale CAŁE auto :tongue4: (tylko trochę sobie liczy - 50k/55k - chociaż w sumie... w pełni sprawne, srebrne 2.5TDi '04, na wypasie i z przebiegiem 90k - z wyposażenia ma wszystko to co ja zaraz po zakupie auta + parktronik z przodu, przyciemnione szybku i zawiechę na -40. Jedyny minus jak dla mnie to fotele w zwykłym materiale ale przynajmniej sportowe).

EOT/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety jest problem, bo jak napisał Bartek, spróbuj naleźć części z ETKI, które pasują do tych na zdjęciach i tych, które mam na swoich tłumikach. Teoretycznie są te same, ale po oznaczeniach sie nie zgadza :>

Właśnie zawiozłem części do mechanika - jutro się będzie bawił. Przy okazji sprawdziłem swój wydech końcowy i mam 8E0 253 611 CA chyba albo CN (nie uwieczniłem na fotce), więc może to numer serii, albo rocznika -nie mam pojęcia.

Mam nadzieję, że wszystko będzie bez problemu pasować :good:

Dla pewności założę chyba jednak ta matę termoizolacyjną, żeby się nie nagrzewało dziadostwo.

To jest zdjęcie mojego wydechu, niestety zrobione telefonem:

9fa271e051ec5997med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...