Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Ciężko się kręci kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie mam pytanko..mam B6 i jezdze nią od 2 lat..ostatnio miałem okazje jechac inną b6 nawet z tym samym silnikiem co ja,i...zauwazyłem ze w tej mojej audicy ciężej chodzi kierownica w porównaniu do tej drugiej..odkąd ją mam tak samo chodziła ta kiera nic sie nie zmieniało w miare upływu czasu...zdawało mi sie ze troszke cięzko chodzi ale myslałem ze to wina szerokich opon 225 ale po tej jezdzie tą drugą audicą zwątpiłem bo ona miała 235 i duzo lekciej się kreciło..zaznaczam że przy skręcaniu nic nie huczy nie rzęzi jest cichutko...ale jeszcze nie wymieniałem płynu wspomagania...czy wymana płynu załatwi sprawę czy to coś grubszego?jak tak to na co zwrócić uwage?zaznaczam że jeszcze nie sprawdzałem czy przy skręcaniu płyn w zbiorniku sie pieni..byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc lub porade

Opublikowano

Jeżeli Ty przez dwa lata nie wymieniałeś płynu to może i 3 lata temu był wymieniany. Zacznij od tego bo to najtańsza i najłatwiejsza metoda na poprawę wspomagania. Sam wiem jaka jest różnica bo ostatnio u siebie zmieniłem na febi :good: Jeżeli nie to to może jakieś przewody albo pompa ?

Opublikowano

rozumiem ze płyn ma byc zielony tak jaki kolor ma narkętka wlewu...co do przewodów to moga byc zatkane czy załamane?a jak poznac że to pompa?głupim sposobem na oko :wink4:

Opublikowano

Możliwe że ty lub kolega mieliście wymieniane pompy wspomagania, on ma 120 bar a ty 110, roznice jest zauwazalna, maiłem u siebie obydwie pompy. Ja osobiscie wole jak kiera chodzi troszke ciezej, przy mocniejszej pompie przy wiekszych prędkosciach delikatny ruch i mozna bujnąć autem a przy słabszej ten problem nie występuje.

Co do płynu to lej tylko ori z ASO.

Opublikowano

Lepiej sugerować się napisem na korku a nie jego kolorem :> Ja kupiłem płyn febi i taki Ci polecam nie trzeba kupić płynu w aso żeby był dobry.

Opublikowano

Na korku jest zazwyczaj napis G002 na starszych zbiorniczkach z zielonym korkiem jak i na tych nowych z siwym, co nie zmienia faktu ze audi, vw sprzedaje tereaz G004, zamiast G002.

Moze sie czepaim ale ja wole ori :) Różnica w cenie nie wielka a mam pewnośc ze wlałem najlepszy jaki mogłem tym bardziej że miałem już różne przejścia z pompami wspomagania. :)

Opublikowano

Na korku jest zazwyczaj napis G002 na starszych zbiorniczkach z zielonym korkiem jak i na tych nowych z siwym, co nie zmienia faktu ze audi, vw sprzedaje tereaz G004, zamiast G002.

Moze sie czepaim ale ja wole ori :) Różnica w cenie nie wielka a mam pewnośc ze wlałem najlepszy jaki mogłem tym bardziej że miałem już różne przejścia z pompami wspomagania. :)

A ile kolega potrzebujesz płynu do wymiany ?

Opublikowano

Na korku jest zazwyczaj napis G002 na starszych zbiorniczkach z zielonym korkiem jak i na tych nowych z siwym, co nie zmienia faktu ze audi, vw sprzedaje tereaz G004, zamiast G002.

Moze sie czepaim ale ja wole ori :) Różnica w cenie nie wielka a mam pewnośc ze wlałem najlepszy jaki mogłem tym bardziej że miałem już różne przejścia z pompami wspomagania. :)

Pytanie czy ori oznacza najlepszy? Czy po prostu produkuje je producent który wygrał przetarg na dostawę i spełnia wymogi jakościowe?

Opublikowano

właśnie...ile kupic tego płynu?

Opublikowano

właśnie...ile kupic tego płynu?

Kup 2 litry febi, w sumie to 1,5 litra Ci wystarczy ale są tylko w litrowych :)

Tutaj masz wszystko wytłumaczone ładnie:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=162787.0[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2011, 00:00_________________________________________________

Na korku jest zazwyczaj napis G002 na starszych zbiorniczkach z zielonym korkiem jak i na tych nowych z siwym, co nie zmienia faktu ze audi, vw sprzedaje tereaz G004, zamiast G002.

Moze sie czepaim ale ja wole ori :) Różnica w cenie nie wielka a mam pewnośc ze wlałem najlepszy jaki mogłem tym bardziej że miałem już różne przejścia z pompami wspomagania. :)

Pytanie czy ori oznacza najlepszy? Czy po prostu produkuje je producent który wygrał przetarg na dostawę i spełnia wymogi jakościowe?

Dokładnie tak jak piszesz kolego - mnie nie obchodzi czy coś jest z aso czy nie. Liczy się opinia innych użytkowników. Kilka produktów: olej - motul, valvoline filtry - mann, knecht, bosch klocki,tarcze - ferodo, ate zawieszenie- lemforder płyn hamulcowy - ate, motul te produkty darze zaufaniem i grzeje mnie to co zaleca ,,Pan w ASO,,.

Opublikowano

Na korku jest zazwyczaj napis G002 na starszych zbiorniczkach z zielonym korkiem jak i na tych nowych z siwym, co nie zmienia faktu ze audi, vw sprzedaje tereaz G004, zamiast G002.

Moze sie czepaim ale ja wole ori :) Różnica w cenie nie wielka a mam pewnośc ze wlałem najlepszy jaki mogłem tym bardziej że miałem już różne przejścia z pompami wspomagania. :)

A ile kolega potrzebujesz płynu do wymiany ?

Nie bedzięmy sie tu rozwodzić nad ceną, i roznica miedzy 2 L Febi a 2 L ori, dla każdego to sprawa indywidualna ile jest w stanie wydac na płyn.

Według mnie Ori jest lepszy i nie jest to ten sam płyn co Febi, wtedy sprawa była by jasna. Do tego nie udowodnisz że Febi jest lepszy :) Bo nie jest, nie bierzemu pod uwage ceny :) I nie jest to opinia Pana z ASO.

Co do firm wymienionych w poście powyzej, to co ma piernik do wiatraka ? Rozmawiamy o płynie a nie o innych podzespołach.

Do autora. Przyczyn może być wiele. Sprawdź ten płyn i wymien na dobry :) Sprawdź przewod ssący pompa wspomagania- zbiorniczek czy nie jest zagiety, sprawdz czy pompa ori i w ktorą strone jest króciec moze masz słabszą pompe. Dalej mozesz szukać winnego w przewodzie cisnieniowym pompa-magiel lub samym maglu.

Czy to ciężkie kręcenie jest uciażliwe czy poprostu widzisz roznice miedzy Twoim autem a kumpla ?

Opublikowano

Na korku jest zazwyczaj napis G002 na starszych zbiorniczkach z zielonym korkiem jak i na tych nowych z siwym, co nie zmienia faktu ze audi, vw sprzedaje tereaz G004, zamiast G002.

Moze sie czepaim ale ja wole ori :) Różnica w cenie nie wielka a mam pewnośc ze wlałem najlepszy jaki mogłem tym bardziej że miałem już różne przejścia z pompami wspomagania. :)

A ile kolega potrzebujesz płynu do wymiany ?

Nie bedzięmy sie tu rozwodzić nad ceną, i roznica miedzy 2 L Febi a 2 L ori, dla każdego to sprawa indywidualna ile jest w stanie wydac na płyn.

Według mnie Ori jest lepszy i nie jest to ten sam płyn co Febi, wtedy sprawa była by jasna. Do tego nie udowodnisz że Febi jest lepszy :) Bo nie jest, nie bierzemu pod uwage ceny :) I nie jest to opinia Pana z ASO.

Co do firm wymienionych w poście powyzej, to co ma piernik do wiatraka ? Rozmawiamy o płynie a nie o innych podzespołach.

Do autora. Przyczyn może być wiele. Sprawdź ten płyn i wymien na dobry :) Sprawdź przewod ssący pompa wspomagania- zbiorniczek czy nie jest zagiety, sprawdz czy pompa ori i w ktorą strone jest króciec moze masz słabszą pompe. Dalej mozesz szukać winnego w przewodzie cisnieniowym pompa-magiel lub samym maglu.

Czy to ciężkie kręcenie jest uciażliwe czy poprostu widzisz roznice miedzy Twoim autem a kumpla ?

Tu nie chodzi o to kto ile jest w stanie wydać na jakiś tani płyn. Tu chodzi o to że są podzespoły do tych samochodów które nie muszą być z ASO a są świetnie wykonane i nieco tańsze niż te niby ,,oryginalne,,. Kwestią jest też to że nie wszyscy mieszkają 10 km od ASO i mogą sobie podjechać po płyn za 50 zł. Są ludzie którzy do ASO mają i 150 km i jazda po taki płyn jest całkowicie bez sensu. W takiej sytuacji nie powiesz że taki płyn febi który spełnia normy BMW nie może zastąpić tego ,,ori super płynu,,?

Czy widzisz że ja gdzieś napisałem że febi to ten sam płyn co oryginalny ? A Ty mi nie udowodnisz że ,,ori,, jest lepszy? Nie twierdze że febi lepszy ale na pewno nie gorszy jakby tak było to 3/4 ludzi z forum by na nim nie jeździło.

A co do firm to ma akurat dużo bo tak jak pisałem są rzeczy do tych aut po które nie trzeba jeździć do aso żeby były najwyższej jakości albo i lepsze.

Sorki że odpowiadam w imieniu autora - ale jakby kręcenie nie było uciążliwe to by nie pisał że dzieje się coś nie tak :polew:

A co do laki83 najpierw zmień płyn i zobacz czy zaszły jakieś zmiany? Wymiana płynu zawsze się przyda i zrobisz to bez problemu w dwie osoby. Jeżeli nie, będziesz szukał innych przyczyn bo nie wierze że jeździłbyś tyle czasu z niedomagającą pompą i byś się nie poznał że coś jest nie tak.

Opublikowano

chłopaki co do skręcania to nie jest ono uciązliwe..przez ten czas jak pisałem nie było zadnych zmian..cały czas tak samo skreca..i nic nie rzęzi nie trzeszczy.po prostu wyczułem róznice pomiędzy moim a kolegi..jak tylko wymienie płyn to zaraz tu wróce do wątku i dam znac co i jak..tylko ze narazie niemam kiedy tego zrobic.kolego mikolaj85 powiedz po czym poznac czy pompa jest ori i co z tym króćcem?gdzie on sie znajduje i jak ma niby byc odwrócony gdy pompa słabsza a jak gdy mocniejsza?pytam bo ze mnie to taki mechanik jak z kangura kontener :>

Opublikowano

W takiej sytuacji nie powiesz że taki płyn febi który spełnia normy BMW nie może zastąpić tego ,,ori super płynu,,?

BMW to auta tylno napedowe, obciążenie przedniej osi i układu kierowniczego może być mniejsze niż FWD

Pozatym nie spełnia norm AUDI :) A rozmawiamy o Audi :)

A Ty mi nie udowodnisz że ,,ori,, jest lepszy?

Nie, ale stwierdzam to na podstawie swoich doświadczeń i wielkrotnych wymian... i widze rożnice miedzy tymi płynami.

Sorki że odpowiadam w imieniu autora - ale jakby kręcenie nie było uciążliwe to by nie pisał że dzieje się coś nie tak :polew:

:polew:

Laki

Nie oryginalna pompa nie ma naklejki z numerem seryjnum zaczynajacym się od 8E0, 8D0 lub 4B0

Zaraz zrobie fotke, to wkleje.

Pompa 110 Bar

dsc08655resize.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Pompa 120 Bar

dsc08656resize.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Możliwe że występowały też inne, ale ja się nie spotkałem. Jak masz nie ori pompe tylko jakis no name z allegro to tez moze pracować ciężej.

Jeśli nie jest to uciążliwe to daj spokój. Wymień płyn na nowy bo juz by wypadało :wink4:

Opublikowano

Jak nie hałasuje i nic nie wycieka to nie szukaj kwadratowych jaj tylko ciesz się jazdą a że ciężej chodzi to te typy tak mają

Opublikowano

Jak nie hałasuje i nic nie wycieka to nie szukaj kwadratowych jaj tylko ciesz się jazdą a że ciężej chodzi to te typy tak mają

Rychu dobrze mówi

Po wymianie w moim płynu myślałem,że coś się poprawi

ale żadnej różnicy

"Te typy tak mają"[br]Dopisany: 17 Czerwiec 2011, 19:34_________________________________________________Co nie zmienia faktu abyś wmienił płyn który i tak nie wiesz kiedy był wymieniany :wink4:

Opublikowano

Jak wymienisz płyn będziesz wiedział co masz w ukladzie czyli nie zaszkodzi

Opublikowano

W takiej sytuacji nie powiesz że taki płyn febi który spełnia normy BMW nie może zastąpić tego ,,ori super płynu,,?

BMW to auta tylno napedowe, obciążenie przedniej osi i układu kierowniczego może być mniejsze niż FWD

Pozatym nie spełnia norm AUDI :) A rozmawiamy o Audi :)

A Ty mi nie udowodnisz że ,,ori,, jest lepszy?

Nie, ale stwierdzam to na podstawie swoich doświadczeń i wielkrotnych wymian... i widze rożnice miedzy tymi płynami.

Sorki że odpowiadam w imieniu autora - ale jakby kręcenie nie było uciążliwe to by nie pisał że dzieje się coś nie tak :polew:

:polew:

Laki

Nie oryginalna pompa nie ma naklejki z numerem seryjnum zaczynajacym się od 8E0, 8D0 lub 4B0

Zaraz zrobie fotke, to wkleje.

Pompa 110 Bar

dsc08655resize.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Pompa 120 Bar

dsc08656resize.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Możliwe że występowały też inne, ale ja się nie spotkałem. Jak masz nie ori pompe tylko jakis no name z allegro to tez moze pracować ciężej.

Jeśli nie jest to uciążliwe to daj spokój. Wymień płyn na nowy bo juz by wypadało :wink4:

BMW to nie tylko auta tylno napędowe a jednak i do nich płyn jest dedykowany.

Chyba nie wiesz na czym opiera się wydawanie norm na dane podzespoły w motoryzacji ale jednak do czegoś się on nadaje.

Jakie różnice widzisz na podstawie swoich doświadczeń i wymian ? (konkrety) Musisz to wymieniać chyba w kilku autach na raz skoro tyle już tych wymian masz za sobą :>

Opublikowano

BMW to nie tylko auta tylno napędowe a jednak i do nich płyn jest dedykowany.

Chyba nie wiesz na czym opiera się wydawanie norm na dane podzespoły w motoryzacji ale jednak do czegoś się on nadaje.

Jakie różnice widzisz na podstawie swoich doświadczeń i wymian ? (konkrety) Musisz to wymieniać chyba w kilku autach na raz skoro tyle już tych wymian masz za sobą :>

Widze ze Ty masz sporo wiedzy na temat wydawania norm motoryzacyjnych wiec się podziel z nami :decayed:

Pompy wymieniałem tylko w swoim aucie, od grudnia 4 wymiany, do tego kilka wymian płynu, był i Febi i ORi.

Febi to olej mineralny, G004 syntetyczny, Febi jest żadszy niż ORi, na rozgrzanym NIE SPRAWNYM układzie wspomagania Febi bardziej sie pienił, pompa pracowała głośniej, problem był mniejszy na oryginalnym płynie ale tez występował, skończyło sie na wymienie przewodów i zbiorniczka oleju wspomagania i problem ustąpił. :hi:

Opublikowano

Czytam, czytam i sam już nie wiem. Podobnie jak kolega zauważyłem, że w porównaniu z inną niunią (identyczną), jest nieznaczna różnica . Chciałbym wymienić płyn ale nadal zastanawiam się który w końcu zamówić . Nie chodzi o kasę bo przecież te parę dych można równie dobrze przebrowarzyć w czasie weekendu. Obawiam się tylko problemów gdyby coś jednak miało w pływ na poprawną pracę układu . Więc FEBI czy ORI z ASO? Oto jest pytanie.

Na dokładkę w ASO twierdzą, że zasadniczo płynu się nie wymienia , jeśli nic się nie dzieje z układem, to nie ma potrzeby. Gdyby zaistniała konieczność to 85 złotych z wymianą. Na moje pytanie co tam wlewają , odpowiedź była jednoznaczna - zgodnie z katalogiem części dla danego pojazdu - Koniec kropka.

z poważaniem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...