Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Jakie części rozrządu w 1 Z ?


tomiqu

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany rozrządu w 1Z i w związku z tym mam pytanie, jakie części są konieczne do wymiany? Z tego co patrzyłem to do tego silnika jest pasek , rolka prowadząca i napinacz ( rolka napinająca ) , czy to wszystko? Czy pompę wody też należy wymienić ? Bo ponoć nie jest ona napędzana tym samym paskiem co rozrząd ( słowa mechanika ). No i jeszcze jaką firmę wybrać? INA, RUVILLE czy może SKF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd składa sie tak jak napisałeś napinacz rolka i pasek , pompę wody wymienia sie w zależności ile już ma km nabite jak nie wiesz to wymień koszt pompy to okolu 90zl zamiennik, co do firmy wymieniłeś 3 najlepsze tyle ze ruvill tylko pakuje w swoje pudelka można w nich znaleźć SKF INE itp , bierz SKF tylko popatrz na pudełko gdzie jest produkowany bo trafiają sie chińskie ma być germany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wody jest napedzana paskiem klinowym, ale z reguły wymienia sie pompe wody jak juz jest dostep do niej i masz problem do nastepnej wymiany rozrzadu z głowy, tym bardziej jak robisz u mechanika a nie sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek Contitech

rolki INA lub Ruvill.

zestaw naprawde dobry... w SKF'a bym sie nie wbijał rolki sa zdradliwe przedewszystkim napinacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już rozgrzebiesz układ chłodniczy wymień też termostat. Bo w razie "Wu" znowu cię skasują za rozbiórkę przodu. Dorzuć też oringi do wymiany bo jak padną to zacznie tamtędy wywalać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżej do wymiany termostatu nie potrzeba sciagac przodu kto Ci takich rzeczy na opowiadał,a jak juz bedzie ktos wymienial termostat to oring jest w komplecie,jesli kolega ma dobry termostat to nie widze potrzeby pchac sie w koszty. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa rouville u mnie po 60 kkm miala bardzo duze luzy - niepolecam, warto dołożyc pare złotych i kupic HEPU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżej do wymiany termostatu nie potrzeba sciagac przodu kto Ci takich rzeczy na opowiadał,a jak juz bedzie ktos wymienial termostat to oring jest w komplecie,jesli kolega ma dobry termostat to nie widze potrzeby pchac sie w koszty. :hi:

Jak to kto? Mechaniki. :evil:

Dlatego jak zmieniam rozrząd to mają mi zrobić "generalkę" łącznie z oringami czyli uszczelniaczami na wałkach.

Co do samego termostatu, to jeżeli masz pewność, że pochodzi do następnej wymiany rozrządu nie musisz go ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, koledzy , dzięki za dobre rady. Póki co zdecyduje się na kompletny rozrząd do 1 Z , a podczas rozbiórki zdam się na mechanika (zaufanego ) i okaże się co jeszcze można by wymienić "przy okazji ". Jeśli pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu to dam sobie na razie z nią spokój. A propos przebiegu, w tej chwili mam na rozrządzie 74 tys km , to juz ten czas na wymianę czy jeszcze z 10 tys km pociagnąć? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...