Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Prośba o analizę logów AVG '00 - 110 PS


RVN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

jako że autko ostatnimi czasy bardzo dziwnie się zachowuje chciałbym prosić Was o analizę zrobionych przeze mnie logów (ja dopiero zaczynam :). Robiłem je po raz pierwszy więc zastosowałem się ściśle do instrukcji w jednym ze znalezionych na forum wątków (analiza konkretnych grup dla proby statycznej, statycznej BS oraz dynamicznej). Wszystkie sugestie mile widziane, szczególnie te - które grupy są zbędne w moim autku bo dużo tego się zrobiło... :)

Pacjent to A4 B5 AVG 1,9 TDi - 110 PS, rocznik 2000;

Schorzenia: Auto nie jedzie :) Raz na jakiś czas ale ostatnio coraz częściej przy wysokich obrotach odcina mi turbawkę i auto zaczyna pływać. Ponadto silniczek zrobił się jakoś tak dziwnie hałaśliwy i zaczął mocniej dymić...

Niedawno był zmieniany zawór N75, olej wraz ze wszystkimi filtrami.

Katalizatora brak.

Błędy na silniku - ten jest standardowy odkąd założyłem do siebie pełnego FISa oraz dołożyłem tempomat. Nie wiem od czego on jest - ma ktoś jakiś pomysł?

bledy.th.jpg

Próba statyczna:

log01000001003.th.jpg log01004007013.th.jpg log01014018023.th.jpg

Próba statyczna Basic Settings:

log01000.th.jpg log01003.th.jpg log01004.th.jpg log01011.th.jpg

Próba dynamiczna (kolejno próby 0, 1, 3, 4, 8, 10, 11x2):

log01000.th.jpg log01001.th.jpg log01003.th.jpg log01004.th.jpg log01008.th.jpg log01010.th.jpg log01011.th.jpg

Czekam na diagnozę i bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi robi się pojedynczo

statyczny kat wtrysku można poprawić

w obecnych logach nie widać nić konkretnego...powtórz dynamiczne robione pojedynczo ciągnąć za każdym razem do 4200obr

masz katalizator?

błąd mi jest nie znany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtorz logi... kierownice VTG przycinają sie.

Wykonaj dynamiczne 011,010,008,004,003,001... kazdą grupe pojedynczo !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w nocy postaram sie powtorzyc logi pojedynczo, katalizatora nie mam...

Jakies inne sugestie? Pomysly?[br]Dopisany: 20 Czerwiec 2011, 13:51_________________________________________________Panowie logi poprawione - moglby ktos spojrzec co dolega mojemu dziecku :>

Bardzo dziekuje za wszystkie sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przeczysc przeplywomierz bo tnie Ci dawke na wyzszych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to przeplywka pierwszym winowajcą...

A jak zachowuje sie moja turbawka i inne podzespoly bo w niedlugim czasie planuje sie na chipsa wybrac? :D

Pozdrawiam[br]Dopisany: 22 Czerwiec 2011, 08:26_________________________________________________Halo halo, jakies inne propozycje i sugestie? Bo chcialem sie na weekend zabrac za naprawy ale jak narazie poza przeplywka to nie widze wiekszego sensu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina ma troche sadzy miedzy łopatkami VTG... ale jak pojezdzisz ostrzej to powinny sie oczyscic.

Zapłon mozna by lekko przyspieszyc.. ale to kosmetyka.

Reszta juz została napisana.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - zaczynam odrabiac lekcje :)

Po analizie swoich logow - porownaniu ich do innych AVG/AFN przedstawionych na forum chcialbym zapytac skad pomysl na przycinajaca sie przeplywke? Na podstawie grup 8, 10 i 11? Bo glownie w grupie 11 widac roznice w cisnieniach oczekiwanych i aktualnych - ale gdzie przyciecia?

Dalej watek turbawki po grupie 11 ze wystepuje niekiedy przeladowanie ale skad "Przemik" wiesz ze jest tam "troche sadzy" - rownie dobrze moze to chyba byc wlasnie problem z padajaca przeplywka? Chyba ze jest tam jeszcze jakis konkretny wspolczynnik?

Wybaczcie za moje laickie pytania ale dopiero co wkraczam w te tematy a chcialbym poznac to na tyle zeby robic sobie diagnozy bez mecznia i trucia innych :)

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od diagnozy i zadawania pytań to my jesteśmy, ty masz sumiennie nas się słuchać jak chcesz najtańszym kosztem uzdrowić auto, a jak chcesz nauczyć się diagnozowania zacznij od spędzania wszystkich wieczorów, zarywaniu nocek na forum i analizowania wszystkich przypadków, zadawanie pytań to marny sposób nauki, wszystkiego sam dochodź, to to ogarniesz, jak ci ktoś to tylko będzie wykładał to sam tego nigdy nie ogarniesz bo będziesz się wiecznie gubił, tu bardzo ważne jest logiczne myślenie, znanie wielu zależności

Zależność pierwsza, kompletnie cię nie interesuje przepłwka do puki nie masz sprawdzonego dolotu czy drożny(filtr powietrza, kolektor ssący i katalizator) oraz prawidłowszego doładowania

Zależność druga, problemy z doładowaniem to w 90% sadza w turbinie, w tych pseudo logach widać że tam szafa nie gra no ale zrobisz komplet logów to pogadamy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Juz zaczalem spedzac nocki w VAGiem i forumowymi watkami wiec o to sie nie musisz martwic :)

A bierne sluchanie bez zadawania pytan bedzie swiadczyc jedynie o "przytakiwaniu" i niekoniczniecznym ogarnieciu tematu. Moim zdaniem i jeszcze paru innych, pytania swiadcza o checia zaglebienia i zrozumienia tematu. Tu sie z Toba zgodze ze do wszystkiego najlepiej dojsc samemu, tylko jak to zrobic skoro kazdy na forum inacze odczytuje logi? :/

Ad.2 To jest komplet logow wiec co jeszcze mozna sprawdzic? Wg instrukcji forumowych - robionych przez ludzi ktorzy sie na tym znaja byly podane jedynie powyzsze grupy. Cos nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogłeś poprawione logi wkleić na dole to było by wiadomo ze są poprawione, skąd ktoś ma wiedzieć że poprawione logi są na początku wątku jak o tym nie wspomniałeś, bs są tak blisko siebie że można w ogóle nie zauważyć że to 4 logi, ja przynajmniej na początku myślałem że to jeden log

statyczny kat wtrysku możesz poprawić na ~54, jako ciekawostkę podam że możesz kąt ustawiać za pomocą statycznego 004 :hi: im mniej procent tym bliżej wartość optymalnej no ale trzeba brać zapas że kat skacze więc nie można ustawić na styk tylko z zapasem, ja mam 25% no ale każda pompa jest bardziej lub mniej zmęczona przebiegiem wiec na podstawie 004 tylko można się pobawić w ustawianie kąta, ja jak patrze w jakieś tam logi i nie ma 000bs to na podstawie 004 już wiem czy kąt jest ok czy ewidentnie będzie do korekty :hi:

N75 był wymieniony na nowy?

zauważ że ja nic o przepływce nie wspomniałem, to dlatego że ja bardziej ufam logom statycznym 003 niż dynamicznym, masz tam 440, kulawa przepłwka tyle nie potrafi :hi: co nie zmienia faktu że możesz same siateczki szczoteczką wyczyścić, po tylu latach opary z odmy na pewno osiadły na nich i zakłócają idealny przepływ powietrza, masz przepływkę boscha która jest delikatna i czyszczenie elementu pomiarowego jest ryzykowne, może ją zabić,

jak turbo zacznie dmuchać cacy wtedy wyjdzie szydło z worka czy przepływka ok, no ale jak wybierasz się na czipa czyszczenie przepływki jest zbędne, na czipie będzie korekta mapy przepływki i problem z głowy

w 008 przy 1596obr przepyłwka odmierzyła 40,6mg czyli wzorowo :hi: to zasługa zdrowego turbo

podchodząc profesjonalnie do tych logów jak logi statyczne robiłeś z temp. 90C i z wyłączonymi wszystkimi urządzeniami elektrycznymi typu nawiew, światła, radio i klima bo tak powinieneś to zrobić masz dawkę 4.0mg 1,620V stuknięcie nastawnika na 1.58V tylko da poprawę wigoru auta no ale ten temat może porusz już na czipie bo niektórzy czipowcy odwrotnie robią.. pamiętaj o elektryce że ma być wyłączona, dopiero patrzysz ile V masz w 001, dodatkowo sprawdź ile V masz na zgaszonym silniku, powinno być 0,74V, ja mam 0,76V i nie narzekam

logów 014 018 023 nie robi się dla tych silników, są zbędne, 014 robisz dla silników z większa liczba tłoków, 018 robi się by zobaczyć jak auto przyspiesza do setki, jak zbiera się na 3,4,5 biegu w jakimś przedziale obrotów, a 023 potrzebny jest dla tdi na pompowtryskach

w logu 000d widać jak turbo szaleje, na pewno odczuwasz jak fura przy 2300-2800obr łapie zadyszkę na chwile, rozwiązania tego w sumie jedynego problemu tego silnika jest albo przycinające się kierownice turbiny albo upośledzony układ sterowania, moja diagnoza to układ sterowania, jak vgt się zacina to skoki ciśnienia są kilku sekundowe i nie skromne 2222mbat tylko najczęściej 2570, żeby sprawdzić czy vgt się nie zacina odkręcasz gruszkę od wspornika, dwie śrubki pod gruszką i poruszaj góra dół cała gruszką ze sztangą, tylko tak by gwinty śrub co dopiero odkręciłeś nie wadziły o wspornik, w ten sposób sprawdzisz czy vgt chodzi lekko bez jakich kol wiek zacięć, sposób jeszcze lepszy to wyjęcie całej gruszki czyli oprócz okręcenia gruszki zdejmujesz zawleczkę na końcu sztangi no ale tam dostęp słaby i trzeba się nagimnastykować, a założeniem zawleczki jeszcze gorsze, jak wykluczysz vgt zastaje cały układ podciśnieniowy, opcja która na pewno załatwi sprawę, zakup nowego turbo, nowej gruszki, nowego N75, nowych wężyków, zaworka zwrotnego, nowego akumulatora podciśnienia i nowej vacum pompy no i 100% pewności że N18 jest ok, to opcja ekstremalna no ale lepszego sposobu nie ma, wymieniłem wszystko byś wiedział co składa się na to by sterowanie działało cacy, a jak myślisz że tylko jeden z wymienionych elementów zawodzi, niestety każdy po trochu, jeden bardziej, inny mniej, starość nie radość, ale z własnego doświadczenia największą poprawę uzyskasz po wymianie gruszki, na początek podmień od innego 110ps, jak będzie poprawa kupuj nową i na czipa jedz bo fura zdrowa

oczywiście cały układ w miare możliwości sprawdz, zaworek zwrotny ustami, sprawność vacum pompy wakuometrem, ile czasu jej schodzi nabić max no i ile ma swój max, szczelność N18 ustami bez napięcia i pod napięciem, wężyki czy szczelne no i czy nie są za długie, ma być tyle co pisze w etce no i zwróć uwagę czy któryś się nie zagina bo to też może powodować skoki doładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za obszerne wyjasnienie - tego mi wlasnie bylo trzeba :)

Wczoraj wieczorem zobaczylem ze prawdopodobnie odma mi rzyga olejem - moze to powoduje dziwna prace przeplywki?

N75 wymieniany byl w zeszlym roku, przeplywka jeszcze wogole (tz odkad mam auto - ok 3 lata)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadmiar oparów z odmy to nic dobrego dla przepływki, żeby sprawdzić czy odma nie pluje za dużo odkręć rurę na dole od turbo lub ic, jak nie masz tam kałuży oleju odma ok, przynajmniej ja bym tak założył, cały dolot ma by mokry w oleju, ale nic poza tym, możesz też odłączyć rurę odmy i wsadzić do butelki, a dziurę w rurze turbo zatkaj, sprawdzisz ile syfu w butelce po iluś km się zgromadzi, ktoś kto sprawdzał to może ci powie czy masz w normie, zapomniałem dodać żebyś wyczyścił kolektor ssący, w logach wygląda ok no ale jak szaleć to szaleć, wypal go i zamontuj z nową uszczelką, to może zmniejszyć skoki doładowania i poprawić odczyty przepływki :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja też ucze się analizy logów. Mam pytanko dot. grupy 011. Mam pytanie czy pomijając narazie przedział obrotów 2300 - 2800 gdzie jest lekka zadyszka to tez w okolicach 3000 cisnienie znow oscyluje w granicy 1800 mbar. Moje logi wygladaja tak że do 2800-2900 obrotóe jest ok potem tez spada mi ciśnienie do 1800-1900 mb i przy około 3500 obrotów wraca do normy. Tak ma być w AFN/AVG że przy około 3 tyś obrotów lekko ciśnienie opada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze porobić ładne i kompletne logi u siebie, narazie to jakies moje próby z Vagowaniem, za dużo grup naraz i za mało danych do analizy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...