Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Problem z drżeniem silnika,które odczuwalne jest na całym aucie


babylonx

Rekomendowane odpowiedzi

Zaznaczam ze nie jestem żadnym "wymiataczem" i nie do końca jestem pewien czy oznaczenie kodowe silnika które wybrałem to właśnie jest to które posiadam.

Być może nie ma to znaczenia ale dokładnie opisze sytuację w jakiej się problem pojawił.

W styczniu zakupiłem A4 B6 3.0 V6 Quattro w wersji Avant i manualna 6-biegową skrzynią.

Do niedzieli wszystko było OK.Przydarzył sie wyjazd do Katowic,leciałem autostradą,ze 170 praktycznie nie schodziłem,czyli ok 200km w jedną stronę.

W trakcie jazdy pojawiło się dziwna "wibracja" która można odczuć na całym samochodzie.

Po wciśnięciu sprzęgła nie ustępuje,obroty są równe nie "falują",wraz ze wzrostem obrotów "drżenie" się nasila.

Nie wiem czy ma to też znaczenie ale wysiorbał mi praktycznie cały olej,a stale kontroluje jego poziom więc wiem ze wcześniej,tzn przed trasą, było na bagnecie lekko powyżej minimalnego stanu,teraz na bagnecie nie ma śladu oleju..

PLZ help...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drżenie - Poduszki, sprzęgło ? a co do oleju to może tak jak mówisz ta trasa.. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszka pod silnikiem raczej nie,wg mnie ujawniloby sie tylko podczas przyspieszania ,zwalniania tzn przy przeicążeniach a to jest caly czas,zastanawia mnie opcja koła zamachowego,ale dzis mi facet jeden powiedzial ze gdyby to była dwumasa to po wcisnieciu sprzegla powinno ustapic,wiec nadal nie wiem nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo moze silnik nie pracuje na ktorys cylinder? jedz kolego do serwisu, jesli masz taki silniczek prawdopodobnie zalapiesz sie na wymiane serwisowa cewek za darmo, a moze akurat to bedzie przyczyna, przy okazji mozesz zerknac jak wygladaja swiece

sprawdzic tez mozesz podpore na wale o ile drzenie wystepuje tylko podczas jazdy a nie na postoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie podstawowe to czy masz jakiś błąd?

jeżeli nie pracuje jakiś cylinder to silnik przerywa i wywala checka na zegarach.

ale spoko może być jeszcze gorzej:

- przestawiony rozrząd

- może zaczynać ukręcać się koło rozrządu na prawym wałku wydechowym (miałem to u siebie)

- może być walnięty przegub wewnętrzny (sprawdź czy wibrację są tylko wtedy jak dodajesz gazu czy przez cały czas)

PS

sprawdź oczywiście jeszcze felgi i opony ;)

Jak coś to daj znać to spotkamy się na mieście to osłucham, jeździłem tym 3 lata i zrobiłem 2 remonty w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów zadnych nie ma,i to nie tylko na desce ale i zostal podlaczony pod komputer w servisie i wszystkie parametry pracy silnika w normie.

Przegub tez nie bo drgania są odczuwalne niezaleznie od tego czy auto stoi czy jedzie.

Przejechałem sie jeszcze w tym stanie 60km,bo naprawdę musiałem jeszcze go użyć, i skończyło sie sprzęgło :kwasny:

Pytanie czy możliwym by było by "kończące" sie sprzeglo dawalo takie objawy.Drogą dedukcji i eliminacji mechanik mi powiedzial: sprzęgło i koło dwumasowe.

Pytanie tylko czy:

a) u mnie w ogóle jest koło dwumasowe,jedni mówią ze jest inni ze nie ma

b)Jaka jest żywotność takiego koła,autko ma 163tyś i jest to wynik potwierdzony w ASO,pochodzi z polskiego salonu i caly czas byl tam robiony więc nie mam watpliwosci.

c)Czy możliwe że takie objawy dało samo sprzęgło a koło jest ok....sam się specjalnie nie znam a qrde brak mi takiego mechanika do którego miałbym 150% zaufania,nie chciałbym dać sie głupio naciągnąć.

PS.

Zapomniałem w pierwszym poście podać,rok produkcji mojego wynalazku to 2002.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy:

a) u mnie w ogóle jest koło dwumasowe,jedni mówią ze jest inni ze nie ma

koło dwumasowe oczywiście jest, i do tego drogie ;)

b)Jaka jest żywotność takiego koła,autko ma 163tyś i jest to wynik potwierdzony w ASO,pochodzi z polskiego salonu i caly czas byl tam robiony więc nie mam watpliwosci.

jak sprzedawałem swojego miałem 180kkm i nic nie było złego z kołem, więc albo przebieg masz lewy (czy twoje A4 to szary metalic?) , albo jakiś baran tym jeździł i zajechał cały sprzęt

c)Czy możliwe że takie objawy dało samo sprzęgło a koło jest ok....sam się specjalnie nie znam a qrde brak mi takiego mechanika do którego miałbym 150% zaufania,nie chciałbym dać sie głupio naciągnąć.

drgania na karoserii daje na 99% koło, sprzęgło się albo ślizga albo nie wchodzą biegi i tyle

PS.

Zapomniałem w pierwszym poście podać,rok produkcji mojego wynalazku to 2002.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze kolo dwumasowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie rozlecialo sie kolo dwumasowe, a raczej lozysko w srodku tego kola :o , tak wiec kolo dwumasowe ASN posiada, i moze powodowac drgania budy, zle wysprzeglanie biegow, halasowac

W A6 ASN dokładnie te same objawy: nie dało się jechać,o przyspieszaniu nie było mowy - -trzęsło budą masakrycznie; okazało się po rozbiórce, że to łożysko w dwumasie i praktycznie koniec tarczy sprzęgła. Po wymianie po problemie. Przelot ca.200 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś wskazać jaką "dwumasę" wybrać.Co "spec" to inne ceny i modele podaje.Proszę o pomoc bardziej doświadczonych bo jak zaznaczylem na początku,zielony jestem a nie chcę się wkopac na kolejną "minę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie udalo znalesc uzywke w przyzwoitej cenie... ze sprzegiel pewnie luk albo sachs... ale ktore w tym przypadku bedzie lepsze oto jest pytanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jest firma w Poznaniu która regeneruje i daje 1 rok gwarancji,za samo koło w zaleznosci od stopnia "dewastacji" 600-800 zł,a razem z regeneracją sprzęgła to 1200-1600 zików ,linków nie będe podawał bo nie do konca przekonany jestem czy na forum wolno reklamowac,więc sobie odpuszczę.

Po drugie,to już pytanie,zapytal mnie znajomy czemu nie zalożę sobie "zwykłego" koła zamiast dwumasy.

No i tu naszly mnie wątpliwości:

a)czy to sie tak da,a jeśli juz to jakie wybrać do mojego "pocisku"

b)jeśli tak to jakie będą tego konsekwencje.np żywotność takiego koła bądź któregoś z elementów napędu

Pozdro i czekam na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie nie wierze w regeneracje kola dwumasowego a w tej kwocie to raczej dostaniesz komplet sprzegla w uzywce, aczkolwiek mozesz sie naszukac,

jesli chodzi o jednomase, ciezko bedziesz mial dopasowac od czegos jednomasowe kolo.... sam z checia bym wlozyl jednomasa u siebie... aczkolwiek nie mialem czasu zajac sie tym tematem.. ale moze byc problem od czego by tu koilo jednomasowe pasowalo...

mialem jednomas zamontowane u siebie w a3 1.8T tam mialem ponad 200km, bylem zadowolony, dopoki nie zjedziesz tarczki sprzeglowej to raczej masz to dozywotnio... tam nie ma sie co zepsuc, ewentualnie jeszcze docisk...

jesli chodzi o konsekwencje, moga cierpiec bardziej poduszki, wal, poloski itp i dla osoby niewprawionej moga byc szarpniecia podczas przelaczania biegow (dwumas bral to na siebie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...