Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Problem ze sprężakrą klimy po zakupie auta.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Postaram sie opisać problem jak najbardziej dokładnie ;)

Kupiłem autko (a4 B5 AFN) z niesprawną klimatyzacją.

Po kliknięciu na klimatronie gwiazdki sprężarka nie włacza się. Wentylator odrazu ale spręzara stoi.

Brakowało paska napędzającego kompresor klimy.Po rezebraniu przodu żeby mieć lepszy dostęp zauważyłem że jest przerwany ten kabel na sprężarce zielono-żółty, zaraz przy rolce gdzie idzie pasek. Zlutowałem go i zaizolowałem. Zanim załozyłem pasek, próbowałem przekręcić rolke na kompresorze. Ani drgnie(wydaje mi się ze powinna się lużo kręcić). No nic.. założyłem pasek, naciagnąłem i odpaliłem autko. Rolka się kręci, więc klikam gwaizdke(śnieżynke jak kto tam zwie) i dalej nic. Sprężarka się nie włącza. gwiazdka się cały czas świeci, wntylator chodzi. Czynnik R134a jest w układzie, układ szczelny.

Na dodatek coś zaczeło śmierdziec.. wyłaczyłem silnik, dotykam rolki na sprężarce i się opażyłem. Była mega gorąca. Ściągnełem pasek i tyle..

Vag oczywiście nie wypuwa żadnych blędów.

Co myślicie? Sprężarka zatarta? Czy co może jeszcze być? Dziękuje za odpwiedzi ;)

Opublikowano

Na pewno przypaliłeś sprzęgło w kompresorze na co wskazuje pojawianie się spalonego zapachu i rozgrzane koło pasowe a w jakim jest stanie kompresor to z pozycji kompa trudno określić. Przed nabiciem należało na podszybiu rozkręcić przy zaworku służącym do napełniania, lewy przewód od klimy. W środku jest dysza rozprężna jak masz na niej opiłki to świadczy, że kompresor jest zatarty.

Opublikowano

Klima była napełniana przez poprzedniego właścicela. Nie chciałem narazie spuszczac gazu(wiem o tej dyszy) bo mi go szkoda :P Ale teraz chyba i tak innej opcji nie bedzie jak go spucic zobaczyc w dysze i ew. zalozyc drugi kompresor i napełnić układ.. i może bedzie smigać :P

Opublikowano

Każdy szanujący się zakład zajmujący klimatyzacjami spuści z Twojego auta gaz i później ponownie go nabije, wiadomo nie ściągniesz 100% gazu ale zawsze lepiej 200g jak 750. Także za dużo strat nie będzie. Objawy wyglądają na zatartą sprężarkę.

Opublikowano

Na to wygląda, że kompresor jest zatarty, teraz w środku sezonu robota nie będzie ani tania, ani szybka, ani przyjemna.

Opublikowano

Niewiem czy opłacalna bo po zatarciu sprężarki trzeba przepłukać układ aby pozbyć sie opiłków z padniętej sprężarki a płyn jest bardzo drogi.Koledze za naprawę i płukanie krzyknęli 2000pln +koszt sprężarki

Opublikowano

Akurat bardzo drogo mu krzyknęli, za 2 tysiące to można zrobić całość wraz z częściami chyba, że trzeba wywlekać deskę i wymieniać parownik, ale to rzadkie przypadki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...