onechaos Opublikowano 25 Czerwca 2011 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Witam wszystkich serdecznie, Własnie przerzucilem sie ze starej Vectry '97 na Audi A4 '01 i musze przyznac - spory skok do przodu. Mam parę pytań ale chciałem zacząć od skrzyni Tiptronic. Nigdy wczesniej nie mialem automata i czasem denerwuje mnie jak stoje na swiatlach i musze dociskac hamulec zeby nie jechal do przodu. Wczoraj dojezdzalem do swiatel i bylo czerwone wiec chcialem wrzucic na luz i doturlac go spokojnie. Problem w tym ze niepotrzebnie wcisnalem przycisk i przypadkiem wrzucilem na R! Silnik zawarczal i po 2 sek wrzucilem spowrotem na N. Niby nic się nie stało bo chodzi jak chodził ale ... Zapewne moglem ro***erdolic skrzynie, tylko czy od razu to widac, czy na przyklad zacznie się knocić po jakimś czasie? Auto ma dosc dobry przebieg (90k) ale kiedy zauważe, że skrzynia zaczyna padać? Doradzi ktoś? Pozdrawiam r
Bart-S Opublikowano 25 Czerwca 2011 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zacznijmy od tego, że Twoja skrzynia to nie TIP tylko Multitronic. Troszkę dowaliłeś z tym R ale skoro jedzie i nie ma żadnych halasów to znaczy, że przekładnia wytrzymała Twój figiel Jeśli chcesz cieszyć się bezawaryjnością skrzyni automatycznej to naucz się trzymać cierpliwie noge na hamulcu (nie dotyczy to tylko Multi ale każdego z automatów). Po prostu notoryczne wrzucanie N->D i od razu but powoli wykończy każdą przekładnię (smarowanie, rozkład ciśnień). Z drugiej strony jeśli po takim zabiegu pozwolisz skrzyni samej przejść w tryb pełzania (bez dodawania gazu) to w takim przypadku można to tolerować. Zachęcam do lektury o CVT - dbaj o cykliczną zmianę oleju ATF (co 50/60tyś), aktualny soft - to zapewni Ci bezproblemową obsługę tej skrzyni.
onechaos Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2011 Dzieki za poprawienie mnie. Właśnie czytałem wątek o różnicy między Tip, a Multi i miałem iść sprawdzać u siebie Czyli jeśli się nie rozleciała od razu to jest ok ... ufff, nie umiałem przez to zasnąć w nocy. Wiecej już nie będe się bawił ze zmienianiem biegów podczas jazdy, obiecuje! Po prostu dziwne to troche na początku było po przesiadce z manuala, bo to tak jakby dusić półsprzęgło o0 pozdr r
Bart-S Opublikowano 25 Czerwca 2011 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Przyzwyczaisz się. Jak już piszemy to mógłbyś zapiąć VAGa i sprawdzić jaką masz wersję softu. Dysponujesz informacją kiedy ostatni raz był wymieniany ATF?
spawacz1 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 koledzy szukalem wczoraj na forum i nie znalazlem na forum czy w mojej skrzyni(DMU- zwykla czterobiegowa) tez sie wgrywa nowe softy jak bede w Polsce podjade do pana ktory mi serwisuje autko i skrzynie spytam go rowniez o najnowszy soft silnika nie wiedzialem ze takie rzeczy sie robi?
Bart-S Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Multitronic jest tutaj ewenementem Mając stary 4 biegowy automat nie zaprzątaj sobie głowy softwarem...
onechaos Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Podłącze go pod kompa na dniach i sprawdze jaki jest soft. Być może trzeba zrobic update. Dam znac. Auto jest z UK (nie przerabiam). Pozdr Rad
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się