Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Proszę o analizę


GregorX

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik mi chcesz zajechać:facepalm: te logi go wykończą:kox:

Czy IC może być przyczyn, że przepływomierz słabo mierzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiscie nie musisz ich robic.

Z przebiegu całego wątku, z wykonanych testów i logów wynika iż cos ogranicza przeplyw powietrza w dolocie... i szukamy tego "coś".

Tak IC moze byc przyczyną.... ale wtedy doładowanie by spadało.

Mozesz jeszcze sprobowac tego

http://a4-klub.pl/showthread.php?199224-B5-AFN-Prośba-analizy-logów-dynamicznych

zawsze to jakis workaround

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musimy znaleźć to "coś":decayed: przecież przepływomierz ma mierzyć dobrze, takie jest założenie i do tego zmierzamy, prosto do celu, bez drogi na skróty:tongue4:

Rano zrobię logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby mi tylko korbowód bokiem nie wyszedł:kox:

Tak na poważnie, przecież nie będę jej kręcił do 4 tysi, już na samym początku będzie widać jak przepływomierz mierzy to po co katować zimny silnik.

---------- Post dopisany 19-05-2012 at 07:58 ---------- Poprzedni post napisany 18-05-2012 at 22:26 ----------

Logi zrobione po odpaleniu i przejechaniu ok.500 m :

Log (0 - 008)

Log (1 - 011)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na zimnym silniku jest dobrze... pomijam fakt, ze nie rozgrzane turbo minimalnie wiecej dmuchneło... wystarczy ze fura się nagrzeje i jest zle... czyli dokladnie ten sam przypadek co u kolegi z linku ktory podałem.

Teraz zaślep porzadnie EGR i zrob 011 i 008 tym razem normalnie na nagrzanym motorze - jesli dalej bedzie zle... to zostaje Ci solucja jak u kolegi... lub szukanie co powoduje nizszy przeplyw na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..a czy pozostaje coś jeszcze do sprawdzenia, zastanawiam co może hamować przepływ powietrzna na ciepłym silniku? turbinka..chyba ona nie byłaby do tego zdolna:tongue4:? może jakaś nieszczelność w dolocie ujawniająca się dopiero po rozgrzaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamować powietrze mogą kanały wlotowe w głowicy bo tego nie czyściłeś, IC może zawalony mazią, wadliwa praca zaworów ssących, jakiś zator w kolektorze wydechowym lub wydechu, jakaś usterka kabla idącego do przepływki lub samego ecu, zrób loga 012, może masz zasilanie ledów podpięte pod kabel przepływki lub inne ustrojstwo, może masz nie oryginalną obudowę filtra powietrza lub rurę nad filtrem, zawyżający map sensor, no i ostatni możliwa przyczyna turbo które słabo pompuje, u ciebie może to nie jest przyczyna bo turbo wstaje przyzwoicie ale nie masz w ogóle żadnego przeładowania co z jednej strony jest dobre ale z drugiej nie jest normalnym objawem w afn:D możesz podpiąć na krótko podciśnienie od grodzi z gruszką lub odkręcić dwie śrubki pod gruszką i podciągnąć gruszkę do góry i w tak zablokowanej pozycji zrobić loga 011 od 1000obr do 2500obr, jeżeli turbo nie osiągnie więcej jak 2400mbar jest pewne że turbo nie grzeszy wydajnością, twoja przepływak w innym aucie mierzyła wzorowo wiec wiercenie dziurki w tym przypadku jest bezsensu, co innego gdy wina leży po stronie przpeływki wtedy wiercenie dziurki ma sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, co powiesz o tym, że na zimnym silniku przepływka mierzyła ok, a jak się auto rozgrzeje to już jest gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem wiele możliwych powodów, nie koniecznie któryś z wymienionych jest przyczyną, ale na pewno nie jest przyczyną sama przepływka, masz teraz mniej powietrza w stosunku do paliwa co może skutkować większym podymianiem, ale jak nic ci nie dymi przy pełnym bucie nawet z załączoną klimą to spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ostatni możliwa przyczyna turbo które słabo pompuje, u ciebie może to nie jest przyczyna bo turbo wstaje przyzwoicie ale nie masz w ogóle żadnego przeładowania co z jednej strony jest dobre ale z drugiej nie jest normalnym objawem w afn

Kolejne rewelacje ze szklanej kuli kupionej w krainie czarów.

Kombinowanie przy sprezarce to strata czasu..... na zimnym silniku i kiedy powietrze jest chlodne LMM zawija dobrze - tylko motor sie nagrzeje - przepływ spada. Szukaj przyczyny do bólu lub... zrob moda... i Twoje problemy znikną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolegom przemik i ciahciah za wszystkie odpowiedzi.

Ciągle mnie to męczy jak przepływka w innym aucie mierzy ok, a w moim nie. Najlepsze jest to, że na zimnym mierzy dobrze, a po rozgrzaniu przepływ powietrza spada. Teraz po zrobieniu otworku w przepływomierzu przepływ wzrośnie, niby dlaczego...będzie miała lepsze chłodzenie..ale w innym aucie tego nie potrzebowała.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne rewelacje ze szklanej kuli kupionej w krainie czarów.

Kombinowanie przy sprezarce to strata czasu..... na zimnym silniku i kiedy powietrze jest chlodne LMM zawija dobrze - tylko motor sie nagrzeje - przepływ spada. Szukaj przyczyny do bólu lub... zrob moda... i Twoje problemy znikną.

Największą rewelacja to ty sam przemik jesteś i te twoje kąśliwe inteligentne docinki, jeszcze dużo wody z Wisły upłynie zanim zaczniesz dostrzegać co się dzieje w starych turbinach i nie tylko tam, szkoda że tak topornie co kolwiek łapiesz... a co do twojej docinki o modzie tu akurat bardzo źle trafiłeś bo ja nie podjął bym się auto za żadne skarby do puki nie zrobił bym ze na normalnej przepływce było by jak trzeba, zresztą znasz mnie i widzisz że jestem perfekcjonistom i pasjonatem starych afn:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle żadnego przeładowania co z jednej strony jest dobre ale z drugiej nie jest normalnym objawem w afn:D

Niedowiarków zapraszam do logów:

http://imageshack.us/photo/my-images/109/oryafn.jpg

- czyszczenie turbo

- czyszczenie kolektora dolotowego

- cat out

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 4 biegu taki muł, twoje turbo wstaje jak słoń, a wiadomo im wolniej wstaje turbo tym mniejsze prawdopodobieństwo że coś przeładuje, 4 bieg nie jest dobry do oceny czy nie przeładowuje turbo, zrób loga na 2 i 3 biegu bo na tych trzeba patrzeć jak chce się wszystko dograć jak należy, chcesz zobaczyć jak wstaje prawidłowo turbo w AFN no bo widać że nie widziałeś:D twoje turbo wolno wstaje bo masz problem w sterowaniu, 57% przy 3500obr to zwiastun że tam coś jest źle, powinno być ~65% choć 70% też nie zaszkodzi:) ale wtedy trzeba patrzeć też na 5 biegu powyżej 4000obr czy nie brakuje zakresu sterownia czyli czy nie jest 94% i przeładowanie:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do puki nie zrobił bym ze na normalnej przepływce było by jak trzeba, zresztą znasz mnie i widzisz że jestem perfekcjonistom

Że jesteś "perfekcjonistom" to się zgodze.... szczególnie w laniu wody i w ortografii

Z mojej strony EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 4 biegu taki muł, twoje turbo wstaje jak słoń, a wiadomo im wolniej wstaje turbo tym mniejsze prawdopodobieństwo że coś przeładuje, 4 bieg nie jest dobry do oceny czy nie przeładowuje turbo, zrób loga na 2 i 3 biegu bo na tych trzeba patrzeć jak chce się wszystko dograć jak należy, chcesz zobaczyć jak wstaje prawidłowo turbo w AFN no bo widać że nie widziałeś:D twoje turbo wolno wstaje bo masz problem w sterowaniu, 57% przy 3500obr to zwiastun że tam coś jest źle, powinno być ~65% choć 70% też nie zaszkodzi:) ale wtedy trzeba patrzeć też na 5 biegu powyżej 4000obr czy nie brakuje zakresu sterownia czyli czy nie jest 94% i przeładowanie:P

ok nie przyjrzalem się tamtym logom pod wzgledem wstawalnosci suszarki, tutaj lepiej wygladajace z AFN-a:

http://vaglog.rtnet.pl/mmiissiek_85548.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14.04.2012: ( w obydwu przypadkach błąd związany z G70 nie występował)

po włożeniu przepływomierza podczas wizyty w auto-szrot:decayed::

008 - Log (1 - 008)

Ciekawostką jest to, że jak włożyłem przepływkę ze szrotu (koleś przyniósł mi "zimną" z półki), podmieniłem ze swoją, loga zrobiłem od razu po zamontowaniu, silnik był jeszcze ciepły - to mierzyła w miarę ok. Pewnie po rozgrzaniu przepływ by spadł...chyba pozostaje tylko nawiertem otworu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roman_tyk 11s od 1700 do 4000obr to znak że coś nie gra, nie wiem ile osób było na pokładzie i czy był log pod górkę ale w normalnych warunkach ten motor wypluł właśnie 90km, kolejny powód że to nie jest zdrowy afn:) sztanga tam jest ciut za krótka ale jak się nie ciska powżej 190 może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...