VicVega Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Panowie, zabieram się do tego już od jakiegoś czasu i chciałbym wreszcie zamknąć ten temat. W związku z tym kilka pytań. 1. Gdzie kupować? W ASO, po zniżce mogę kupić za ok. 1600PLN. Na allegro znalazłem za 1200PLN, ale są jakieś kretyńskie zasady (zapewne niezgodne z prawem) typu REKLAMACJE UWZGLĘDNIAMY WYŁĄCZNIE PO OKAZANIU DOWODU NAPRAWY Z WARSZTATU MONTUJĄCEGO CZĘŚĆ, ale jest to nowy, nieregenerowany Bosch, czyli teoretycznie to samo co ASO. Link do aukcji: http://allegro.pl/wtryskiwacz-sterujacy-vw-audi-2-5-tdi-v6-nowy-i1670998365.html2. Co wymienić przy okazji? Poniżej załączam schematy. Ja bym wymienił części nr 4, 3, 23, 24 i 9 na wszystkich wtryskiwaczach, skoro już jest pokrywa zdjęta. No i do tego element 18 na drugim schemacie (uszczelka pokrywy). Pytanie czy wymieniać coś jeszcze? I do czego służy element 24 z drugiego schematu? Nazywa się to "masą uszczelniającą", ale do czego? Wygląda jak by do pokrywy, ale nigdzie nie słyszałem żeby ktoś ją uszczelniał czymś takim dodatkowo. Schamat #1 Schemat #2 3. Gdzie wymieniać? ASO? Sprawdzony warsztat? Czy może we własnym garażu? Trudne to podobno nie jest, a jakąś tam wiedzę mam. Odmę np. sam wymieniałem. Układ paliwowy już odpowietrzałem. Ale może są jakieś wskazania ku temu żeby robił to jednak specjalista? 4. Jak wymieniać? Teoria jest prosta, ale jeśli ktoś ma jakiekolwiek praktyczne uwagi odnośne wymiany to bardzo proszę o podzielenie się nimi. To chyba tyle. Za wszelkie uwagi z góry dziękuję i pozdrawiam! EDIT: Przed chwilą sprzedawca z allegro odpisał mi, że wymiana części w warsztacie jest obostrzeniem nałożonym przez producenta. Trochę głupio.
arto19 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 witam mnie tez padł WS zdecydowałem sie na zakup używki z allegro i wymiane w garażu. WS 250 zł do tego uszczelka pod pokrywkę 3*2 podkładki miedziane pod holenderki (śruby od odpływów) wąż przelewowy, podkładka miedziana pod wtrysk i taki pierścień zobaczysz jak bedziesz sam robił oraz koniecznie oring uszczelniający cześci z ASO groszowe sprawy. Sama robota spoko ok 2-3 h nie było problemów w wytarganiem wtryskiwacza żabka pare ruchów lewo prawo i wychodzi bez problemów, wkładasz nowy dobijasz gumowym młotkiem przez kawałek drewna do poziomu pozostałych dwóch dokręcasz momentam bodajże 25Nm, OT filozofia. Ceny w ASO są chore mnie w RZE powiedzieli 1950,00 za nowy w szik siec slkepów i serwisów w Rzeszowie ok. 1200 a Ty sobie zobacz na http://www.skodaczesci.pl/oferta/ tu widziałem taki wtrysk za 650,00 orginał nowy do AKE AYM ale myśle ze będą mieć tez z innymi numerami (koniecznie sprawdź po etce numer WS z jaką końcówką)
VicVega Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 uszczelka pod pokrywkę 3*2 podkładki miedziane pod holenderki (śruby od odpływów) wąż przelewowy, podkładka miedziana pod wtrysk i taki pierścień A króćce od przelewów nie podlegają przypadkiem wymianie? Sama robota spoko ok 2-3 h A mocno Ci się zapowietrzył? Miałeś problemy z odpaleniem? dokręcasz momentam bodajże 25Nm A pamiętasz czy dekiel też dokręca się jakimś konkretnym momentem? Nie mogę tej informacji nigdzie znaleźć. Jakbyś sprawdził ten od wtrysku dokręcania też byłoby super. http://www.skodaczesci.pl/oferta/ tu widziałem taki wtrysk za 650,00 orginał nowy do AKE AYM ale myśle ze będą mieć tez z innymi numerami (koniecznie sprawdź po etce numer WS z jaką końcówką) Wiem, słyszałem o nich, ale dzwoniłem do nich przez trzy miesiące i nie mieli tych wtrysków. Ale zadzwonię jeszcze raz jutro, może akurat się przyfarci. Ja mam AKE właśnie. To są wtryski z końcówką F. No a powiedz, zauważyłeś jakąś różnicę po wymianie?
Bieniek Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Koniecznie wymien wszystkie miedziane uszczelki.Mozesz pokusic sie o wymiane przewodow przelewowych.Lubie z czasem przeciekac.Koszt prawie zerowy.Oring na wtrysku tez wymien. Obejme od wtryski dokrecamy jak dobrze pamietam 10Nm.Dekiel chyba tez 10. Mase uszczelniajaca mozesz dac przy kabelku od wtrysku sterujacego i w tych zakolach od walka rozrzadu. Tylko nei za duzo.
VicVega Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 Mozesz pokusic sie o wymiane przewodow przelewowych.Lubie z czasem przeciekac.Koszt prawie zerowy. Zmieniałem nie dalej jak 1,5 roku temu, także nie powinny jeszcze przeciekać. Bez sensu kupiłem w ASO z tą durną plecionką przez którą nie widać stanu węża. Oring na wtrysku tez wymien. A pod wtryskiem wszystko czy tylko niektóre podkładki? Obejme od wtryski dokrecamy jak dobrze pamietam 10Nm.Dekiel chyba tez 10. No to muszę inny klucz dynamometryczny kupić, bo mam od 25Nm.. Mase uszczelniajaca mozesz dac przy kabelku od wtrysku sterujacego i w tych zakolach od walka rozrzadu. Tylko nei za duzo. A kupować te z ASO czy jakiś silikon dobierać?
Bieniek Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Pod wtryskiem jest jedna podkladka i jeden oring w polowie wtrysku. Przy przewodach przelewowych po 2 podkladki. Masa uszczelniajaca to bez roznicy.Zalezy od cen.Ja dalem inna,jakas dobra markowa. Co do momentow to dokladnie nie pamietam, ktos z Elsa powinien pomoc.
VicVega Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 Pod wtryskiem jest jedna podkladka I nic więcej pod wtryskiem się nie wymienia? A pamiętasz która to, bo na tym schemacie co załączyłem wyżej są tam aż trzy elementy pod wtryskiem. Ja obstawiam 23.
arto19 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 króćce i holenderki zostają ja dokręcałem momentem 25 Nm tak jest w AFN i narazie działa. Różnica w jeździe kolosalna ale głównie chodzi o to że skacza korelacje masakrycznie i żeby sie nie okazało ze wywali ci tłok z nadmiaru wtryskiwanego paliwa.
Bieniek Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Tak 23.Zreszta jak wyjmiesz start wtrysk to zobaczysz. Sprawdz dokladnie czy wyszla podkladka z wtryskiem i nie zostala w gniezdzie.
VicVega Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 króćce i holenderki zostają ja dokręcałem momentem 25 Nm tak jest w AFN i narazie działa. Różnica w jeździe kolosalna ale głównie chodzi o to że skacza korelacje masakrycznie i żeby sie nie okazało ze wywali ci tłok z nadmiaru wtryskiwanego paliwa. Poważnie? Nie myślałem, że takie rzeczy mogą się dziać od tego. Dobrze, że w końcu jest czas, pogoda i kasa żeby się za to zabrać. Tak 23.Zreszta jak wyjmiesz start wtrysk to zobaczysz. Sprawdz dokladnie czy wyszla podkladka z wtryskiem i nie zostala w gniezdzie. Okej, chciałem się upewnić przed robotą, żeby potem nie latać po coś do ASO, jak już będzie rozebrany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się