eMeM Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 na 7JX16 mozna zalozyc 205 do 215 na 7,5JX16 215 do 225 oj napewno takich malych rozbieznosci nie ma dla danej szerokosci felgi przyklad ? w peugeocie w serii wychodzily auta z felgami 7J na oponie 195mm, a w seacie dla felgi tej samej szerokosci 7J na oponie 225mm wiec nie mam pojecia skad wziales te dane
Musashi Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 tak jak napisalem, podstawa sa dane techniczne opony. moze rzeczywiscie troche przycialem z jednej strony tolerancje a wiec poprawiam dla 7J 195-215 dla 7,5J 205-225 jednak przedewszystkim, chcialem zwrocic uwage, zeby ostroznie podchodzic do doboru opon do felg. opony to obok ukladu hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia kluczowy element zwiazany z bezpieczenstwem. no i moj post dotyczy w szczegolnosci "naciagaczy"
boberek Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 ehh nie znasz albo jestes starej daty ;P pojezdziłbys na Gwincie i niskiej naciagnietej oponie to bys zobaczył ze to nic niebezpiecznego ja nigdy nie mialem problemu 7,5J 205-225 to musisz napisać do audi ze robią bład bo wszytskie ori 17 to 7 albo 7,5 cala i zakładaja opone 235 ja rozumiem o co ci chodzi ale tak naprawde ja mam na 7,5 cala załozona 185 /45 /15 i wcale nie jest naciągnieta 165/50 na 7 calach jest naciagnieta na 8 calach w 17 to moze byc naciagnieta 205/40 moge dyskutowac z toba na temat opon do widziałem tego wiele i na wielu jezdziłem ;P
Musashi Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 pisalem o 16 calowych takie bylo pytanie w 1rwszym poscie. ogolnie w zakresie doboru szerokosci opon do szerokosci felg jest spory balagan informacyjny. dlatego odsylam do danych technicznych opon. hmm. wiesz ja nie tyle jestem starej daty. co rygorystycznie podchodze do wszelkich danych technicznych. nie mam zamiaru na sobie testowac ew. skutkow mozliwych problemow. to ze do tej pory nikt nie mial zlych doswiadczen, nie znaczy ze jest dobrze. ja podchodze do sprawy z taka filozofia. skoro konstruktor projektuje opone, nastepnie w badaniach ja testuje to ustalone parametry sa dla pewnych niminalnych parametrow takich jak: cisnienie, (odpowiednie do obciazenia), szerokosc felgi predkosc, maksymalna, maksymalny ciezar pojazdu. dla tych parametrow opona moze byc bez obaw eksploatowana z graniczna predkoscia i obciazeniem. jednak nikt z nas nie wie w jakim stopniu zmieniaja sie warunki pracy opony przy zalozeniu na felge o innej, niz zalozona przez projektanta szerokosci. lubie sobie posmigac na zakretach. predkosc na prostej mnie nie kreci. wiec jak juz pisalem, nie bede eksperymentowac na sobie, ani nikomu radzic aby to robil.
Gość spedyt Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Ucinam całą dyskusję o stylingu felg, w pytaniu mowa była wyraźnie o feldze 16 cali. Ten link jest w FAQ: http://img221.imageshack.us/img221/9093/felga1xs9.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się