Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Jaka prędkość przy 2000 obr


grippen

Rekomendowane odpowiedzi

Kręc przy normalnej jeździe do około 3000, a jak chcesz max przyspieszenie to do 4200, a jak chcesz gary przedmuchać (czasami warto) to do 5000

nie nalezy rozkrecac silnika do obrotow z zakresu czerownego pola.

przy takiej predkosci obrotowej uklad smarowania jest na skraju wydajnosci. pozatym przy przekroczeniu pewnych obrotow bezwladnosc zaworow jest zbyt duza, w stosunku do sil sprezyn zaworowych i zawory zamiast zamykac sie plynnie, uderzaja w gniazda co moze doprowadzic do uszkodzenia gniazd lub grzybka zaworu. juz nie wspomne o nadmiernym przeciazeniu wszystkich ruchomych el. silnika.

stad czerwony zakres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np ciekaw jestem jaka by była prędkość tak sie zawsze zastanawiałem ile mój pójdzie ale boje się o silnik ciekaw jestem ile max pójdzie ile powinien

czynnikow typu:zdrowy motor,wiatr,pochylenie gorki,ilosc osob na pokladzie,cisnienie w oponiach ? :D

Mam ten sam motor co ty i jeden raz w życiu nim leciałem 200 km/h. :>

Twoj powinien też tyle polecieć. Ale to zależy od wielu czynników...

Pozdro :audi::thumbup:

czynnikow typu:zdrowy motor,wiatr,pochylenie gorki,ilosc osob na pokladzie,cisnienie w oponach ? :D

no i też zawieszenie - im niższe i im twardsze tym lepiej działa współczynnik CX :P o ile mi wiadomo... Ja swoim najwięcej leciałem około 185 km/h na jednym z pochyłów na A2 z Poznania na Nowy Tomyśl :) Ale tylko przez 8-10sekund, zaraz zwolniłem, po prostu chciałem sprawdzić możliwości auta. Z tego co słyszałem te 90-konne 1Z'ki (też jestem posiadaczem :P) "bujają" się do 185-190 w sprzyjających warunkach, 110-konne motory osiągają 200km/h :P Naszymi takiej prędkości chyba się nie wyciągnie... A co do zmiany biegów to poprzednicy pisali - przy zimnym motorze nie przekraczać zbytnio 2000 RMP'ów, przy rozgrzanym, najefektywniej auto "chodzi" przy ratingu w okolicach 2,3-2,8 tys. RPM :P Tak, ze jak np. z 3 zmieniam na 4 przy 2,5-2,6 na trójce, to czwórka załącza się mniej więcej od 1,6-1,7. Przy 2tys. na 5-ce mam w granicach 90km/h więc podobnie jak tyi tutaj tolerancja +- 5km/h jest chyba normą we wszystkich 1Z :) pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane techniczne pojazdu sie klaniaja :P tyle powinien osiagac na prostym, plaskim odcinku drogi, w bezwietrzny dzien z pelnym obciazeniem.

z gorki i z wiatrem, sie nie liczy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjny 1Z ciągnął mi gdzieś do 190, zczipowany do 200-201 (oba wyniki licznikowe), przy 2000 RPM jest około 90 km/h, więc przy tych 200 jest redline na "5". Silnikowi (rozgrzanemu) nic sie nie stanie jak wjedzie na 5000 RPM (o ile uda mu się osiągnąć), mój na dwójce dokręcał gdzieś do 4950-5000 i dalej nie dał rady, co prawda gdzieś od 4300-4400 nie ma to juz sensu bo silnik z obrotami traci moc zamiast zyskiwać, niemniej w ramach experymentu mozna sprawdzić - bez przesady nie wybuchnie, jakby silniki od tego wybuchały to 90% aut by juz nie jeździło hyhyhy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady nie wybuchnie, jakby silniki od tego wybuchały to 90% aut by juz nie jeździło hyhyhy

oczywiscie ze nie wybuchnie tylko po co 'katowac' silnik i swiadomie samemu pogarszac jego kondycje i skracac zywotnosc? to jest diesel, przekraczanie 4 tys obrotów nie ma sensu zadnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady nie wybuchnie, jakby silniki od tego wybuchały to 90% aut by juz nie jeździło hyhyhy

oczywiscie ze nie wybuchnie tylko po co 'katowac' silnik i swiadomie samemu pogarszac jego kondycje i skracac zywotnosc? to jest diesel, przekraczanie 4 tys obrotów nie ma sensu zadnego.

dokładnie

Kręc przy normalnej jeździe do około 3000, a jak chcesz max przyspieszenie to do 4200, a jak chcesz gary przedmuchać (czasami warto) to do 5000

i do tego traktowac to jako zabieg "serwisowy"

od ciebie samochodu niechcialbym kupic :tongue4::D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj szkoda gadać, najlepiej poszukaj sobie moich postów na ten temat (baaardzo archiwalnych)

Zapewniam Cię że wszelkie silniki mają u mnie dobrze :P

Ale nie popadam w przesadę i paranoję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jechałem swoim 1z 180km/h i miał wtedy 4000 obr. trzymałem pedał w podłodze ale dalej już nic sie nie zmieniło Jechałem na oponach 195/65r15 we 2 osoby.Ciekaw jestem ile mogło być obr. przy tych 200km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo przeliczyć, przy 200 powinno być nieco ponad 4400, i właśnie dzięki obrotomierzowi widać, że liczniki kłamią najczęściej odchyłka jeszcze rośnie przy większych prędkościach, jeśli przy 90 jest 2tys, to przy 3 tys. powinno być 135 a zwykle już wtedy pokazuje 140 lub więcej (nie podaję dla 4tys bo nie każdy ma blisko autostradę a te 135 można w większości sprawdzić samemu). Obrotomierze są o wiele bardziej precyzyjniejszymi od szybkościomierzy i pokazują przez cały zakres względnie liniowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem niedawno na ekspresówce do Cieszyna pogoniłem swoją 180km/h (pomiar gps) i pedał wcale nie był w podłodze. Podejrzewam że jeszcze jakieś 5 km wiecej by pociagnął, ale mnie było szkoda silnika przeciążać. Tyle mi wystarczy.

A tak w temacie to na 5 biegu 2000 obrotów = 90 km/h (najbardziej ekonomiczna jazda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...