kryniczanin Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Witam ! Mam problem. Posiadam Kombi 1.9 tdi 90pps. i mam taki problem, ze bylem u dziesiatki mechaników i nic. Problemem jest to, ze auto nie rozgzane jezdzi normalnie jak ma jezdzic, rozgrzany do 90 stopni, kilka razy powyżej 3,5 tys obrotów czuje lekke szarpniecie i auto... tak jakby ubyło koni słabnie pod górkę, powoli przyspiesza, turbina jakby nie działała a "gwizda". Zgasze silnik i odpale auto jedzie tak jak ma jezdzic po czym kilka razy powyzej 3,5 3 tyś obrotów znów to samo. Przepływomierz wymieniany w tamtym roku wiec odpada, weże od turbiny sprawdzone wiec odpada. Lekko kapie z turbiny proszę o pomoc.
kryniczanin Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Podpinali i robili wszytsko wyskakiwało ze za duze cisnienie w doładowaniu, duzo podawało paliwa i tez wyregulowali i dalej to samo.
hornet Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Podpinali i robili wszytsko wyskakiwało ze za duze cisnienie w doładowaniu, duzo podawało paliwa i tez wyregulowali i dalej to samo. Kto, co jak ? Zrób i wrzuć tutaj.
kryniczanin Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Bylem u jednego mechanika podpia pod komputer i wyskoczylo ze za duze cisnienie w doladowaniu sprawdzil lepiej i wyszło ze podaje duzo paliwa wiec pojechalem do nastepnego i podpia VAGA i wyregulował. Dalej dzieje sie to samo w dodatku kapie z turbiny a weze sa sprawne dzis sprawdzane byly, koleny mechanik o oleju mi mowil (z niemiec sprowadzany był i (zdolny) mechanik wlał MOBIL 15w 40 wiec przy kolejnej wymianie wlałem Cartrol Edge 5w 40) wiec mechanik nastepny stwierdził ze zawór w turbinie, kolejny stwierdzil ze trzeba caly silnik rozbierac...a jakies 3 tyg temu wymienialem rozrzad.
Sztomel Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 A dlaczego sam nie zajrzysz pod maskę. Problemem może być pęknięty wężyk ciśnieniowy wychodzący z króćca na muszli zimnej turbo z którego dodatkowo może kapać olej na turbo. Pęknięty wężyk nie poda ciśnienia do N75 aby ten uchylił za pomocą sztangi zawór upustowy w turbosprężarce i dlatego masz przeładowanie. Jeśli nie zauważasz ubytku oleju w silniku to najprawdopodobniej ten olej kapie na turbo z tego właśnie wężyka bo olej tam dostaje się wężem z odmy do turbosprężarki a następnie tym króćcem na muszli zimnej do tego właśnie wężyka i nieszczelnością w nim na zewnątrz. Mam wrażenie, że mechanicy chcą Cię najzwyczajniej orżnąć z kasy za nieznajomość tematu. Wrzuć tu parę fotek turbo a zwłaszcza gdzie jest widoczny ten wyciek oleju i zobaczymy czy moje podejrzenia są słuszne.
kryniczanin Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 po ilu kilometrach regenruje sie turbine? 214 tys juz mam.
SotoM Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 weź węzyk i połacz nim kruciec z muszli turbiny z regulatorem nadcisnienia - gruszka. i przejedź sie... jesli bedzie dobrze . wymieni węzyki podcisnienia jesli dalej bedzie to samo skombinuj na podkladke drugi N75. i powinno juz byc z bani...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się