Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Gwint KW V1 - wymiana tylnych amortyzatorów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

może orientuje się ktoś, czy w zawieszeniu gwintowanym firmy KW wersja V1, żeby wymienić tylny amortyzator (który się wylał), to trzeba kupić cały amortyzator z tym nagwintowaniem i nakrętką regulującą wysokość, czy jest on "rozbieralny" i wystarczy tylko dokupić jakiś wkład i włożyć do środka, a gwint na zewnątrz, cała ta "obudowa" zostaje stara?

Opublikowano

są firmy które zajmują się regeneracją amortyzatorów, musisz poszukać takiej w okolicy, ewentualnie załatwić to wysyłkowo

gwint KW jest w pełni rozbieralny-regeneracja obejmuje sam wkład :wink4:

Opublikowano

już orientowałem się odnośnie regeneracji właśnie, niestety w okolicy nic nie znalazłem.

ale jeżeli faktycznie jest to rozbieralne i wystarczy dokupić tylko i wymienić wkład, to chyba zdecyduje się właśnie na kupno i włożenie nowych.

na tych moich niestety porobiły się już wżery na tłokach (na jednym niestety chyba przez to amor dostał po tyłku i się wylał).

Opublikowano

ale jeżeli faktycznie jest to rozbieralne i wystarczy dokupić tylko i wymienić wkład, to chyba zdecyduje się właśnie na kupno i włożenie nowych.

jestem ciekaw czy w ogóle takie części są dostępne...

Opublikowano

Nie ma chyba czegoś takiego jak zestaw naprawczy amortyzatora KW...

Ja bym wysłał do regeneracji.

Opublikowano

z tego co się orientowałem to podobno są jakieś wkłady wymienne, nie wiem czy KW się uda dostać, ale może coś innego chociaż.

niestety tłoczyska u mnie już są nie za ciekawe i nie wiem czy da radę je jakoś "zrobić"/ wymienić. muszę się dowiedzieć.

A znacie jakieś firmy regenerujące takie gwinty?

ja na tyle co znalazłem to chyba najbardziej godne polecenia są Nagengast z Gdańska i Pecar z Katowic.

Zorkopol w Warszawie robi tylko Bilsteiny.

Opublikowano

i jak tam? ogarnąłeś coś w temacie? bo sam jestem ciekaw jaka to kasa +/- :mysli:

Opublikowano

KW jest w pelni rozbieralny,sa to gwinty olejowe.....regeneracja polega na wymianie uszczelniacza i zmiany oleju KW INOX V1 I V2 na 100proc...powinienes miec 4 takie otworki jak na klucz od szlifierki co 90 stopni,sluza one do wykrecania tego wkladu.....

Opublikowano

Krzysiek a skąd wziąć te uszczelniacze i olej? Robiłeś to już?

Opublikowano

mi robili to w zakladzie gdzie sie regeneruje amory,napisalem tyle tylko co mi koles opowiedzial jak sie go podpytywalem...sam nigdy tego nie robilem..i niewiem skad oni te czesci biora

Opublikowano

rozebrałem gwint i faktycznie w środku są normalne wkłady.

na razie będę szukał takich wkładów. u mnie były firmy ALKO akurat (na pewno ori był bo jest informacja, że do zawieszenia KW). jeżeli nie znajdę takich konkretnie dedykowanych to dwie opcje widzę:

1. regeneracja - do tej pory znalazłem dwie firmy, które się tym na pewno mogą zająć. jedna do Nagengast z Gdańska, biorą ok 300-330zł za regenerację sztuki (tłok, olej, uszczelniacze, ogólnie wszystko), dają jak dobrze kojarzę rok gwarancji i mają bardzo dobrą opinię, podobno znają się na rzeczy.

drugą firmą jest PECAR z Katowic. oni robią taniej, bo w granicach 150-220zł za sztukę, zależnie co jest robione. jak z tłokiem to 200-220zł gdzieś. Ale gwarancję dają na 3 miesiące i sami powiedzieli, że taka regeneracja wystarcza na jakieś 20-30tys.

2. dokupić sportowe amory tylne np mts, czy jakieś inne, uciąć ten dolny cycek, przez który się przykręca amor i zrobić z niego wkład. w tej opcji wiadomo odrazu gwarancja leci. ale dlatego też będę szukał takiego wkładu od innego auta, który może uda się dopasować. bardzo podobne są wkłady w przednich zawieszeniach w golfach II(tylko chyba tych starszych do 90r.), czy passacie b3/b4. kwestia sprawdzenia wymiarów i moze akurat podpasuje.

Opublikowano

ja bym regenerował i nie kombinował

Opublikowano

do tej pory byłem nastawiony na regenerację.

Wylał mi się jeden amor tylko i na tyle co rozmawiałem z firmą regenerującą to tylko ten jeden trzeba było robić, więc byłoby ok. ale niestety będę musiał zregenerować dwa, bo na obydwu amorach na tłokach są wżery (przez co ten jeden się wylał). więc lada moment ten drugi też pewnie poleci.

a to już są nie ma co ukrywać spore koszty. 330zł *2=660zł + przesyłka, więc ponad 700zł. (regenerując w Nagengast, bo wolałbym mieć to zrobione porządnie).

za tyle to nawet można kupić całe nowe zawieszenie gwintowane np. MTS. a same amortyzatory sportowe można kupić do 300zł za 2szt., więc pod względem kosztów to chyba lepiej szukać wkładów nowych.

Opublikowano

A jak jest z zawieszeniem gwintowanym fk https://www.google.pl/search?q=fk+zawieszenie+gwintowane&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=6sFJUvSbPIPwhQfj6IGoBw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=629&dpr=1#facrc=_&imgdii=_&imgrc=DM4zIInlbNHb2M%3A%3BdxsUia4rDtTCbM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.okazje.info.pl%252Fp%252Fmotoryzacja%252F1573%252Fzawieszenie-gwintowane-bmw-e39-m5-highsport-od-fk-id451-.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.okazje.info.pl%252Fokazja%252Fmotoryzacja%252Fzawieszenie-gwintowane-bmw-e39-m5-highsport-od-fk-id451-.html%3B500%3B500

Poleciał mi z tyłu amortyzator i tu moje pytanie da się wymienić wkład albo dopasować do niego jakiś amortyzator z innego samochodu ?

Bo słyszałem że można przerobić jakoś amortyzator ta-technix ale nie mam pojęcia jak żeby to spasować ,chyba że można kupić normalnie wkład choć podejrzewam że tylko na stronie producenta co znalazłem .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...