Luqas26 1 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Witam. Zauważyłem u siebie wyciek paliwa z pompy która jest przykręcona na końcu głowicy przy przegrodzie silnika. W książce sam naprawiam przeczytałem, że jest to pompa typu tandem tzn. służy do wtłaczania paliwa na PD i jako pompa podciśnienia. Czy uszczelniał ktoś może tą pompę??? Uszczelki w ASO są bardzo tanie i mam zamiar rozebrać i uszczelnić to sam, ale wolałbym wiedzieć czy mogą mnie czekać jakieś niespodzianki. Proszę o wszelkie wskazówki gdyż, rano ciężko zapala (objaw cofającego paliwa), i jednocześnie dwukrotnie skończyło się to u mnie rozkodowaniem sterownika airbag!!! a wyczytałem gdzieś w sieci, że jest to możliwe gdy nadmiernie obciąża się akumulator przy odpalaniu i napięcie spada poniżej 10v. (błąd 65535 internal contoller module error) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 trzeba zwrocic uwage na temperature silnika. przy goracym silniku temperatura paliwa moze dojsc do 100C. uwazac na wysokie cisnienie. musisz zacisnac przewod powrotny paliwa przed zdjeciem z pompy.dobrze osadzic uszczelnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqas26 1 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Napewno bede robil na zimnym silniku. Co do tych uszczelnien to masz na mysli te dwa oringi ktore sa na polaczeniu z glowica?? Bo mi nie cieknie na la laczeniu z glowica tylko spod tej ostatniej pokrywki, zaznaczylem na zdjeciu. Gosc w serwisie powiedzial mi ze w takim przypadku pompa ta jest do wymiany a kosztuje 1050 zl, moze da sie to jakos uszczelnic. Nie wiem czy pod ta pokrywka sa jakies elementy ktore moga sie rozleciec lub cos w tym stylu, dlatego chcialbym sie dowiedziec czy jest jakies ryzyko ze tego nie zloze. Wrzucam fotke, ta akurat nie z mojego auta (znalazlem na necie) ale wyciek w tym samym miejscu. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41ef77b6f7eebc1c.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 sądze, że cieknie ponieważ ktoś już próbował grzebac. ASO częsci do nich nie przewiduje. albo jakas regeneracja w specjalistycznym zakładzie, albo nowa. wyciekające paliwo to nic bezpiecznego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AREK112 0 Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Mam ten sam problem co Luqas26 Sączy mi się ropa z tego dekielka i kapie na wtyczkę od czujnika cieczy chłodzącej co powoduje, że czasami nie działa mi wskażnik. Ale dokładnie chodzi mi o uszczelniacz pod tym dekielkiem. Wygląda tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66f6da7ee9d9a649.html Nie wiem gdzie mogę coś takiego dostać i czy dostane Mechanik mi sprawdzał w ETOS-ie i nie znalazł Pocieszył mnie "nowa pompa" Czy ktoś wie gdzie można coś takiego dostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaqb 2 Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 No to wyglada ze mam taki sam problem jak wy. dziś wymieniłem te uszczelki pomiędzy pompa a silnikiem i zobaczymy?? skończyłem dosyć późno i jak dojechałem do domu to nie chciało mi sie tam juz grzebać. mam tylko nadzieje ze nie jest to wyciek spod tego dekielka z tylu pompy. miałem ją w sumie 2 razy na zewnątrz i nic podejrzanego nie widzialem. Noi sprawdzilem dzis i niestety dalej ciekinie. wyglada na ta pokrywke z tylu pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqas26 1 Opublikowano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Nic trudnego. Mi udało się to uszczelnić. Oto sposób: jak wyciągniesz ten dziwny simering czy uszczelniacz to przed jego włożeniem wciśnij delikatnie i dokładnie do całego rowka dość grubą dratwe(około 0,5 -1mm) . Dratwe natomiast przed włożeniem wysmaruj w poxipolu lub innym kleju odpornym na działanie oleju ropy itd. Następnie ułóż ten uszczelniacz spowrotem do rowka i skręć. Zrób tak samo dla wszystkich uszczelnień. Może to wyglądać na fuszerke ale u mnie miesiąc po zabiegu i nic nie cieknie, auto pali każdego dnia na dotyk. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 A nie jest to jakiś silikon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqas26 1 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 A nie jest to jakiś silikon? Co masz na mysli??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Może wcale to nie jest jakaś gotowa uszczelka tylko położony silikon na powierzchnie skręcane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqas26 1 Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Nie, na pewno to jest uszczelka razem chyba 3 sztuki (każda o innym kształcie), nie licząc tej którą można kupić w aso, tej która jest pomiędzy głowicą a całą pompą "tandem". Tu jest odnośnik do zdjęcia jednej z nich http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66f6da7ee9d9a649.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaqb 2 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Spokojnie można to skręcić na silikonie. ja zrobiłem tak: wypelnilem ten rowek po uszczelce silikonem, pozwoliłem zeby troche przeschło i delikatnie ulozylem uszczelkę(delikatnie dociskając i usuwając nadmiar), i znowu pozwoliłem zeby przeschło noi skręciłem i trzymało luks. niestety podkusiło mnie zeby rozebrać resztę tzn vacuum i niestety po skręceniu nie wytwarzało wystarczającej ilości podciśnienia i musialem kupić używkę na złomie . Aha więc niech was nic nie kusi i nie rozkrecajcie reszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Spokojnie można to skręcić na silikonie. ja zrobiłem tak: wypelnilem ten rowek po uszczelce silikonem, pozwoliłem zeby troche przeschło i delikatnie ulozylem uszczelkę(delikatnie dociskając i usuwając nadmiar), i znowu pozwoliłem zeby przeschło noi skręciłem i trzymało luks. niestety podkusiło mnie zeby rozebrać resztę tzn vacuum i niestety po skręceniu nie wytwarzało wystarczającej ilości podciśnienia i musialem kupić używkę na złomie . Aha więc niech was nic nie kusi i nie rozkrecajcie reszty. dratwa, silikon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqas26 1 Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Musashi, jak chcesz zaoszczędzić tysiaka to dratwa lub silikon jest jak najbardziej wskazany. Nie wydaje mi się, że można dostać gdzieś te uszczelki. Ważne aby stosowany silikon był odporny na ropę. niestety podkusiło mnie żeby rozebrać resztę tzn vacuum i niestety po skręceniu nie wytwarzało wystarczającej ilości podciśnienia i musiałem kupić używkę na złomie Ja rozkręciłem na tym łączeniu bo nie mogłem dojść do ostatniej śruby żeby odkręcić całą pompę, była ona za jakąś rurą i nie szło za cholery tam klucza włożyć. ale udało się to uszczelnić na nowo i wszystko jest ok. Od zabiegu minął miesiąc i 0 problemów. A jak ty ją wykręciłeś, nic ci nie przeszkadzało??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Naprawdę można spróbować podejście z silikonem, tylko nie takim sanitarnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 sory. takie zabawy przy ukladzie paliwowym to dla mnie druciarstwo dobrze ze to nie benzyna bo bym was zbeształ to tak, jakby uszkodzony przewod elektryczny naprawiac na skretke, i zabezpieczyc tasma samoprzylepna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Wcale nie musi to być druciarstwo to tak jakby uszkodzony przewód zalutować i zabezpieczyć termokurczką. Wszystko zależy od zastosowanego specyfiku. Są też uszczelki (w formie sznuru) do samodzielnego sklejenia również odpowiednim klejem. Poprostu odpowienia technologia napewno zda egzamin tylko warto by z nią trafić znać dobrze warunki jakie nusi spełnić (ciśnienie, temp. drgania itp itd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 no tak mozna probowac ratowac. ale wtedy nie mozna sugerowac dratwy tylko nalezy zaproponowac stosowny specyfik z nazwy i producenta, bo tak to ktos pozniej uzyje sznurka do snopowiazalki i bedzie mial problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Mimo wszystko zawsze trzeba użyć głowy :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 ano... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się