bazw Opublikowano 30 Stycznia 2008 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem alternatora. Po odpaleniu alternator nie ładuje – dopiero po przygazowaniu tak do 3000 obrotów alternator wzbudza się i zaczyna ładować (około 14V) – na zacisku wzbudzania od tego momentu jest też około 14V. Niestety przy odpalonych światłach , podczas jazdy gdy wciskam gaz i trochę dłużej pociągnę na biegu kontrolka znowu zaczyna mrugać ale gdy jadę spokojnie nie mruga. Po rozebraniu alternatora okazało się ,że mam już krótkie szczotki więc wymieniłem cały regulator ze szczotkami na nowy. Niestety po wymianie nic się nie zmieniło. Po odpaleniu ładowanie mogę wymusić dając na krótko +12 na zaciska wzbudzanie – od tego momentu alternator ładuje. Proszę napiszcie mi: 1.Czy po przekręceniu kluczyka na zapłon powinno być +12 na zacisku wzbudzania – u mnie nie ma? 2.Czy po przekręceniu kluczyka powinien się świecić na desce symbol akumulatorka – wydaje mi się ,że u mnie kiedyś się świecił – niestety teraz się nie świeci – żaróweczka jest dobra , bo w czasie jazdy ten symbol mruga, no i odkręcałem licznik i sprawdzałem miernikiem? 3.Skąd powinno przychodzić +12 na zacisk wzbudzania – jest bardzo trudny dostęp ale śledząc kabel wydaje mi się, że jest on wpięty pod kolektorem do rozrusznika ( czy może przy kręceniu rozrusznikiem zostaje wysyłane 12v na alternator , a po kręceniu zanika)? 4.Jeśli ktoś przerabiał ten problem w A4 to proszę napisać gdzie dokładnie przebiega ten kabel od wzbudzania.. PROSZĘ O POMOC-DZIĘKI
Musashi Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 wzbudzenie oraz napięcie ładowania, jest regulowane przez układ regulatora napiecia, znajdujący się w alternatorze. taka sytuacja świadczy o uszkodzeniu którejś z diod alternatora, szcotki, uzwojenia lub, regulatora. najprosciej zrobic podmianke sprawnego alternatora. podawaniem napiec przypadkowo byłbym ostrozny żeby nie spowodowac dalszych uszkodzeń... gdyby był problem z napieciem o które pytasz nie gasłaby lampka przy wyższych obrotach.
bazw Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2008 Dzisiaj był u mnie kumpel i u niego w pozycji zapłon na kablu , który jest podpięty do zacisku wzbudzania jest około 12V i kiedy ten kabel odłączy się od alternatora to też nie świeci się symbol akumulatorka ( rozłączany jest jakiś obwód). U mnie na tym kablu w pozycji zapłon nie ma napięcia – jeśli ktoś wie to proszę napisać skąd na tym kablu powinno przychodzić napięcie – tak jak pisałem widzę,że gdzieś przy rozruszniku on jest wpięty ale nie wiem skąd przychodzi +12. Pozdrawiam. [br]Dopisany: 31 Styczeń 2008, 11:58 _________________________________________________Witam. Właśnie opanowałem sytuację. Okazało się,że kabel , który idzie z zacisku wzbudzania alternatora nie idzie pod rozrusznik( tam idzie ten gruby kabel od ładowania), a skręca na wysokości filtra oleju do koszulki z innymi kablami i tam na łączeniu był przerwany. Gdy go zlutowałem od razu przy przekręconym zapłonie pojawił się symbol akumulatorka i napięcie wzbudzania i jest napięcie wzbudzania. Alternator ładuje , a ja przy okazji mam nowy regulator i szczotki:-). Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi