dariodario Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Witam.U mnie bylo tak ze wogole mi temperatura nie dochodzila do 90 stopni tylko doszla mi gdzies do 80 i to wszystko i jeszcze niekiedy mi falowal wskaznik temperatury.I bardzo dlugo trwalo zeby sie wskaznik podniosl i dodam ze to bylo teraz latem temperatury otoczenia rzedu 25 stopni.Kupilem nowy termostat i czujnik temperatury ori z aso,wymienilem tylko termostat i nic dalej to samo.Czujnika juz nawet nie wymienialem tylko podjechalem z tym do elektryka i powiedzial mi ze to wina wskaznika temperatury jest.Pytalem go jeszcze czy to jest winny czujnik temperatury i powiedzial ze nie ze to wskaznik.Postawilem mu auto.Jeden dzien i problem z glowy.Teraz po nawet przejechaniu krotkiego odcinka juz mam temperature 90 stopni i tak sie trzyma caly zas i nic nie faluje i nie skacze. mechanik cię wyrolował. Poprawił wtyczke od czujnika temp. I skasował cię bóg wie za co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyniek Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 zsakul85 czujnik temp cieczy masz jeden podwójny g2/g62 po prawej stronie silnika, można powiedzieć pod egrem a termostat o ile się nie mylę to jest Wahler_a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul85 Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Wskaznika nie wymienial tylko go naprawil.Powiedzial ze tam jakies przerwy w sterowaniu na wskazniku byly. Ale piszesz o wskaźniku w licznikach ?? Też mi sie wydaje że to jakaś naciągawka była :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jochan41 Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 dariodario moze mnie i wyrolowal juz sam niewiem.Wiesz jak to teraz te mechaniki robia a jeszcze jak sie nie ma znajomego swojego sprawdzonego mechanika.Powiedza ci ze zrobil to i tamto skasuje a tak wogole to wcale nic nie zrobi i kase wezmie.a tak szczerze to skasowal mi 150zl[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:45_________________________________________________Zsakul85 na tym termostacie ori tylko bylo napisane MMI nic wiecej a na czujniku logo audi vw i numer seryjny czujnika[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:49_________________________________________________ Wskaznika nie wymienial tylko go naprawil.Powiedzial ze tam jakies przerwy w sterowaniu na wskazniku byly. Ale piszesz o wskaźniku w licznikach ?? Też mi sie wydaje że to jakaś naciągawka była :/ tak o wskazniku w licznikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul85 Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Właśnie dzwoniłem do ASO Audi w Poznaniu na krańcowej i termostat 91 zł i czujnik też 91 zł wiec nie ma tragedii. A z wymianą to już jakoś sobie poradzę [br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:51_________________________________________________Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. 99% wątków na temat termostatu mówi, że ludki miały problem z niedochodzeniem do temp nawet 80 st. C. A w moim przypadku jest inaczej bo temp oscyluje od 93-102 czasem 103 st. C. Czy istnieje możliwość diagnozy poprzez podpięcie VAG??[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:59_________________________________________________Właśnie jestem po rozmowie z kolegą który pracuje w serwisie VW i muszę zasmucić wszystkich którzy tak bardzo cieszą się z zakupów w ASO. Producentem termostatów dla audi/vw jest miedzy innymi firma Wahler. Termostat trafia do Audi a tam pakują go w ori pudełeczko AUDI/VW i kosztuje 91 zł ( przy czym podaje go nam pan z napisem AUDI na koszulce a to kosztuje ) Taki sam termostat z tymi samymi oznaczeniami trafia do sklepów motoryzacyjnych w pudełku Wahler i kosztuje 36 zł. Sytuacja wygląda podobnie z czujnikami temp cieczy chłodzącej w ASO 91 zł a niemieckiej firmy FEBI - 29,50 zł Warto się zainteresować bo wybaczcie ale przepłacać 116,50 zł tylko dlatego że podaje koleś w rękawiczkach i koszulce AUDI to przesada. [br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 16:00_________________________________________________Witam. Kolejna podróż do pracy i kolejna obserwacja: Charakter, trasa i prędkość jazdy zbliżona do wczoraj. temp. 90-93 st. C. trochę dziwne te różnice raz tyle a raz 98-102 st. C. Tak na marginesie wczoraj rozmawiałem z mechanikiem z serwisu VW który troszeczkę mnie wstrzymał z wymianą termostatu i czujnika temp. ponieważ według wytycznych VW/AUDI termostaty otwierają sie przy 87 st. C a w pełni dopiero przy 102 st. C i jego zdaniem jeżeli na kanale 49 temp. zmienia sie pomiędzy 91-103 to jest . Przy okazji temp. wrzenia płynu glikolowego to bodajże 136 st. C. Co do kanału 51 i wskazówki na licznikach to w Audi i VW jest to temp. bloku silnika i ona waha sie w przedziale 90-95 stopni tylko że komputer steruje by wyświetlane było równo 90 st. C. Wczoraj jadąc z kolegą Vectrą C zauważyłem że u niego widać w korku delikatne falowanie pomiędzy 90-95 st.C. Dziś wybieram sie jeszcze do innego mechanika zasięgnąć wiedzy fachowej. O wnioskach z rozmowy poinformuję. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepik Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Właśnie dzwoniłem do ASO Audi w Poznaniu na krańcowej i termostat 91 zł i czujnik też 91 zł wiec nie ma tragedii. A z wymianą to już jakoś sobie poradzę [br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:51_________________________________________________Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. 99% wątków na temat termostatu mówi, że ludki miały problem z niedochodzeniem do temp nawet 80 st. C. A w moim przypadku jest inaczej bo temp oscyluje od 93-102 czasem 103 st. C. Czy istnieje możliwość diagnozy poprzez podpięcie VAG??[br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 14:59_________________________________________________Właśnie jestem po rozmowie z kolegą który pracuje w serwisie VW i muszę zasmucić wszystkich którzy tak bardzo cieszą się z zakupów w ASO. Producentem termostatów dla audi/vw jest miedzy innymi firma Wahler. Termostat trafia do Audi a tam pakują go w ori pudełeczko AUDI/VW i kosztuje 91 zł ( przy czym podaje go nam pan z napisem AUDI na koszulce a to kosztuje ) Taki sam termostat z tymi samymi oznaczeniami trafia do sklepów motoryzacyjnych w pudełku Wahler i kosztuje 36 zł. Sytuacja wygląda podobnie z czujnikami temp cieczy chłodzącej w ASO 91 zł a niemieckiej firmy FEBI - 29,50 zł Warto się zainteresować bo wybaczcie ale przepłacać 116,50 zł tylko dlatego że podaje koleś w rękawiczkach i koszulce AUDI to przesada. [br]Dopisany: 11 Lipiec 2011, 16:00_________________________________________________Witam. Kolejna podróż do pracy i kolejna obserwacja: Charakter, trasa i prędkość jazdy zbliżona do wczoraj. temp. 90-93 st. C. trochę dziwne te różnice raz tyle a raz 98-102 st. C. Tak na marginesie wczoraj rozmawiałem z mechanikiem z serwisu VW który troszeczkę mnie wstrzymał z wymianą termostatu i czujnika temp. ponieważ według wytycznych VW/AUDI termostaty otwierają sie przy 87 st. C a w pełni dopiero przy 102 st. C i jego zdaniem jeżeli na kanale 49 temp. zmienia sie pomiędzy 91-103 to jest . Przy okazji temp. wrzenia płynu glikolowego to bodajże 136 st. C. Co do kanału 51 i wskazówki na licznikach to w Audi i VW jest to temp. bloku silnika i ona waha sie w przedziale 90-95 stopni tylko że komputer steruje by wyświetlane było równo 90 st. C. Wczoraj jadąc z kolegą Vectrą C zauważyłem że u niego widać w korku delikatne falowanie pomiędzy 90-95 st.C. Dziś wybieram sie jeszcze do innego mechanika zasięgnąć wiedzy fachowej. O wnioskach z rozmowy poinformuję. PZDR Mnie też mechanik odwiódł od wymiany termostatu, tylko że u mnie jest odwrotnie temperatura nigdy nie rośnie do 90 stopni, zawsze stoi na 80-82 na zegarach a na kanale 49 zawsze 75-76. Mechanik powiedział żebym sobie dał spokój skoro temperatura nie przekracza 90 stopni :gwizdanie: więc sam widzisz jak to jest z mechaniorami w naszym kraju, ja właśnie szykuję się do wymiany termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul85 Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Mnie też mechanik odwiódł od wymiany termostatu, tylko że u mnie jest odwrotnie temperatura nigdy nie rośnie do 90 stopni, zawsze stoi na 80-82 na zegarach a na kanale 49 zawsze 75-76. Mechanik powiedział żebym sobie dał spokój skoro temperatura nie przekracza 90 stopni :gwizdanie: więc sam widzisz jak to jest z mechaniorami w naszym kraju, ja właśnie szykuję się do wymiany termostatu Tylko że w twoim przypadku silnik pracuje w niekorzystnych warunkach bo jest niedogrzany a tak na chłopski rozum to silnik lepiej pracuje w wyższych temperaturach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepik Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Mnie też mechanik odwiódł od wymiany termostatu, tylko że u mnie jest odwrotnie temperatura nigdy nie rośnie do 90 stopni, zawsze stoi na 80-82 na zegarach a na kanale 49 zawsze 75-76. Mechanik powiedział żebym sobie dał spokój skoro temperatura nie przekracza 90 stopni :gwizdanie: więc sam widzisz jak to jest z mechaniorami w naszym kraju, ja właśnie szykuję się do wymiany termostatu Tylko że w twoim przypadku silnik pracuje w niekorzystnych warunkach bo jest niedogrzany a tak na chłopski rozum to silnik lepiej pracuje w wyższych temperaturach. Pewnie masz rację, dlatego tez napisałem, że będę wymieniał termostat, chodzi mi o to, że mechanicy (może nie wszyscy) w naszym kraju poprostu nie znają się na robocie i większość z nich zatrzymała się na epoce malucha i poloneza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jochan41 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 To w moim przypadku bylo tak.Rok temu zima temperatura mi dochodzila z ledwoscia do 80stopni i to jeszcze po przejechaniu gdzies okolo 15-20km w miescie wiec wymienilem termostat i czujnik temperatury i nic nie pomoglo.Wiec olalem to i tak jezdzilem az sie cieplo zrobilo.ale jak juz temperatura na dworze byla oklo25stopni i dalej bylo to samo to juz cos jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul85 Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 To w moim przypadku bylo tak.Rok temu zima temperatura mi dochodzila z ledwoscia do 80stopni i to jeszcze po przejechaniu gdzies okolo 15-20km w miescie wiec wymienilem termostat i czujnik temperatury i nic nie pomoglo.Wiec olalem to i tak jezdzilem az sie cieplo zrobilo.ale jak juz temperatura na dworze byla oklo25stopni i dalej bylo to samo to juz cos jest nie tak. Czyli cierpiałeś na niedogrzanie silnika. Ponoć wpływ na temperaturę może mieć również uszkodzone sprzęgło wiskotyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mishko Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Witam, Ja z kolei mam taką sytuację że w mieście to niemal zawsze na zegarach mam 90 stopni, ale w trasie to najczęściej 80-85. Jeszcze słabo poznałem swoją Audi więc nie wiem czy to normalne. Z tego co piszecie to raczej trzeba pomyśleć o wymianie termostatu, tak? A może wystarczy faktycznie poruszyć jakieś styki czy wtyczki od czujników albo termostatu? Aha i takie może głupie pytanie ale jestem laikiem, czym grozi niedogrzanie silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepik Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Witam, Ja z kolei mam taką sytuację że w mieście to niemal zawsze na zegarach mam 90 stopni, ale w trasie to najczęściej 80-85. Jeszcze słabo poznałem swoją Audi więc nie wiem czy to normalne. Z tego co piszecie to raczej trzeba pomyśleć o wymianie termostatu, tak? A może wystarczy faktycznie poruszyć jakieś styki czy wtyczki od czujników albo termostatu? Aha i takie może głupie pytanie ale jestem laikiem, czym grozi niedogrzanie silnika? Napewno większe spalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul85 Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 A może wystarczy faktycznie poruszyć jakieś styki czy wtyczki od czujników albo termostatu? Aha i takie może głupie pytanie ale jestem laikiem, czym grozi niedogrzanie silnika? Czujnik możesz przejrzeć ale jeżeli chodzi o termostat to tam styków nie ma i dobrze go przeczyścić ( gdzieś w warsztacie widziałem) albo od razu wymienić koszt ok 36 zł na wahler-a ( na warsztacie też jest fotostory)[br]Dopisany: 12 Lipiec 2011, 18:12_________________________________________________Coś mi się jeszcze nasunęło. Skoki temp. i wysoka temp na 49-tym może być również spowodowana zapowietrzeniem układu chłodzenia ?? Podobno jak sie ustawi na HI to powinno lecieć ciepłe powietrze , pytanie tylko co dla kogo oznacza ciepłe ?? Jakie macie z tym doświadczenie czy ktoś mógł by mi sprawdzić u siebie jak to u niego działa na postoju oczywiście przy temp na 51-szym 90 st. C ?? I jeszcze jedna sprawa czy u was też jak sie wyłączy auto przy jeździe z klimką słychać syyyyyk po prawej str. akumulatora ( zawór odpowietrzający klimę ) ?? Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepik Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 A może wystarczy faktycznie poruszyć jakieś styki czy wtyczki od czujników albo termostatu? Aha i takie może głupie pytanie ale jestem laikiem, czym grozi niedogrzanie silnika? Czujnik możesz przejrzeć ale jeżeli chodzi o termostat to tam styków nie ma i dobrze go przeczyścić ( gdzieś w warsztacie widziałem) albo od razu wymienić koszt ok 36 zł na wahler-a ( na warsztacie też jest fotostory)[br]Dopisany: 12 Lipiec 2011, 18:12_________________________________________________Coś mi się jeszcze nasunęło. Skoki temp. i wysoka temp na 49-tym może być również spowodowana zapowietrzeniem układu chłodzenia ?? Podobno jak sie ustawi na HI to powinno lecieć ciepłe powietrze , pytanie tylko co dla kogo oznacza ciepłe ?? Jakie macie z tym doświadczenie czy ktoś mógł by mi sprawdzić u siebie jak to u niego działa na postoju oczywiście przy temp na 51-szym 90 st. C ?? I jeszcze jedna sprawa czy u was też jak sie wyłączy auto przy jeździe z klimką słychać syyyyyk po prawej str. akumulatora ( zawór odpowietrzający klimę ) ?? Pzdr. To normalne, ciśnienie w układzie klimy się wyrównuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul85 Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 To normalne, ciśnienie w układzie klimy się wyrównuje :wink4 a jak z tym nawiewem ??[br]Dopisany: 13 Lipiec 2011, 11:20_________________________________________________Witam ponownie. Koledzy wytłumaczcie mi to. Wczoraj jechałem do Wrocławia temp. na 49-ce od 95-110 st.C normalnie masakra tak mnie to denerwowało całą drogę. przy temp. 104 wskazówka też się podnosiła do ok 95st.C po czym znów opadała i tak całą drogę. Gdy dziś wracałem odpaliłem auto (1 raz tego dnia i w drogę) i tu szok. 88-94 st. C calutkie 170km. Powiedziałem do siebie. ,,Zapewne jak zgaszę i zapalę auto znów będzie 97-108''. I miałem rację zatrzymałem sie przed poznaniem w sklepie jak odpaliłem to tak było jak przeczuwałem. Wczoraj zanim wyjechałem odpaliłem auto podjechałem pod blok zgasiłem i znów odpaliłem i w drogę. Powiedzcie co może być przyczyną takich wahań po zgaszeniu i zapaleniu auta ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mishko Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Hej, Poobserwowałem jeszcze swoją Audi na klimatroniku (kanał 51) tam niemal zawsze po rozgrzaniu jest 90 stopni. rozgrzewa się w zależności od warunków od 7 do 15 km. Ale na zegarach bywa różnie 70-90 stopni. jak stanę w korku o dziwo najczęściej spada? Czy to może być coś z tym czujnikiem? Której wartości mam bardziej ufać? Aha i jeszcze sie zastanawiam czy to może nie jest spowodowane tym że uzupełniałem trochę płynu chłodniczego a że nie wiedziałem miałem zalany bo niedawno kupiłem jest to kupiłem G12 i dolałem tak ok półlitra (oczywiście w rozcieńczeniu z wodą czyli ok 0,25 litra wody zmieszanej z ok 0,25 litra płynu). Myślę o wymianie całkiem tego płynu. na taki który będę znał. Co sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepik Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Hej, Poobserwowałem jeszcze swoją Audi na klimatroniku (kanał 51) tam niemal zawsze po rozgrzaniu jest 90 stopni. rozgrzewa się w zależności od warunków od 7 do 15 km. Ale na zegarach bywa różnie 70-90 stopni. jak stanę w korku o dziwo najczęściej spada? Czy to może być coś z tym czujnikiem? Której wartości mam bardziej ufać? Aha i jeszcze sie zastanawiam czy to może nie jest spowodowane tym że uzupełniałem trochę płynu chłodniczego a że nie wiedziałem miałem zalany bo niedawno kupiłem jest to kupiłem G12 i dolałem tak ok półlitra (oczywiście w rozcieńczeniu z wodą czyli ok 0,25 litra wody zmieszanej z ok 0,25 litra płynu). Myślę o wymianie całkiem tego płynu. na taki który będę znał. Co sądzicie? Kolego obserwuj kanał 49 na klimatroniku a nie kanał 51, na 51 masz temperaturę oleju i tam zawsze po rozgrzaniu będzie ładnie trzymać 90 stopni. Na 49 pokaże Ci temperaturę silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mishko Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 aha dzięki spróbuje. właśnie nie byłem pewien tego kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 na 51 masz temperaturę oleju i tam zawsze po rozgrzaniu będzie ładnie trzymać 90 stopni. aha..czyli temperatura oleju nie ma nigdy więcej niz 90 twoim zdaniem?? A poza tym na 51 to nie jest temperatura oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepik Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 na 51 masz temperaturę oleju i tam zawsze po rozgrzaniu będzie ładnie trzymać 90 stopni. aha..czyli temperatura oleju nie ma nigdy więcej niz 90 twoim zdaniem?? A poza tym na 51 to nie jest temperatura oleju Może zle sie wyraziłem, chodzi o to że na 51 po rozgrzaniu jest zawsze 90 stopni no i sam gdzieś tu kiedyś wyczytałem że jest to właśnie temperatura oleju, jeśli tak nie jest to przepraszam nie chciałem nikogo wprowadzać w błąd Napewno powinien obserwować kanał 49 a nie 51 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się