Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5]Jak to jest z Automatami????


Kajtek87

Rekomendowane odpowiedzi

nie jestem znawcą w owym temacie

ale przed obecną niunią miałem afffftomata i moj stary zaufany mechanik mowił tak :

ze gdy po włączeniu biegu puszczam hamulec i auto samo rusza (bez gazu) to jest dobre sprzegło, a jak podaczas jazdy nie czuć szarpania podczas zmiany biegu to skrzynka jest cacy

co do zminy oleju to szkoły są różne

co nie którzy mowią ze nie trzeba wogole (tylko spr. sie poziom)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj trzeba zmieniac olej lub chociaz dolewac bo moj przyjaciel w A6 zatarl skrzynie bo jakis idiota powiedzial mu zeby jezdzil bo sie nie zmienia oleju... i koszt naprawy to bylo 8tys.zl. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o prace skrzyni:

po puszczeniu hamulca auto powinno plynnie ruszyc do przodu

przy zmianie biegow nie powinno byc odczuwalne zadne szarpniecie czy gwaltowny wzrost obrotow (dotyczy zarowno zmiany biegu na wyzszy jak i redukcji)

skrzynia nie powinna walic/szarpac przy rozpedzaniu i naglym puszczeniu gazu (sczegolnie warto ropedzic auto i w momencie zmiany biegu na wyzszy nagle puscic gaz - jesli bieg zmieni sie plynnie to wszystko jest ok)

przy puszczeniu hamulca na gorce auto nie powinno sie staczac (ale bez przesady z ta gorka :P ), powinno delikatnie ruszac do przodu lub stac w miejcu (bez zadnych szarpniec i duzych wahan obrotow)

slyszalem, ze tiptronic lubi szarpac przy zmianach biegow przy duzych obrotach, uzytkownikow prosze o potwierdzenie tej informacji.

co do oleju - powinno sie co jakis czas sprawdzac jego stan, kilka minut roboty a moze zaoszczedzic kilka tysiecy zlotych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój szwagier miał automata i ja też pytałem się w serwisie zajmującym się automatycznymi skrzyniami i kazali wymieniać olej co 30 tysięcy kilometrów żeby wszystko śmigało beznagannie. Objawy opisane powyżej mogą również być przyczyną starego oleju w skrzyni po wymianie może wrócić do prawidłowego działania, o ile nic się nieuszkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiptronic nie szarpie przy zmainach , nawet przy duzych predk. obrotowych motorowni. Olej nalezy zmieniac, pomimo tego, ze ASO tego nie zaleca(wolą naprawiac, niz zmieniac oliwe)

Tak apropos, wlasnie w przyszlym tyg. czeka mnie zmiana oliwy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszalem, ze tiptronic lubi szarpac przy zmianach biegow przy duzych obrotach, uzytkownikow prosze o potwierdzenie tej informacji.
sprawdzalem dzis u siebie gaz do dechy ze swiatel , nic nie szarpie, plynna zmiana biegow, no i ten dzwiek v6 przy 6000 rpm :) :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi po czym poznac gdy skrzynia automatyczna sie psuje lub zaczyna psuc czy starszne sa koszty naprawy?

i co ile powinno si ezmieniac olej w skrzyni aut.?

dzieki pozdrawiam

Ja jezdze z automatem w A4 2.6 i poki co nie narzekam, a wrecz przeciwnie w miescie uwazam to za fenomen, ponad to z tego co mi wiadomo w automacie trzeba miec na uwadze wlasnie olej i filtr, ja wymienilem jedno i drugie zaraz po sprowadzeniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o prace skrzyni:

po puszczeniu hamulca auto powinno plynnie ruszyc do przodu

przy zmianie biegow nie powinno byc odczuwalne zadne szarpniecie czy gwaltowny wzrost obrotow (dotyczy zarowno zmiany biegu na wyzszy jak i redukcji)

skrzynia nie powinna walic/szarpac przy rozpedzaniu i naglym puszczeniu gazu (sczegolnie warto ropedzic auto i w momencie zmiany biegu na wyzszy nagle puscic gaz - jesli bieg zmieni sie plynnie to wszystko jest ok)

przy puszczeniu hamulca na gorce auto nie powinno sie staczac (ale bez przesady z ta gorka :P ), powinno delikatnie ruszac do przodu lub stac w miejcu (bez zadnych szarpniec i duzych wahan obrotow)

slyszalem, ze tiptronic lubi szarpac przy zmianach biegow przy duzych obrotach, uzytkownikow prosze o potwierdzenie tej informacji.

co do oleju - powinno sie co jakis czas sprawdzac jego stan, kilka minut roboty a moze zaoszczedzic kilka tysiecy zlotych :)

Witam,posiadam tip tronic i fakt ze przy wiekszych obrotach czuc zmiane ale nie jakies szarpniecie, nie nalezy moim zdaniem sie przejmowac np szarpnieciem wywolanym w sposób taki: jedziemy np 4 biegu puszczamy gaz i gwaltownie dodajemy i wystapi szarpniecie to jest chyba normalne, ja sie tym przejmowalem ale mechanik od skrzyni mowil ze nawet w manualu taki objaw wystapi a czym miejsze sa obrotu wystapi wieksze szarpniecie,jezeli sie myle to prosze o sprostowanie bo sie tym sam przejmuje;)

[ Dodano: 2006-10-08, 12:34 ]

A cio do zmainy oleju to na 100% sie go zmienia,co jakies 60tys w tip tronicku,ja mam to za soba,6l oleju zóltego po 40zl za L :) i filtr dolewa sie tylko i kontroluje jakis olej w przekladni jeszcze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Aktulnie jeżdzę dwoma automatami (a dokładnie tiptronic'ami) i każdy z nich jest inny. Ale generalnie zasada płynnego ruszania bez gazu, niestaczania się z górki i zmiany biegów bez mocnych szarpnięć (zmian biegów zupełnie bez szarpnięcia to tylko multitronic), to coś co musi cechować każdy sprawny automat.

Co do wymiany oleju w skrzyni, to oczywiście szkoły są różne. Ja generalnie stosuję zasadę, że to nie zaszkodzi i ustaliłem sobie wymianę na poziomie 4 wymian oleju w silniku. Czyli od razu po kupnie i długo nic. :wink:

A tak w ogóle to automat z opcją zmiany manualnej, to genialne rozwiązanie zarówno na miasto, jak i na trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie podzielić się sprawdzonymi namiarami na rozsądnych fachowców w rejonie Warszawy Ursus, Piastowa...

Mam multitronic'a i po przeczytaniu wątku chętnie sprawdziłbym poziom/wymienił olej w skrzyni.

Jestem własnie swieżo po wymianie oleum w getribe i mam b. dobrych fachowcow. Musiałbyś podjechać na tą wymianke do Lesznowoli, ale warto.... Ja też jestem z Piastowa i jak widac sie oplacilo, bo autko bangla jak nalezy. :mrgreen: Chociaż dalej to powolny kondon :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam skrzynie automat wszytko jest niby ok tylko przy wbijaniu biegu np z P na D czy na R lub 1,2,3 czuc szrpnięcie. Nie mam pojęcia czy przyczyna może być stary olej w skrzyni, czy może jakieś uszkodzenie. Poza tym skrzynia pracuje bez zarzutu auto plynnie rusza do przodu po puszczeniu hamulca zarówno pod górke jak i na prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to normalne, zawsze czuc ze wchodzi bieg,moze jak jest to mocno odczuwalne postaraj sie zrobic to wolniej i troszke mocnij nacisnac na hamulec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś podjechać na tą wymianke do Lesznowoli, ale warto....
Norbi czy mozesz podac dokladne namiary ??? dziex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...