Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
30 minut temu, bolo1500 napisał:

bylem teraz zlokalizować czujnik cisnienia w dpf  i ujrzałem  coś dziwnego. Jeden wąż idzie do dpf z przodu a z tyłu nie idzie nic drugi wężyk jest krotki i nie idzie nigdzie. Zobaczcie sami. Co tutaj nie gra. Jaki sens ma czujnik w tym przypadku jak nie ma odczytu z wyjscia dpf.

52523835_860513404281162_8312925015477583872_n.jpg

52863963_417771748766753_722073651309969408_n.jpg

52156562_1283423625130228_2716071875573710848_n.jpg

Ja też nie byłem na żadnej akcji serwisowej ale już jestem po czyszczeniu dpf-a i jestem mega zadowolony z efektu, sam go wyciągnąłem i te dwa wezyki maja wchodzić kolejno w dwa przewody stalowe które wchodzą przed i za filtr ale może jak pisze kolega powyżej auto było na akcji i przeprogramowalu sterownik tak że nie szczytuje wartości z czujnika i stąd wypiety wężyk tylko zalicza przejechane km 

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, lukas309 napisał:

Ja też nie byłem na żadnej akcji serwisowej ale już jestem po czyszczeniu dpf-a i jestem mega zadowolony z efektu, sam go wyciągnąłem i te dwa wezyki maja wchodzić kolejno w dwa przewody stalowe które wchodzą przed i za filtr ale może jak pisze kolega powyżej auto było na akcji i przeprogramowalu sterownik tak że nie szczytuje wartości z czujnika i stąd wypiety wężyk tylko zalicza przejechane km 

to co mam w tej sytuacji zrobić? dać dpf do czyszczenia ? czy trzeba zmieniać program czy wystarczy dac dpf do plukania ? zeby sie nie wypalal tak czesto?? kolega tez ma odlaczony węzyk i  nie wypala mu praktycznie wgl dpf ale ma przebieg 98 oryginalny.

Edytowane przez bolo1500
Opublikowano (edytowane)

O to może jakaś iskierka w moim temacie mam problem z wypaleniem czy na postoju czy podczas jazdy nie idzie waga sadzy cały czas taka sama w oleju cały czas 0 tylko rosie czas i km od ostatniego wypalenia które było 55tys. km temu

20190123_130636.jpg

Edytowane przez Robi77
Opublikowano
2 godziny temu, Robi77 napisał:

O to może jakaś iskierka w moim temacie mam problem z wypaleniem czy na postoju czy podczas jazdy nie idzie waga sadzy cały czas taka sama w oleju cały czas 0 tylko rosie czas i km od ostatniego wypalenia które było 55tys. km temu

20190123_130636.jpg

A masz wogóle dpf-a???? Nie jest wyłączony programowo i usuniety??? 

Opublikowano
10 minut temu, lukas309 napisał:

A masz wogóle dpf-a???? Nie jest wyłączony programowo i usuniety??? 

Tego nie wiem ale tak podejrzewam auto przyjechało z Francji nie wiem czy tam się tak bawią jak sprawdzić czy jest dpf czy nie

Opublikowano
11 minut temu, Robi77 napisał:

Tego nie wiem ale tak podejrzewam auto przyjechało z Francji nie wiem czy tam się tak bawią jak sprawdzić czy jest dpf czy nie

Włóż palec do wnętrza rury wydechowej i jak będzie brudny z sadzy filtra nie ma

Opublikowano (edytowane)

u mnie niedawno  wyglądało to tak: 

Cytat

   Adres 01: Silnik  (03L 906 018 AC)

13:15:08
  IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.15 l
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 22.54 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 22.94 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 469815 m

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano
15 godzin temu, lukas309 napisał:

Włóż palec do wnętrza rury wydechowej i jak będzie brudny z sadzy filtra nie ma

Tak jak poleciłeś palec włożyłem wyciągnąłem i był trochę czarny ale chyba nikt niema idealnie czystego wydechu auto nie kopci 2 wężyki czujnika wchodzą do dpf sprawdzałem też czy była robiona sławna akcja serwisową to nie bo mnie zapraszają  

Opublikowano

palec idealnie czysty nie będzie ale wizualnie końcówka wydechu musi być czysta, goły metal a nie czarny nalot

Opublikowano
5 godzin temu, Charls napisał:

palec idealnie czysty nie będzie ale wizualnie końcówka wydechu musi być czysta, goły metal a nie czarny nalot

Co zauważyłam dalej podeplem vcds i kilometry i czas lecą dalej standard masz sadzy cały czas taka sama i popiołu w oleju oraz zużyte paliwo od ostatniego wypalania 0.54l a kilometry 55tyś temu to chyba coś nie tak? Różnica ciśnień 0.12hpa podczas jazdy nawet 580hpa a offset różnica ciśnień 0hpa

20190219_155027.jpg

20190219_155222.jpg

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Robi77 napisał:

to chyba coś nie tak?

Odpowiedzi udzieliłem tutaj.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
15 godzin temu, Robi77 napisał:

Co zauważyłam dalej podeplem vcds i kilometry i czas lecą dalej standard masz sadzy cały czas taka sama i popiołu w oleju oraz zużyte paliwo od ostatniego wypalania 0.54l a kilometry 55tyś temu to chyba coś nie tak? Różnica ciśnień 0.12hpa podczas jazdy nawet 580hpa a offset różnica ciśnień 0hpa

20190219_155027.jpg

20190219_155222.jpg

dla mnie filtra nie ma ale aby wiedziec na 100 % wyciag go i sprawdz 

Opublikowano
44 minuty temu, lukas309 napisał:

dla mnie filtra nie ma ale aby wiedziec na 100 % wyciag go i sprawdz 

A jakiś inny pomysł bez wyciągania? a i chyba mi się wydaje że chyba wydech jest trochę basowy miałem 2.0 tdi passata b6 z dpf i chodził ciszej

Opublikowano (edytowane)

Umów się z tunerem na wizytę to się wszystkiego dowiesz, szkoda czasu na dywagacje. Jeśli ci oleju nie przybywa (?), moc jest normalna (?), kontrolka MIL nie wali po oczach, jak widać nie wchodzi w tryb wypalania to został usunięty fizycznie i programowo pytanie tylko czy programowo w sposób prawidłowy, ale na tym ja się już nie znam

 

O dźwiękach wydechu może nie dyskutujmy bo każdy ma ocenę subiektywną

 

A tak w ogóle to jaki silnik masz bo w profilu wpisałeś 1B, czujesz że ma moc nominalną czy nie czujesz, bo nie masz porównania. Jak nie potrafisz ocenić to przy okazji wizyty u tunera zrób hamownię 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Robi77 napisał:

A jakiś inny pomysł bez wyciągania?

Dostatecznym testem na to jest umieszczenie i pociągnięcie po wewnętrznej powierzchni końcówki wydechu, palca wskazującego . Usmolony, to brak DPF.  

https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-a4-b8-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5404157

https://a4-klub.pl/topic/439886-analiza-dpf-w-jakim-jest-stanie/?do=findComment&comment=5404446

 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

W BMW e83 N47D20A z DPF na krótkich trasach tłumik bywał lekko usmolony dopiero po dłuższych trasach się oczyszczał, natomiast w e84 z motorem N47D20C miałem zawsze czysty tłumik. Pójdę teraz do auta przejadę paluchem po wewnętrznej stronie i będzie lekki czarny nalot, to nie labolatorium ale fakt lekko ubrudzony a usmolony to różnica, tu się z tobą zgodzę

Opublikowano (edytowane)

W przypadku diesla bez DPF lub wykastrowanego z DPF wystarczy tylko spojrzeć na końcówkę wydechu..... Jest po prostu czarna. Auto ze sprawnym systemem ma ją matową (ślady po wodzie) i/lub lekko "przyrdzewiałą" (osady po procesach reg.).

W omawianym tu przykładzie (56tys. km bez regeneracji) "rurka"  będzie wyglądać, jak obiekt kosmiczny zwany czarną dziurą :)  - Brak regeneracji/brak podzespołu zatrzymującego sadzę równoznaczne z jej wydalaniem poza auto. Oczywiste.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
Godzinę temu, Tomnik napisał:

Dostatecznym testem na to jest umieszczenie i pociągnięcie po wewnętrznej powierzchni końcówki wydechu, palca wskazującego . Usmolony, to brak DPF.  

https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-a4-b8-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5404157

https://a4-klub.pl/topic/439886-analiza-dpf-w-jakim-jest-stanie/?do=findComment&comment=5404446

 

Umnie wygląda to tak końcówka i palce

20190220_120723.jpg

20190220_120649.jpg

20190220_120659.jpg

20190220_120811.jpg

Opublikowano

grzej na sygnale do tunera bo pewnie jeszcze dolewa paliwa co jakiś czas chcąc wypalać coś czego już może nie być, tuner sprawdzi czy wydłubali filtr czy jakimś cudem tam jest nie sprawny ale gdyby był to zapewne wszelkie możliwe tryby awaryjne byś załapał

Opublikowano
35 minut temu, Marina_Yacht napisał:

grzej na sygnale do tunera bo pewnie jeszcze dolewa paliwa co jakiś czas chcąc wypalać coś czego już może nie być, tuner sprawdzi czy wydłubali filtr czy jakimś cudem tam jest nie sprawny ale gdyby był to zapewne wszelkie możliwe tryby awaryjne byś załapał

Oleju nie nie przybywa stan trochę ponad minimum błędów niema

20190220_130157.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...