lukas309 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 30 minut temu, bolo1500 napisał: bylem teraz zlokalizować czujnik cisnienia w dpf i ujrzałem coś dziwnego. Jeden wąż idzie do dpf z przodu a z tyłu nie idzie nic drugi wężyk jest krotki i nie idzie nigdzie. Zobaczcie sami. Co tutaj nie gra. Jaki sens ma czujnik w tym przypadku jak nie ma odczytu z wyjscia dpf. Ja też nie byłem na żadnej akcji serwisowej ale już jestem po czyszczeniu dpf-a i jestem mega zadowolony z efektu, sam go wyciągnąłem i te dwa wezyki maja wchodzić kolejno w dwa przewody stalowe które wchodzą przed i za filtr ale może jak pisze kolega powyżej auto było na akcji i przeprogramowalu sterownik tak że nie szczytuje wartości z czujnika i stąd wypiety wężyk tylko zalicza przejechane km
bolo1500 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 (edytowane) 29 minut temu, lukas309 napisał: Ja też nie byłem na żadnej akcji serwisowej ale już jestem po czyszczeniu dpf-a i jestem mega zadowolony z efektu, sam go wyciągnąłem i te dwa wezyki maja wchodzić kolejno w dwa przewody stalowe które wchodzą przed i za filtr ale może jak pisze kolega powyżej auto było na akcji i przeprogramowalu sterownik tak że nie szczytuje wartości z czujnika i stąd wypiety wężyk tylko zalicza przejechane km to co mam w tej sytuacji zrobić? dać dpf do czyszczenia ? czy trzeba zmieniać program czy wystarczy dac dpf do plukania ? zeby sie nie wypalal tak czesto?? kolega tez ma odlaczony węzyk i nie wypala mu praktycznie wgl dpf ale ma przebieg 98 oryginalny. Edytowane 18 Lutego 2019 przez bolo1500
Robi77 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 (edytowane) O to może jakaś iskierka w moim temacie mam problem z wypaleniem czy na postoju czy podczas jazdy nie idzie waga sadzy cały czas taka sama w oleju cały czas 0 tylko rosie czas i km od ostatniego wypalenia które było 55tys. km temu Edytowane 18 Lutego 2019 przez Robi77
lukas309 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 2 godziny temu, Robi77 napisał: O to może jakaś iskierka w moim temacie mam problem z wypaleniem czy na postoju czy podczas jazdy nie idzie waga sadzy cały czas taka sama w oleju cały czas 0 tylko rosie czas i km od ostatniego wypalenia które było 55tys. km temu A masz wogóle dpf-a???? Nie jest wyłączony programowo i usuniety???
Robi77 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 10 minut temu, lukas309 napisał: A masz wogóle dpf-a???? Nie jest wyłączony programowo i usuniety??? Tego nie wiem ale tak podejrzewam auto przyjechało z Francji nie wiem czy tam się tak bawią jak sprawdzić czy jest dpf czy nie
lukas309 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 11 minut temu, Robi77 napisał: Tego nie wiem ale tak podejrzewam auto przyjechało z Francji nie wiem czy tam się tak bawią jak sprawdzić czy jest dpf czy nie Włóż palec do wnętrza rury wydechowej i jak będzie brudny z sadzy filtra nie ma
Gość Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 (edytowane) u mnie niedawno wyglądało to tak: Cytat Adres 01: Silnik (03L 906 018 AC) 13:15:08 IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.15 l IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 22.54 g IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 22.94 g IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 469815 m Edytowane 19 Lutego 2019 przez Gość
Robi77 Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 15 godzin temu, lukas309 napisał: Włóż palec do wnętrza rury wydechowej i jak będzie brudny z sadzy filtra nie ma Tak jak poleciłeś palec włożyłem wyciągnąłem i był trochę czarny ale chyba nikt niema idealnie czystego wydechu auto nie kopci 2 wężyki czujnika wchodzą do dpf sprawdzałem też czy była robiona sławna akcja serwisową to nie bo mnie zapraszają
Gość Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 palec idealnie czysty nie będzie ale wizualnie końcówka wydechu musi być czysta, goły metal a nie czarny nalot
Robi77 Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 5 godzin temu, Charls napisał: palec idealnie czysty nie będzie ale wizualnie końcówka wydechu musi być czysta, goły metal a nie czarny nalot Co zauważyłam dalej podeplem vcds i kilometry i czas lecą dalej standard masz sadzy cały czas taka sama i popiołu w oleju oraz zużyte paliwo od ostatniego wypalania 0.54l a kilometry 55tyś temu to chyba coś nie tak? Różnica ciśnień 0.12hpa podczas jazdy nawet 580hpa a offset różnica ciśnień 0hpa
Tomnik Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 (edytowane) 7 godzin temu, Robi77 napisał: to chyba coś nie tak? Odpowiedzi udzieliłem tutaj. Edytowane 19 Lutego 2019 przez Tomnik
lukas309 Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 15 godzin temu, Robi77 napisał: Co zauważyłam dalej podeplem vcds i kilometry i czas lecą dalej standard masz sadzy cały czas taka sama i popiołu w oleju oraz zużyte paliwo od ostatniego wypalania 0.54l a kilometry 55tyś temu to chyba coś nie tak? Różnica ciśnień 0.12hpa podczas jazdy nawet 580hpa a offset różnica ciśnień 0hpa dla mnie filtra nie ma ale aby wiedziec na 100 % wyciag go i sprawdz
Robi77 Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 44 minuty temu, lukas309 napisał: dla mnie filtra nie ma ale aby wiedziec na 100 % wyciag go i sprawdz A jakiś inny pomysł bez wyciągania? a i chyba mi się wydaje że chyba wydech jest trochę basowy miałem 2.0 tdi passata b6 z dpf i chodził ciszej
Gość Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 (edytowane) Umów się z tunerem na wizytę to się wszystkiego dowiesz, szkoda czasu na dywagacje. Jeśli ci oleju nie przybywa (?), moc jest normalna (?), kontrolka MIL nie wali po oczach, jak widać nie wchodzi w tryb wypalania to został usunięty fizycznie i programowo pytanie tylko czy programowo w sposób prawidłowy, ale na tym ja się już nie znam O dźwiękach wydechu może nie dyskutujmy bo każdy ma ocenę subiektywną A tak w ogóle to jaki silnik masz bo w profilu wpisałeś 1B, czujesz że ma moc nominalną czy nie czujesz, bo nie masz porównania. Jak nie potrafisz ocenić to przy okazji wizyty u tunera zrób hamownię Edytowane 20 Lutego 2019 przez Gość
Tomnik Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Robi77 napisał: A jakiś inny pomysł bez wyciągania? Dostatecznym testem na to jest umieszczenie i pociągnięcie po wewnętrznej powierzchni końcówki wydechu, palca wskazującego . Usmolony, to brak DPF. https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-a4-b8-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5404157 https://a4-klub.pl/topic/439886-analiza-dpf-w-jakim-jest-stanie/?do=findComment&comment=5404446 Edytowane 20 Lutego 2019 przez Tomnik
Gość Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 W BMW e83 N47D20A z DPF na krótkich trasach tłumik bywał lekko usmolony dopiero po dłuższych trasach się oczyszczał, natomiast w e84 z motorem N47D20C miałem zawsze czysty tłumik. Pójdę teraz do auta przejadę paluchem po wewnętrznej stronie i będzie lekki czarny nalot, to nie labolatorium ale fakt lekko ubrudzony a usmolony to różnica, tu się z tobą zgodzę
Tomnik Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 (edytowane) W przypadku diesla bez DPF lub wykastrowanego z DPF wystarczy tylko spojrzeć na końcówkę wydechu..... Jest po prostu czarna. Auto ze sprawnym systemem ma ją matową (ślady po wodzie) i/lub lekko "przyrdzewiałą" (osady po procesach reg.). W omawianym tu przykładzie (56tys. km bez regeneracji) "rurka" będzie wyglądać, jak obiekt kosmiczny zwany czarną dziurą - Brak regeneracji/brak podzespołu zatrzymującego sadzę równoznaczne z jej wydalaniem poza auto. Oczywiste. Edytowane 20 Lutego 2019 przez Tomnik
Robi77 Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 Godzinę temu, Tomnik napisał: Dostatecznym testem na to jest umieszczenie i pociągnięcie po wewnętrznej powierzchni końcówki wydechu, palca wskazującego . Usmolony, to brak DPF. https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-a4-b8-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5404157 https://a4-klub.pl/topic/439886-analiza-dpf-w-jakim-jest-stanie/?do=findComment&comment=5404446 Umnie wygląda to tak końcówka i palce
Marina_Yacht Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 grzej na sygnale do tunera bo pewnie jeszcze dolewa paliwa co jakiś czas chcąc wypalać coś czego już może nie być, tuner sprawdzi czy wydłubali filtr czy jakimś cudem tam jest nie sprawny ale gdyby był to zapewne wszelkie możliwe tryby awaryjne byś załapał
Robi77 Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 35 minut temu, Marina_Yacht napisał: grzej na sygnale do tunera bo pewnie jeszcze dolewa paliwa co jakiś czas chcąc wypalać coś czego już może nie być, tuner sprawdzi czy wydłubali filtr czy jakimś cudem tam jest nie sprawny ale gdyby był to zapewne wszelkie możliwe tryby awaryjne byś załapał Oleju nie nie przybywa stan trochę ponad minimum błędów niema
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się