edraven Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 oil ash baaaardzo wolno rośnie, jakies 10ml (0,01l) odpowiada ~15k przebiegu. To jest ta forma zanieczyszczenia filtra która sie nie wypala i nie podlega regeneracji i bezpośrednio świadczy o poziomie zużycia filtra. Można na podstawie poziomu oil Ash dosyc dokładnie ocenić przebieg auta. Robiłem kiedyś statystyke z kilkudziesięciu samochodów i z dokładnością do 30-40k da się ocenic przebieg. A juz na 100% będzie wiadomo czy auto zostało skręcone o 100k lub więcej. jak ktoś chce podesle odpowiednie wykresy Ten parametr Oil Ash zależy od stylu jazdy czy od tego jaki olej lejemy?Bo w sumie to u mnie od jakiś 15 tyś ta wartość się nie zmieniała. Wcześniej nie wiem, bo na początku tego nie kontrolowałem. Czy dobrze trafiłem że masz przebieg 180-220k
skotmen Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 Jak możesz daj te wykresy Ja mam zapełnienie 0.13 przebieg 183 Cała historia auta z Aso Kolega ma przebieg 250 zapełnienie 0.17 Jak sobie niektórzy sprawdzą to im szczeka opadnie
edraven Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) Jak możesz daj te wykresy Ja mam zapełnienie 0.13 przebieg 183 Cała historia auta z Aso Kolega ma przebieg 250 zapełnienie 0.17 Edytowane 7 Października 2016 przez edraven
Damis16 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem. To normalne? To nie jest normalne, takie wypalanie to powinno pojawiac sie przy przebiegu >300k. Po czym poznajesz że sie wypala? Poznaje po obrotach silnika i charakterystyczne buczenie przy 2000tys obrotów w czasie jazdy. Kiedys wstawiałem zdjęcie stanu mojego dpfa i było OK Wstawie jeszcze raz. Czy wycinać? Nie sądze, chyba, ze bedzie coś się działo. Co powiecie? Co do jazdy mojej to tak jak zaobserwowałem ze włąsnie co ok 200km się wypala bez znaczenia jaka jazda.
skotmen Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) w A4 B8 po lifcie filtr wypala mi sie co około 200km - nie ważne jakim stylem jazdy jeżdze i czy to jest droga ekspresowa czy miasto. Tak zaobserwowałem. To normalne? To nie jest normalne, takie wypalanie to powinno pojawiac sie przy przebiegu >300k. Po czym poznajesz że sie wypala? Poznaje po obrotach silnika i charakterystyczne buczenie przy 2000tys obrotów w czasie jazdy. Kiedys wstawiałem zdjęcie stanu mojego dpfa i było OK Wstawie jeszcze raz. Czy wycinać? Nie sądze, chyba, ze bedzie coś się działo. Co powiecie? Co do jazdy mojej to tak jak zaobserwowałem ze włąsnie co ok 200km się wypala bez znaczenia jaka jazda. A miałeś jakieś błędy związane z dpfem ?Może masz padnięty czujnik różnicy ciśnień i tak załatwiłeś dpefa który teraz nadaje się do wymiany lub wycięcia, i nie ma żartów samochód z takim zapełnieniem może się zapalić. 0.27l Edytowane 7 Października 2016 przez skotmen
Damis16 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce. 0.27l tzn?
skotmen Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce. 0.27l tzn? To ile masz w końcu. 0.27 czy 0.14 Edytowane 7 Października 2016 przez skotmen
edraven Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 a jakie paliwo tankujesz? i jaki olej lejesz? jakas mądra głowa mi kiedys powiedziała że od wzbogacanego diesla (Verva, Ultimate itp) znacznie skracają się interwały wypalania. a do tego dochodzi olej specjalny z normy VAG 504/507
bodas Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 oil ash baaaardzo wolno rośnie, jakies 10ml (0,01l) odpowiada ~15k przebiegu. To jest ta forma zanieczyszczenia filtra która sie nie wypala i nie podlega regeneracji i bezpośrednio świadczy o poziomie zużycia filtra. Można na podstawie poziomu oil Ash dosyc dokładnie ocenić przebieg auta. Robiłem kiedyś statystyke z kilkudziesięciu samochodów i z dokładnością do 30-40k da się ocenic przebieg. A juz na 100% będzie wiadomo czy auto zostało skręcone o 100k lub więcej. jak ktoś chce podesle odpowiednie wykresy Ten parametr Oil Ash zależy od stylu jazdy czy od tego jaki olej lejemy? Bo w sumie to u mnie od jakiś 15 tyś ta wartość się nie zmieniała. Wcześniej nie wiem, bo na początku tego nie kontrolowałem. Czy dobrze trafiłem że masz przebieg 180-220kDobrze trafiłeś
ArkadiuS Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce. 0.27l tzn? Jaki masz przebieg?
Damis16 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce. 0.27l tzn? To ile masz w końcu. 0.27 czy 0.14 Napisałes na końcu zdania 0.27 Ja mam 0.14 według VCDSa(patrz dołaczone zdjęcia). Przebieg mój to 209000 km Paliwo tankuje na Orlenie zwykłe ON.
ArkadiuS Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 Żadnych błędów z DPFem nie mam i nie miałem, auto mam od 4 miesięcy i nic się nie działo, żaden błąd, zadna kontrolka na desce. 0.27l tzn? To ile masz w końcu. 0.27 czy 0.14 Napisałes na końcu zdania 0.27 Ja mam 0.14 według VCDSa(patrz dołaczone zdjęcia). Przebieg mój to 209000 km Paliwo tankuje na Orlenie zwykłe ON. To wymien czujnik rozbicy ciśnień dpf. Koszt ok 290zl w Aso plus adaptacja a wydłuży zycie dpfa
Damis16 Opublikowano 9 Października 2016 Opublikowano 9 Października 2016 Jakby czujnik różnicy ciśnien byl uszkodzony to powinnien wyskoczyć błąd w VCDSie, a nic takiego nie ma miejsca. Nie będe nic ruszał narazie, jak sie zacznie coś dziać to wytne to ustrojstwo. a po wstawionych zdjęciach jaki jest stan filtra? EDIT. Panowie przed chwilą sczytałem auto i jego stan DPFa. Błędów zero w aucie a stan aktualny DPFa w załączniku. Dodam tylko tyle, że wypalał mi się około 150 km temu. Teraz zaobserwuje kiedy znów sie zacznie wypalać. Co do zdjęć, proszę o ocene stanu filtra. Pozdrawiam Tak jak mówiłem, znowu wypalanie sie załączyło po 207 km dokładnie. Wypalanie trwało dosłownie z 10 minut max.Czyli mówicie ze cos jest nie tak ?Dodam ze te 200 km było zrobione na trasie , nie w mieście .Ale w miejskie jest tak samo, co 200 km wypalanie
edraven Opublikowano 9 Października 2016 Opublikowano 9 Października 2016 bardzo dziwne że masz tak regularne wypalanie, niezależnie od rodzaju trasy jakie pokonujesz. ja miałem przy takim samym stanie oilash wypalanie co 1000-1200km.
Damis16 Opublikowano 9 Października 2016 Opublikowano 9 Października 2016 Rozmawiałem z zaufanym elektromechanikiem, mówił ze to normalne .
edraven Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 wyobraź sobie teraz że każde wypalanie niszczy filtr i obniża jego sprawność. Teraz zamiast wypalania co 1000 masz wypalanie co 200 więc jakieś 5x częściej. Ile takich regeneracji jeszcze filtr wytrzyma?
Wihajster Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 Dzis sprawdzilem z ciekawosci jak to wygląda u mnie. Według tego co widac na foto ostatnie wypalanie bylo 600km temu.Ale coś mi się nie zgadza bo dziś rano na bank mi sie dpf wypalał bo mialem podwyzszone obroty.i zmieniony głos silnika.Pytanie dlaczego jest nieścisłość
bodas Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 Dzis sprawdzilem z ciekawosci jak to wygląda u mnie. Według tego co widac na foto ostatnie wypalanie bylo 600km temu.Ale coś mi się nie zgadza bo dziś rano na bank mi sie dpf wypalał bo mialem podwyzszone obroty.i zmieniony głos silnika.Pytanie dlaczego jest nieścisłość Procedura musiała się nie zakończyć w 100%. Kiedyś ją przerwałem w trakcie i licznik w vcds się nie wyzerował tak jak w Twoim wypadku.
Wihajster Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 Raczej się skonczyła bo nie gasilem silnika to raz a po 2 podczas wypalania mialem 10km trase gdzie specjalnie jechalem na obrotach pod 3 tys.Po zatrzymaniu obroty byly juz normalne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się