Damis16 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 a jakie masz wartości OIL ASH ?422 Particle filter; oil ash volume 46.3g423 Particle filter; oil ash volume 0.11l u mnie przy wartościach oil ash 0.17 wypalał się raz na miesiąc czyli co 2kkm. Dużo sadzy masz. Trzeba po kazdym wypalaniu zobaczyć do jakiego poziomu sadzy schodzi. Bo jesli stale sie utrzymuje wysoki, i nie schodzi prawie do "0" to będzie się często wypalał. Spróbój zmienić stację na której lejesz paliwo, jezeli lejesz stale na tej samej. Sprawdz też korekty na wtryskach tak jak pisze audikrk_ po każdym wypalaniu musze obserwować 422 Particle filter; oil ash volume 46.3g czy spada do 0 tak? ok, prosze mi powiedzieć jak sprawdzić korekty na wtryskach w vcdsie? na rozgrzanym aucie musze to robic? moj stan dpf na tą chwile. Nie wiem jak sprawdzić wtryski. mam vcds w wersji 15.7, aktywne tylko pomiary rozszerzone. Dalej nie wiem co wybrać. Opcja 08-bloki pomiarowe nieaktywne. Mogłby ktoś podpowiedziec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edraven Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 (edytowane) Coś mi tu nie pasuje. Od kiedy to oil ash jest w gramach podawany? Nie wiem co to za wartość jest Jedyna która kojarzę to ta podawana w litrach i jest większa niż podawałeś poprzednio 0.11 vs 0.15. Szukaj korekt w Adv. meas. values. tam gdzie znalazłeś zapełnienia filtra. sprawdzasz je najpierw zaraz po odpaleniu a później na ciepłym Edytowane 6 Grudnia 2016 przez edraven Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damis16 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 Coś mi tu nie pasuje. Od kiedy to oil ash jest w gramach podawany? Nie wiem co to za wartość jest Jedyna która kojarzę to ta podawana w litrach i jest większa niż podawałeś poprzednio 0.11 vs 0.15. Szukaj korekt w Adv. meas. values. tam gdzie znalazłeś zapełnienia filtra. sprawdzasz je najpierw zaraz po odpaleniu a później na ciepłym no większa jest wartośc, no ale tak mi program pokazał a co do wartosci oil ash w gramach to nie wiem niestety... zrobiłem zrzut programu i wrzuciłem wiem, że Adv. meas. values ale nie moge znaleźc.. masz może numer ? np 069, bedzie mi łątwiej znaleźc a co do reszty parapetrów filtra to co powiesz o tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edraven Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 soot mass jak świeżo po wypaleniu, a reszta to parametry które tylko powiedza kiedy wypalał się. korekty będzie miał opisane jako injector deviation coś tam. i po kolei 4 cylindry. niestety korekty o wszystkim nie mówią tylko do tego dochodzą czasy wtrysku ( kązdy wtrysk podzielony na 3 etapy) i one moa pokazać czy wtrysk leje czy nie. ALe zabij mnie nie powiem Ci gdzie to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodas Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 (edytowane) Panowie sam zacząłem mieć ostatnio prawie identyczne problemy z filtrem DPF.Zacząłem się martwić i zacząłem notować wypalenia:223 116 km (do wyłączenia procedury) log dpf'a świeżutko po wyłączeniu poniżej: 143 Particle filter; difference pressure -2 hPa 144 Particle filter; field regeneration lock status 0 145 Particle filter; field regeneration request status 0 146 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 0.38 l 147 Particle filter; kilometers since last regeneration 543 m 148 Particle filter; offset for differential press. -1 hPa 149 Particle filter; oil ash volume 0.16 l <--- Oil ash volume niedawno dopiero przeskoczył z 0,15l na 0,16l 150 Particle filter; soot mass calculated 8.11 g 151 Particle filter; soot mass measured -0.74 g 152 Particle filter; time since last regeneration 1315 s223 326 km (filtr zaczął się wypalać i po około 10 min zgasiłem auto, bo nie miałem czasu)223 358 km (filtr znowu zaczął się wypalać i robił to bardzo długo, zaczął w mieście później ruszyłem w trasę 140km)223 768 km (filtr znowu się wypala, gdzie z tych 410km przebiegu około 300km to trasa) Poniżej wklejam logi wtrysków na ciepłym, które robiłem 4 kwietnia przy przebiegu 212 907 km: 054 Injection amount deviation cylinder 1 0.35 mg/stroke 055 Injection amount deviation cylinder 2 -0.06 mg/stroke 056 Injection amount deviation cylinder 3 -0.27 mg/stroke 057 Injection amount deviation cylinder 4 -0.01 mg/strokeNa zimnym odchyłki były większe, ale w miarę szybko się stabilizowało wraz ze wzrostem temp.Ps. Oleju nie przybywa poza tym aucie zrobiony jest program u Rogala na Mineralnej (przebieg +/- 200 000km). Może to w wirusie jest coś pokopane. Robiłem go po jakiś 2-4 kkm po zakupie i przed w ogóle nie zwracałem uwagi na dpf Edytowane 6 Grudnia 2016 przez bodas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audikrk_ Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 (edytowane) Dawki wtrysków masz dobre, ale tak jak już było mówione to nie oznacza, że wtryski są dobre. Miałem tak w innym aucie, korekcje bdb, a wtryski na maszynie szrot. Generalnie, jeśli dpf działał dobrze, miał normalne cykle wypalań, nie zapychał się i nagle bez zmiany radykalnej jazdy (np. jazda w trasach i nagle przeskok na odcinki 3 km) pojawia się problem z dpfem, to oznacza że jakiś inny element jest niesprawny i go szybko zapycha, a jak wiadomo jest tego sporo: nieszczelność, wtryski, turbina etc. Część może dawać pośrednie błędy, ale nie każdy, a tymczasem dosyć szybko zabija dpfa... Edytowane 6 Grudnia 2016 przez audikrk_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodas Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 Dawki wtrysków masz dobre, ale tak jak już było mówione to nie oznacza, że wtryski są dobre. Miałem tak w innym aucie, korekcje bdb, a wtryski na maszynie szrot. Generalnie mam teorię, że jeśli dpf działał dobrze, miał normalne cykle wypalań, nie zapychał się i nagle bez zmiany radykalnej jazdy (np. jazda w trasach i nagle przeskok na odcinki 3 km) pojawia się problem z dpfem, to oznacza że jakiś inny element jest niesprawny i go szybko zapycha, a jak wiadomo jest tego sporo: nieszczelność, wtryski, turbina etc. Część może dawać pośrednie błędny, ale nie każdy, a tymczasem dosyć szybko zabija dpfa...Tzn. W zeszłą zimę też miałem wyrażenie, że często się wypala. Była taka sytuacja, że jechaliśmy do Krakowa z Warszawy na Euro w piłce ręcznej. Wracaliśmy tego samego dnia. Wychodzi trasa ponad 600km.Filtr wypalał się w momencie wyjazdu ze stolicy oraz następnego dnia po powrocie. Daleko do wartości 1200km bez wypalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damis16 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Widzisz kolego mam wlasnie podobnie , tez sie często wypala i nie wiadomo co mu sie dzieje.... chyba będę czekał na jakaś kontrolkę, zapali sie kontrolka to wywalę dziada i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodas Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Widzisz kolego mam wlasnie podobnie , tez sie często wypala i nie wiadomo co mu sie dzieje.... chyba będę czekał na jakaś kontrolkę, zapali sie kontrolka to wywalę dziada i tyle Boję się tylko, że czekanie na kontrolkę może pociągnąć z sobą dodatkowe konsekwencje. Tak wysoka temp. jaką osiąga silnik podczas procedury wypalania to nic dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audikrk_ Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Tzn. W zeszłą zimę też miałem wyrażenie, że często się wypala. Była taka sytuacja, że jechaliśmy do Krakowa z Warszawy na Euro w piłce ręcznej. Wracaliśmy tego samego dnia. Wychodzi trasa ponad 600km. Dlatego pisałem 'generalnie'. Wiem na pewno, że wraz z nowszymi softami, sterownik silnika nakazuje przy najbliższej (lepszej) okazji wypalać (ok. 20-24 gr zapełnienia), a nie czekać na większe zapełnienie, gdzie długo podlewałby paliwem i osprzęt byłby narażony na wys temp przez dłuższy czas. Jak nie macie błędów to proponuje na razie zapomnieć o problemie. U mnie wypala się co 350-600 km, a mam nowy dpf (niemiec wsadził 15 tys km temu) trwa to zazwyczaj ok. 5 km, więc bardzo krótko. U znajomego w exeo 2.0 tdi cr caga od nowości wypala w cyklach co ok.400-600 km, więc jestem zdania, że nie ma wprost jednej zależności zapełnienia wskaznika oil ash, a kilometrami pomiędzy wypalaniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damis16 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 (edytowane) witam. DPF po wypaleniu dosłownie 300m. Znó się wypalał po 200km. zrobiłem też badanie wtrysków ale nie moge obrobić plików. Załączniki poniżej. https://megawrzuta.pl/filesgroup/d51192136293872ce72618336f99ac14.html odczytałęm korekty:ZIMNY SILNIK:,-0.38 1.41, ,-0.30 ,-0.69 CIEPŁY(50 stopni wody): 0.34 ,1.04, ,0.08, ,-0.76 co powiecie o tym? Co powiecie na to:Auto stało cała noc, rano wchodzę do samochodu, odpalam auto i od razu dpf rozpaczał wypalanie, obroty 1000 i spalanie w górę.... dodam ze na dworzu w nocy było -7 , rano -3.Szybko zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i spokój, obroty opadły , spalanie chwilowe spadło.Świruje ten dpf powiem wam czasami Edytowane 8 Grudnia 2016 przez Damis16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edraven Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 (edytowane) Skąd wiesz że zaczął wypalanie? Mogł zwyczajnie chwile chcieć pochodzić na wyższych obrotach przez kilka(naście) sekund , żeby wyrównać sobie pracę i odbiorniki energii zaspokoić. Nie zakładałbym że to był DPF. Patrząc na wtryski to drugi nieładnie pokazuje. Wejdz sobie w taki parametr który nazywa się ZQC i tam są podane czasy wtrysku i spróbuj je zalogowac. Edytowane 13 Grudnia 2016 przez edraven Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damis16 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Skąd wiesz że zaczął wypalanie? Mogł zwyczajnie chwile chcieć pochodzić na wyższych obrotach przez kilka(naście) sekund , żeby wyrównać sobie pracę i odbiorniki energii zaspokoić. Nie zakładałbym że to był DPF. Patrząc na wtryski to drugi nieładnie pokazuje. Wejdz sobie w taki parametr który nazywa się ZQC i tam są podane czasy wtrysku i spróbuj je zalogowac. kolego mam auto z 5 miesiecy i troche go znam, nigdy tak nia miał to było na 100% wypalanie dpfa kiedyś też tak miałm ze ruszyłem z 200 m po nocy samochodem i zaczął się wypalać. ok, sprawdze jeszcze raz wtryski i dodam tutaj na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audikrk_ Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Nie możliwe aby zaczął procedure na zimnym silniku. Fizycznie jest to nie możliwe. U mnie też na zimnym silniku czasem ma podwyższone czasem nie, to raczej jest normalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Nie możliwe aby zaczął procedure na zimnym silniku. zgadzam sie.Podwyzszone obroty są bo silnik bardzo zimny na mrozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damis16 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Możliwe możliwe. Koledzy odpaliłem któregoś dnia auto, ruszyłem 200 m i rozpoczął wypalanie. Wiem bo czuje na aucie to, buczenie przy 2000 tys obrotów i podwyższone obroty oraz spalanie Także wtedy to było wypalanie. Ja mam cos nie tak z tym dpfem i muszę go wywalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edraven Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) A może masz soft w aucie uwalony, jakas dziwna wersja . Przejdź się do dobrego tunera żeby Ci zszedł w dół z wersją softu albo w górę jezeli jest dostępna. Albo wywal DPF i watek na forum umrze Edytowane 14 Grudnia 2016 przez edraven Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damis16 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Soft wgrałem niedawno ori jaki był i tak samo sie zachowuje Wywalę to na lato bo teraz nie mam jak Ale przyznacie, dziwne zachowanie tego filtra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osta Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Ostatnio podczas jazdy wyświetlił mi się napis na fis "Air conditioner right seat heating" Teraz już tego napisu nie ma ale był przez jakiś czas Czy należy coś z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzio_s40 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Ostatnio podczas jazdy wyświetlił mi się napis na fis "Air conditioner right seat heating" Teraz już tego napisu nie ma ale był przez jakiś czas Czy należy coś z tym zrobić? na eko wyswietlaczu pojawiła się info o extra zużyciu paliwa przez klimę i podgrzewany fotel posted from my mobile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się