Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

a jakie masz wartości OIL ASH ?

422 Particle filter; oil ash volume 46.3g

423 Particle filter; oil ash volume 0.11l

u mnie przy wartościach oil ash 0.17 wypalał się raz na miesiąc czyli co 2kkm. Dużo sadzy masz. Trzeba po kazdym wypalaniu zobaczyć do jakiego poziomu sadzy schodzi. Bo jesli stale sie utrzymuje wysoki, i nie schodzi prawie do "0" to będzie się często wypalał. Spróbój zmienić stację na której lejesz paliwo, jezeli lejesz stale na tej samej.

Sprawdz też korekty na wtryskach tak jak pisze audikrk_

po każdym wypalaniu musze obserwować 422 Particle filter; oil ash volume 46.3g czy spada do 0 tak?

ok, prosze mi powiedzieć jak sprawdzić korekty na wtryskach w vcdsie? na rozgrzanym aucie musze to robic?

moj stan dpf na tą chwile.

yk7xjk5i.png

Nie wiem jak sprawdzić wtryski. mam vcds w wersji 15.7, aktywne tylko pomiary rozszerzone. Dalej nie wiem co wybrać. Opcja 08-bloki pomiarowe nieaktywne. Mogłby ktoś podpowiedziec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie pasuje. Od kiedy to oil ash jest w gramach podawany? Nie wiem co to za wartość jest :eusathink: Jedyna która kojarzę to ta podawana w litrach i jest większa niż podawałeś poprzednio 0.11 vs 0.15. Szukaj korekt w Adv. meas. values. tam gdzie znalazłeś zapełnienia filtra.


sprawdzasz je najpierw zaraz po odpaleniu a później na ciepłym

Edytowane przez edraven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie pasuje. Od kiedy to oil ash jest w gramach podawany? Nie wiem co to za wartość jest :eusathink: Jedyna która kojarzę to ta podawana w litrach i jest większa niż podawałeś poprzednio 0.11 vs 0.15. Szukaj korekt w Adv. meas. values. tam gdzie znalazłeś zapełnienia filtra.

sprawdzasz je najpierw zaraz po odpaleniu a później na ciepłym

no większa jest wartośc, no ale tak mi program pokazał :) a co do wartosci oil ash w gramach to nie wiem niestety... zrobiłem zrzut programu i wrzuciłem

wiem, że Adv. meas. values ale nie moge znaleźc.. masz może numer ? np 069, bedzie mi łątwiej znaleźc :)

a co do reszty parapetrów filtra to co powiesz o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soot mass jak świeżo po wypaleniu, a reszta to parametry które tylko powiedza kiedy wypalał się.

korekty będzie miał opisane jako injector deviation coś tam. i po kolei 4 cylindry. niestety korekty o wszystkim nie mówią tylko do tego dochodzą czasy wtrysku ( kązdy wtrysk podzielony na 3 etapy) i one moa pokazać czy wtrysk leje czy nie. ALe zabij mnie nie powiem Ci gdzie to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sam zacząłem mieć ostatnio prawie identyczne problemy z filtrem DPF.
Zacząłem się martwić i zacząłem notować wypalenia:
223 116 km (do wyłączenia procedury) log dpf'a świeżutko po wyłączeniu poniżej:

143 Particle filter; difference pressure -2 hPa
144 Particle filter; field regeneration lock status 0
145 Particle filter; field regeneration request status 0
146 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 0.38 l
147 Particle filter; kilometers since last regeneration 543 m
148 Particle filter; offset for differential press. -1 hPa
149 Particle filter; oil ash volume 0.16 l <--- Oil ash volume niedawno dopiero przeskoczył z 0,15l na 0,16l
150 Particle filter; soot mass calculated 8.11 g
151 Particle filter; soot mass measured -0.74 g

152 Particle filter; time since last regeneration 1315 s
223 326 km (filtr zaczął się wypalać i po około 10 min zgasiłem auto, bo nie miałem czasu)
223 358 km (filtr znowu zaczął się wypalać i robił to bardzo długo, zaczął w mieście później ruszyłem w trasę 140km)
223 768 km (filtr znowu się wypala, gdzie z tych 410km przebiegu około 300km to trasa)

Poniżej wklejam logi wtrysków na ciepłym, które robiłem 4 kwietnia przy przebiegu 212 907 km:
054 Injection amount deviation cylinder 1 0.35 mg/stroke

055 Injection amount deviation cylinder 2 -0.06 mg/stroke
056 Injection amount deviation cylinder 3 -0.27 mg/stroke
057 Injection amount deviation cylinder 4 -0.01 mg/stroke
Na zimnym odchyłki były większe, ale w miarę szybko się stabilizowało wraz ze wzrostem temp.
Ps. Oleju nie przybywa poza tym aucie zrobiony jest program u Rogala na Mineralnej (przebieg +/- 200 000km). Może to w wirusie jest coś pokopane. Robiłem go po jakiś 2-4 kkm po zakupie i przed w ogóle nie zwracałem uwagi na dpf
Edytowane przez bodas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawki wtrysków masz dobre, ale tak jak już było mówione to nie oznacza, że wtryski są dobre. Miałem tak w innym aucie, korekcje bdb, a wtryski na maszynie szrot. Generalnie, jeśli dpf działał dobrze, miał normalne cykle wypalań, nie zapychał się i nagle bez zmiany radykalnej jazdy (np. jazda w trasach i nagle przeskok na odcinki 3 km) pojawia się problem z dpfem, to oznacza że jakiś inny element jest niesprawny i go szybko zapycha, a jak wiadomo jest tego sporo: nieszczelność, wtryski, turbina etc. Część może dawać pośrednie błędy, ale nie każdy, a tymczasem dosyć szybko zabija dpfa...

Edytowane przez audikrk_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawki wtrysków masz dobre, ale tak jak już było mówione to nie oznacza, że wtryski są dobre. Miałem tak w innym aucie, korekcje bdb, a wtryski na maszynie szrot. Generalnie mam teorię, że jeśli dpf działał dobrze, miał normalne cykle wypalań, nie zapychał się i nagle bez zmiany radykalnej jazdy (np. jazda w trasach i nagle przeskok na odcinki 3 km) pojawia się problem z dpfem, to oznacza że jakiś inny element jest niesprawny i go szybko zapycha, a jak wiadomo jest tego sporo: nieszczelność, wtryski, turbina etc. Część może dawać pośrednie błędny, ale nie każdy, a tymczasem dosyć szybko zabija dpfa...

Tzn. W zeszłą zimę też miałem wyrażenie, że często się wypala. Była taka sytuacja, że jechaliśmy do Krakowa z Warszawy na Euro w piłce ręcznej. Wracaliśmy tego samego dnia. Wychodzi trasa ponad 600km.

Filtr wypalał się w momencie wyjazdu ze stolicy oraz następnego dnia po powrocie. Daleko do wartości 1200km bez wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kolego mam wlasnie podobnie , tez sie często wypala i nie wiadomo co mu sie dzieje.... chyba będę czekał na jakaś kontrolkę, zapali sie kontrolka to wywalę dziada i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kolego mam wlasnie podobnie , tez sie często wypala i nie wiadomo co mu sie dzieje.... chyba będę czekał na jakaś kontrolkę, zapali sie kontrolka to wywalę dziada i tyle :)

Boję się tylko, że czekanie na kontrolkę może pociągnąć z sobą dodatkowe konsekwencje. Tak wysoka temp. jaką osiąga silnik podczas procedury wypalania to nic dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tzn. W zeszłą zimę też miałem wyrażenie, że często się wypala. Była taka sytuacja, że jechaliśmy do Krakowa z Warszawy na Euro w piłce ręcznej. Wracaliśmy tego samego dnia. Wychodzi trasa ponad 600km.

Dlatego pisałem 'generalnie'. Wiem na pewno, że wraz z nowszymi softami, sterownik silnika nakazuje przy najbliższej (lepszej) okazji wypalać (ok. 20-24 gr zapełnienia), a nie czekać na większe zapełnienie, gdzie długo podlewałby paliwem i osprzęt byłby narażony na wys temp przez dłuższy czas. Jak nie macie błędów to proponuje na razie zapomnieć o problemie. U mnie wypala się co 350-600 km, a mam nowy dpf (niemiec wsadził 15 tys km temu) trwa to zazwyczaj ok. 5 km, więc bardzo krótko. U znajomego w exeo 2.0 tdi cr caga od nowości wypala w cyklach co ok.400-600 km, więc jestem zdania, że nie ma wprost jednej zależności zapełnienia wskaznika oil ash, a kilometrami pomiędzy wypalaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

DPF po wypaleniu dosłownie 300m. Znó się wypalał po 200km.

ayx82rbj.png

zrobiłem też badanie wtrysków ale nie moge obrobić plików.

Załączniki poniżej.

https://megawrzuta.pl/filesgroup/d51192136293872ce72618336f99ac14.html


odczytałęm korekty:

ZIMNY SILNIK:
,-0.38

1.41,

,-0.30

,-0.69

CIEPŁY(50 stopni wody):

0.34

,1.04,

,0.08,

,-0.76

co powiecie o tym?


Co powiecie na to:
Auto stało cała noc, rano wchodzę do samochodu, odpalam auto i od razu dpf rozpaczał wypalanie, obroty 1000 i spalanie w górę.... dodam ze na dworzu w nocy było -7 , rano -3.
Szybko zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i spokój, obroty opadły , spalanie chwilowe spadło.


Świruje ten dpf powiem wam czasami Edytowane przez Damis16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz że zaczął wypalanie? Mogł zwyczajnie chwile chcieć pochodzić na wyższych obrotach przez kilka(naście) sekund , żeby wyrównać sobie pracę i odbiorniki energii zaspokoić. Nie zakładałbym że to był DPF. Patrząc na wtryski to drugi nieładnie pokazuje. Wejdz sobie w taki parametr który nazywa się ZQC i tam są podane czasy wtrysku i spróbuj je zalogowac.

Edytowane przez edraven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz że zaczął wypalanie? Mogł zwyczajnie chwile chcieć pochodzić na wyższych obrotach przez kilka(naście) sekund , żeby wyrównać sobie pracę i odbiorniki energii zaspokoić. Nie zakładałbym że to był DPF. Patrząc na wtryski to drugi nieładnie pokazuje. Wejdz sobie w taki parametr który nazywa się ZQC i tam są podane czasy wtrysku i spróbuj je zalogowac.

kolego mam auto z 5 miesiecy i troche go znam, nigdy tak nia miał :)

to było na 100% wypalanie dpfa :) kiedyś też tak miałm ze ruszyłem z 200 m po nocy samochodem i zaczął się wypalać.

ok, sprawdze jeszcze raz wtryski i dodam tutaj na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możliwe aby zaczął procedure na zimnym silniku. Fizycznie jest to nie możliwe. U mnie też na zimnym silniku czasem ma podwyższone czasem nie, to raczej jest normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe możliwe. Koledzy odpaliłem któregoś dnia auto, ruszyłem 200 m i rozpoczął wypalanie. Wiem bo czuje na aucie to, buczenie przy 2000 tys obrotów i podwyższone obroty oraz spalanie :)

Także wtedy to było wypalanie.

Ja mam cos nie tak z tym dpfem i muszę go wywalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może masz soft w aucie uwalony, jakas dziwna wersja . Przejdź się do dobrego tunera żeby Ci zszedł w dół z wersją softu albo w górę jezeli jest dostępna. Albo wywal DPF i watek na forum umrze ;)

Edytowane przez edraven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft wgrałem niedawno ori jaki był i tak samo sie zachowuje :)

Wywalę to na lato bo teraz nie mam jak :)

Ale przyznacie, dziwne zachowanie tego filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio podczas jazdy wyświetlił mi się napis na fis

"Air conditioner right seat heating"

Teraz już tego napisu nie ma ale był przez jakiś czas

Czy należy coś z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio podczas jazdy wyświetlił mi się napis na fis

"Air conditioner right seat heating"

Teraz już tego napisu nie ma ale był przez jakiś czas

Czy należy coś z tym zrobić?

na eko wyswietlaczu pojawiła się info o extra zużyciu paliwa przez klimę i podgrzewany fotel

posted from my mobile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...