KANAL Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 W przyszłym tygodniu umowilem sie na program u goodhope... i pojechałbym nieświadomy jakiejś niesprawności mojego motoru. Otóż kolega ma problem z szarpaniem w swoim A4 B5 AEB i postanowilismy popodmieniac mu rozne graty. Zamienilismy modul zaplonowy (ten na obudowie filtra powietrza) oraz wszystkie cztery cewki. Jak u niego szarpalo przed zmiana tak szarpalo na moich gratach. Zrobilismy mu logi, tak jak kiedys mial spalanie stukowe tak i na moich gratach. Odmienilismy sie klockami i postanowilem zrobic u siebie logi i jestem w szoku. W styczniu spalanie stukowe (grupa 13) - same zera: Wczoraj na moich gratach: Dzisiaj po zalaniu 98: Pierwszy przejazd. Do 1600obr/min spokojnie wciskalem gaz bo wyjechalo mi auto: Drugi przejazd: Trzeci przejazd (tu chcialem sprawdzic kat wyprzedzenia zaplonu ale chyba nie wstrzelilem sie w grupe: I na jego cewkach jest spalanie stukowe i na moich. Przy powolnym wcisnieciu gazu nie ma spalania stukowego albo pojawia sie sporadycznie. Z ciekawości mierzyłem osiągi programem Car Performance - aplikacja na androida ktora za pomoca GPS mierzy przyspieszenie. Wynik ktory sie powtarzal to ok. 10,5sek do 100km/h i 17,5sek na 1/4 mili, na 18stkach (2x225 przod + 2x245 tyl). Nie jestem jakims sprinterem, nie zmieniam biegow wyjatkowo szybko wiec mysle ze 0,5sek jest do urwania. Martwi mnie to spalanie stukowe, gdzie mozna szukac przyczyny... goodhope oczywiscie nie podejmie sie modyfikacji bo nie ma to sensu, juz z nim rozmawialem. Gdzie szukac przyczyny panowie?
KANAL Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Opublikowano 15 Lipca 2011 Jeszcze nie zamienialem... na oko okej ale kolega zalozyl nowki sztuki NGK i jutro je wrzuce do siebie... a u siebie mam jakies 4ro elektrodowe BOSCHe.
swir88 Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 Otóż kolega ma problem z szarpaniem w swoim A4 B5 AEB i postanowilismy popodmieniac mu rozne graty. U mnie tez szarpało w aeb wymienilem zawor spustowy i wszystko ok
marewel Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można: zbyt wysoki stopień sprężania, za wczesny zapłon, za mała liczba oktanowa paliwa, przegrzanie silnika, za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania, duże napełnianie cylindra.[1] Za spalanie sutkowe mogą odpowidac jeszcze nagary w silniki dokładnie na tłoku i głowicy.Nagar sie nagrzewa i odpala paliwo zanim zrobi to świeca.
kkrawat Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 Świece 4ro elektrodowe wywal i załóż takie jak powinny być - NGK, Bosch. Filtr paliwa kiedy zmieniałeś?
KANAL Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Opublikowano 16 Lipca 2011 Swiece wymienione na jednoelektrodowe NGK i nadal to samo. Podmienione cewki i logi bardzo podobne... nawet nie ma sensu ich wklejac ale sa bardzo podobne. Filtr paliwa wymienie w najblizszym czasie, to samo z filtrem powietrza (wymieniane 10tys km temu). U kolegi ten sam problem - tez spalanie stukowe w logach - zmienione swiece na nowe, podmienione 3 komplety cewek, zamieniony modul zaplonowy. Bez zmian.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się