Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Logi i co z nich wynika


ollo

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

Znalazłem trochę czasu i postanowiłem się zabrać w końcu za zlogowanie mojej fury. Prosiłbym o info czy logi są zrobione poprawnie oraz o podpowiedź czego się spodziewać w najbliższym czasie (czyli co wynika z logów). Poczytałem trochę na forum, poszukałem info, teraz chciałbym skonfrontować moją ocenę z bardziej doświadczonymi użytkownikami. W miarę możliwości prosiłbym o króciutki opis skąd wynika konkretna ocena i dlaczego (wartości w logach) - taki mały walor edukacyjny :)

Z góry dzięki!

ollo

statyczne:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52321.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52322.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52323.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52324.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52325.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52326.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52327.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52328.html

Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52329.html

dynamiczne:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52330.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52331.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52332.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52333.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52334.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52335.html

basic settings:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52336.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52337.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ollos_52338.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat dobry. Ale swoje juz wypracował.

Przeplywomierz tnie dawke w gornej partii obrotów.

Dawno zmieniales filtr powietrza ?

Reszta w miare OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat synchronizacji do ustawienia,termostat na postoju juz nie trzyma tez nadaje sie do wymiany.Nie czuc ze slabiej idzie w przedziale 2700-3000 tys obrotow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te ciecia na przeplywce moze sa spowodowane spadkiem doladowania...

najlepiej jakby zlogowal 2 grupy naraz 8 i 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat może być już lekko zużyty - ostatnio jakby szybciej uzyskiwał te swoje 90 stopni. Co prawda trzyma 90 i ani stopnia więcej nie wzrasta ale póki pogoda jest w miarę dobra to się chyba zabiorę za wymianę.

Filtr powietrza ma rok i wkrótce zostanie wymieniony.

Co do słabszego buta w przedziale 2700-3000 to niespecjalnie mam porównanie - chociaż ostatnio po logowaniu (konkretnym przegazowaniu) idzie jakby lepiej :) Fakt, że chyba jeździłem do tej pory trochę jak c*paa, bo nie wkręcałem za często powyżej 3000. Ale już wiem, że to złe i się poprawię :>

Co do cięć na przepływce to się przyznam. Moje logi nie były tak do końca zrobione z nudów.

Ostatnio fura dostała ze dwa razy notlaufa. Wyskoczył błąd:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Powszechnie znany problem: przeładowanie. Przypuszczalnie turbo do czyszczenia (zasyfione VTG) ale chciałbym jak najwięcej wyciągnąć z logów. Czy cięcie dawki na przepływce może powodować przeładowanie czy przeładowanie powoduje cięcie dawek? Mogę prosić o krótkie wyjaśnienie jak przepływomierz współpracuje z turbo i jaki ma wpływ? Czy z logów można wyciągnąć wniosek, że to nie N75? Ostatnio doczytałem, że można poruszać sztangą turbiny ręcznie - muszę to sprawdzić. Próbowałem obserwować pracę sztangi i porusza się mniej więcej 1 cm. Nie za mało? Dodatkowo przy dodawaniu gazu i puszczeniu słychać jakby metaliczne stuknięcie chyba właśnie z okolic sztangi. Wcześniej chyba nie było takiego odgłosu, albo nie zwróciłem po prostu uwagi.

Równoczesne logowanie 008 i 011 rozumiem że dynamiczne?

Dodam, że w trakcie ani po logowaniu nie dostałem jak na razie notlaufa, a z rożnych biegów wkręcałem dość konkretnie na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kombinuj.

Wymien filtr powietrza i powtorz logi dynamiczne 011, 010 i 008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło trochę czasu - ale w końcu okres urlopowy :)

W międzyczasie przeprowadziłem coroczne wymiany (olej, filtr oleju, filtr powietrza, kabinowy) i dodatkowo wymieniony został termostat.

Zawieszanie się turbo /przeładowywanie/ jak na razie nie występuje (trasa 900 km zrobiona bez żadnych problemów - średnia wyszła ~6l/100 :) )

Poniżej logi - jeśli ciągle widać coś niepokojącego prosiłbym o krótki komentarz:

Grupa 008: http://vaglog.rtnet.pl/ollos_55698.html

Grupa 010: http://vaglog.rtnet.pl/ollos_55697.html

Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/ollos_55696.html

Grupa 008 010 011: http://vaglog.rtnet.pl/ollos_55695.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych logów wynika, że prędzej czy później będziesz się musiał szykować do czyszczenia turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegoniłeś auto w ciągu tego miesiąca od dodania logów? Przeładowanie samo z siebie nie znikło przecież...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zdecydowanie częściej korzystam z obrotów powyżej 3000 :) Jeśli to faktycznie zasyfione turbo to pewnie wcześniej czy później czyszczenie będzie nieuniknione. Jak na razie (odpukać w niemalowane :wallbash: ) notlaufy nie występują więc będę czekał na ewentualny dalszy rozwój symptomów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...