Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Prąd ładowania alternatora


itor

Rekomendowane odpowiedzi

w moim aucie mam alternator 12V 120A - alternator po kompleksowej regeneraji 1,5 roku temu

zimny silnik - ladowanie bez obciazenia -13,6V z obciazeniem 13,2V

cieply silnik - bez obciazenia 12,8V z obciazeniem 12,4V a czasem nawet 11,8

wszyscy pisza ze ladowanie winno byc 13,6-14,4

w zwiazaku z powyzszym kiedy powinna mi sie zapalic kontrolka od ladowania na wskaznikach?

akumulator po nocy ma 12,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czym i gdzie to mierzyłeś?

Na obciążeniu porównaj napięcia alternatora (na samym altku) z napięciem baterii. Różnica oznacza spadek na stykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czym i gdzie to mierzyłeś?

Na obciążeniu porównaj napięcia alternatora (na samym altku) z napięciem baterii. Różnica oznacza spadek na stykach.

mierzone miernikiem na klemach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czym i gdzie to mierzyłeś?

Na obciążeniu porównaj napięcia alternatora (na samym altku) z napięciem baterii. Różnica oznacza spadek na stykach.

mierzone miernikiem na klemach

Nie powinno byc roznicy napiecia ladowania w zaleznosci czy silnik jest zimny czy cieply.Roznica w ladowaniu moze byc spowodowana zla praca regulatora napiecia ( Uszkodzony)

Sprawny regulator -napiecie na klemach 13.6-14.4 V bez obciazenia ,po wlaczeniu np. swiatel mijania, napiecie na klemach powinno sie obnizyc o ok 0.5-0.8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prad ładowania wynika z rożnicy napięć pomiedzy napieciem wynikajacym ze stopnia naladowania akumulatora a napieciem wytwarzanym przez uklad ladowania.

prawidlowe wartosci gwarantujace pelne ladowanie akumulatora to 14-14,4 V

napiecie to powinno wystepowac przynajmniej w czasie pracy silnika z predkoscia obrotowa powyzej 1400 rpm.

nizsze napiecie swiadczy albo o uszkodzeniu alternatora, lub regulatora alternatora, ew. samego akumulatora ( zwarcie wewnetrzne)

lub o zasniedzialych polaczeniach na odcinku:

1. akumulator - nadwozie,

2. silnik - nadwozie

3. akumulator alternator.

nalatwiej sprawdzic mierzac napiecie pomiedzy obudowa alternatora a zlaczem na alternatorze do ktorgo podlaczony jest przewod prowadzacy do akumulatora(czarny gruby)

jezeli napiecie jest zbyt niskie, do weryfikacji napiecie paska wieloklinowgo, zamontowac inny aku, podmienic alternator,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...