krzysztofpob Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 witam Miałem taki problem zaczął falowac mi silnik ajm na wolnych obrotach (rok temu) głównie po włączeniu klimy .Jeżdzilem po mechanikach żadnych bledów nic nie pokazywalo ,sugerowali ze padaja PD.Przyszła zima było jeszcze gorzej falował cały czas jak zimny i w normal temp roboczej.pech sie stal ze padl mi silnik . Mechanik polecil mi za dobra kase z pompowtryskami bo niby i tak były walniete .Zakupiłem silnik i faluje jak falowal ,byl wyczyszczony egr jakis nowy zawór i nic mechanicy rozkładali rece {a byl w 4 warsztatach} wczoraj bylem znowu w warszt bo zaczol mi dziwnie szarpac przy dodawaniu gazu.Mechanik stwierdzil ze to moze byc przez egr i zaproponowal zaslepic go .Patrze a on przecina jakis werzyk do egr wkłada kawalek preta i gotowe.Troche zdziwiony pojechalem do domu i cud silnik chodzi rowniutko jak rzadelko zero falowania nierownych obrotow nic. Tyle nerwow kosztowalo mnie to auto a tu prosze kawalek preta i po sprawie
Musashi Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 tyle ze mechanik nie zaslepił egr tylko go wyłaczył odcinajac sterowanie pneumatyczne.
machina Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 U mnie przyczyna falowania na biegu jałowym był duży rozjazd na kącie synchronizacji przez zużyty rozrząd (mocno wyciągnięty pasek). Wymieniłem rozrząd i falowania się skończyły. Przy okazji zawsze to nowe doświadczenie mam za sobą. Samo odcięcie sterowania egrem nie jest dobrym rozwiązaniem. Porozmawiaj z mechanikiem niech go zaślepi bądź znajdzie przyczynę falowania; uszkodzony egr, uszkodzony elektrozawór N19. Przydały by się logi. Pozdr
krzysztofpob Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Opublikowano 21 Lipca 2011 dlaczego odciecie sterowania pneumatycznego egr jest zlym rozwiazaniem, nie moze tak zostac. Rozrzad mam wymieniony zawor N19 tez pozdr
zib0l Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 u mnie na jałowym falowały obroty, po wyczyszczeniu pompy wtryskowej - nastawnika, problem znikl:)
IDUAL Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 u mnie na jałowym falowały obroty, po wyczyszczeniu pompy wtryskowej - nastawnika, problem znikl:) Kolego tu dyskusja toczy sie o silniku AJM na pompowtryskach a nie o AFN na pompie rotacyjnej to dwie zupełnie inne jednostki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się