Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Jaki silnik diesla mało podatny na jakość paliwa??


bartek723

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż chce kupić inne auto niż audi i mam prośbę powiedzcie jakiego samochodu szukać żeby był mało podatny na jakość paliwa żeby np pompa itp się nie posypały?? Cena auta to do 15tyś roczniki powyżej 1998r jak się sprawują np ople,fordy,renówki na np ruskim dieslu?? Chciałem kupić Toyotę ale nic nie wiem o niej i czy będzie jeździć na takim paliwie i mieszanym bio paliwie np. zakładam duże przebiegi roczne do pracy zagranicą na zachodzie co weekend zjazd do domu.

Więc kilka tyś km się zrobi ogólnie chodzi mi o to by do auta mało dokładać dlatego mam dostęp do takiej gnojówki i chciałbym z tego skorzystać audi mi szkoda. Czy od razu szukać VW lub Skody 1.9TDI 90KM a inne marki sobie odpuścić?? Myślę też o mondeo 2.0 Tdci podoła on zadaniu?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDCI nie lubi kiepskiego paliwa. Z doświadczenia wiem, że potrafi toto robić bezawaryjnie duże przebiegi, ale pod jednym warunkiem- nie można oszczędzać na paliwie.

Co do oszczędności to wiem, że vectry b z silnikiem 1.7 TD jeżdża nawet na oleju jadalnym, znajomy taksówkarz tankował tym swoją i śmigała ponoć jak złoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest japoński silnik produkcji Isuzu. W astrze montowano ten sam motor, ja mówiłem od TD bo D to straszny muł jest. Nie wiem do którego roku montowali te 1.7, ale w 98 chyba jeszcze występowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dti to już jest całkiem inny silnik, zasilanie wprawdzie zrealizowane też na pompie rotacyjnej, ale nie wiem jaka tam siedzi i jak toleruje kombinacje z paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej szukać starego poczciwego VW passata 90KM którym jeździłem to pojedzie na wszystkim no ale chciałbym mieć jakiś komfort i nowsze auto troszkę widzę że samochody z nowszymi silnikami diesla to raczej już nie jest duża oszczędność psują się i kosztowne naprawy są a paliwo no cóż na cpn też nie wiadomo co się wlewa do baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam afna i leje co popadnie juz 2 lata(byle co = ruskie ) :D 0 wyciekow z pompy i lata ze ohoho;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afn, przepala znajomemu ponad 80tyś km każdą gnojówkę + kombinacje z "czerwonym" i inne takie fikuśne wynalazki, dodatkowo jest po programie i nic mu się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak i tak wolał bym zakupić coś innego najwyżej swojego sprzedam 3 lata już nim jeżdżę nigdy mnie nie zawiódł 60tyś nim przejechałem ale nie ukrywam trochę mi się znudził :gwizdanie: Chyba jednak postawie na silnik SDI jakiś VW się znajdzie może :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie objawy ? :D te silniki sa nie do zajechania AFNy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to nawet nie wiedziałem to może jednak przestane się bać i zaryzykuję :good: Nie mam żadnych objawów żadnych błędów kopcenia trzęsienia itp Pawel69 sprawdził nawet auto mówi że jest ok tylko rozrząd mnie czeka to dodatkowy tysiak i znowu coś z za wiechą jakieś skrzypienie po szarpakach się pojawiło i ogólnie jakieś pierdy się sypią w tych samochodach plastiki zawias drzwi kupiłem go 08-2008 roku i duuuużo do niego dołożyłem hamulce,zaciski tylne i za wiecha kompletna nawet amory sprężyny i po prosu mnie to męczy troszkę [br]Dopisany: 23 Lipiec 2011, 19:39_________________________________________________

A zna ktoś może Holenderski mam dwa skany jakichś napraw od niego ale nic nie kumam znalazłem je dopiero ukryte wraz z książką w schowku tylnego podłokietnika ostatni wpis do książki który mnie mocno zastanawia :gwizdanie: i jakieś inne coś nie wiem do czego to zielone :> no i te naprawy domyślam sie że to o przeglądy chodzi http://imageshack.us/g/706/74745034.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli myślisz o Mondeo MK3 o w żadnym wypadku TDCI - pracuję w ASO Ford'a i wiem co mówię. Silniki TDCI są bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Jeżeli uda Ci się znaleźć TDDI to pod warunkiem, że nie ma miliona kilometrów to bierz go. Silnik nie do zajechania. Standardowe usterki w tym samochodzie to KOROZJA(drzwi w dolnej części - przede wszystkim), napęd osprzętu (koło pasowe, napinacz) i koło zamachowe. Zawieszenie jest sztywne i nie do zajechania.

Jakby coś to służę pomocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat ma passata b4 silnik cholera wie ile ma ale on osobiście zrobił na opale nim 250kkm i nic sie nie zepsuło śmiga jak zły nawet w zimę. Silnik 1Z. Kupił paska b6 i nadal woli starego b4 bo tam nic sie nie pasuje ani nie wyskakuja błedy na kompie.

Co do forda to odradzam serdecznie. Jak dokuczają Ci bolączki w audi i tracisz cierpliwosć to znaczy, że forda nie zdzierżysz tam to dopiero potrafi sie dziać. Kumpel ma dwa fordy mondeo tdci i powiem, że trzeba w to kasę pchać (on ma z salonu nowe). Jak kupisz forda to pwnie poznasz smak wymiany dwumasy, szwankującej elektroniki, zamarzających zamków i zacinajacyh się. Kumpel jednego z tych fordziaków ma w wersji platimium a tam wszystko na prad i ma co sie psuć jedno co fajne to klimatyzowane siedzenia. Nawet alternator mu padł w serwisie chyba chcieli za naprawę 3600zł :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...