Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Benzyna, czy diesel? Czy wybór jest taki oczywisty?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem poruszyć ten banalny z pozoru temat na nowo. Nie, nie chodzi mi o porady, bo ja jestem zadeklarowanym zwolennikiem benzyny i nic tego nie zmieni, aczkolwiek uważam że silniki diesla są doskonałe w maszynach rolniczych, traktorach i koparkach. Jako swego rodzaju ciekawostkę i przyczynek do mam nadzieję interesującej dyskusji zamieszczam ten link: http://www.wojdas.24x7.pl/diesel.html

Bardzo ciekawe informacje. Również podważające pewne mity o dieslu. Co wy na to? Tylko bez nerwów proszę :-).

Opublikowano

Jak dla mnie to wiekszosc to jakos nie prawda. :razz:

Opublikowano
Jak dla mnie to wiekszosc to jakos nie prawda. :razz:

Dokładnie.I koleś który to pisał , to chyba nie miał okazji jeździć dieslem :lol: Pogadał sobie na czatach z dziećmi neostrady i pisze jakieś dziene rzeczy teraz

Opublikowano

Hugo, ja to proponuje, zeby autor tego tematu zapodal ten temat na forum Diagtronika albo u Masters'a to tam mu juz to przetlumacza. :twisted:

Opublikowano

Temat rzeka....

Dla mnie sprawa jest prosta, zwlaszcza ze ostatnio stalem przed dylematem zakupu audi i kupilem benzyne...

Od strony takiej ze - TDI duzo trudniej kupic (a czas na zakup to tez $) - kupilbym pewnie ok 3 tysiące drozej niz benzyna.... ten sam rocznik...

wybralem zakup benzyny, ktora bede gazowal...

czy sie oplaci?

1. ON kupilbym statystycznie z wiekszym przebiegiem niz Pb

2. Diesel halasuje!!!:)

3. Benz ma 150 KM, diesel w najlepszym wypadku mialby 110 (z tego rocznika, bez chipa)

4. Dalem wg cen rynkowych ok. 2 - 3 tys mniej za benz niz dalbym za TDI, za te 3 tys mam sekwencyjny gaz i:

a. jezdze taniej niz na dieslu (trasa - 6 l ropy vs 9 gazu)

b. mam 40 KM wiecej, ok... moment mniejszy, ale fun tez...

To tyle ode mnie... Nie mam nic ideologicznego do diesla... Wbrew temu co pisze kolo na tamtym sicie, sa trwalsze niz benz, bardziej elastyczne przy wyprzedzaniu, przy tej samej mocy... Ale nalezy jeszcze pamietac ze zestawienie dotyczy diesla z turbina vs wolnossaca benzyna - czyli benzyna ma jeszcze sporo potencjalu... takze obiektywnie rzecz biarac diesel wygrywa tylko jesli chodzi o ekonomie... a nie wszyscy mysla tymi kryteriami...

Pozdro

B

Opublikowano

Ups, to "benzynę" na końcu zdania to nie wiem skąd się wzięło :-))

Opublikowano
Hugo, tego nie pisał jakiś leszcz, tylko Dariusz Wojdas. Poczytaj sobie o nim tu: http://www.wojdas.24x7.pl/omnie.html. benzynę.

Szczerze to mnie mało obchodzi kto to pisał.Przez prawie 9 lat jeździłem A4 1.8T , teraz latam 1.9TDI to chyba mam jakieś porównanie :)

Zaraz się zacznie wojna diesel kontra benzyna :lol:

Opublikowano

Teraz będzie działać: http://www.wojdas.24x7.pl/omnie.html

Gość nie wypadł sroce spod ogona. Ja też miałem przyjemność jeździć nowoczesnymi dieslami, ale wrażenia mam zgoła odmienne niz twoje :-)

Opublikowano
Zaraz się zacznie wojna diesel kontra benzyna :lol:

po co wojna . :?: .. zwyciezca jest oczywisty ... ;-) :twisted:

Opublikowano

Skoro autor mowi, ze diesle to kupa to czemu Audi wypuscilo taki silnik w 24 godzinnym wyscigu :?: :?:

Gdzie silnik jest poddawany wysokim obciazeniom i wysokim obrotom.

Opublikowano

Wydaje mi się , że ten Pan robił porównanie diesli ze swojej specjalności , czyli " Wojskowe pojazdy kołowe i gąsienicowe" :lol: :twisted:

Opublikowano

jimbo22 - hehe, tak strona jest wypasiona :-)), ale my tu o merytorycznej zawartości. Ja wiem, że większość użytkowników forum posiada diesle i nie chcę wam psuć nastrojów. Ot, podaję ciekawe wg mnie informacje niekoniecznie po raz kolejny wychwalające ropniaki.

[ Dodano: 2006-09-28, 16:42 ]

Pikuś, temat rajdów jest najmniej bezpiecznym dla ropniaków, a przykład jaki podajesz jest raczej z gatunku wybryków inżynierskich i chęci sprawdzenia na ile ów wybryk się uda. Rajdy, wyścigi i sport motorowy to benzyna. Takie są fakty.

[ Dodano: 2006-09-28, 16:43 ]

No i autor nie twierdzi, że diesel to kupa, tylko wykazuje pewne właściwości tego silnika w oparciu o swoją wiedzę teoretyczną i doświadczenie praktyczne nie tylko ze sprzętem wojskowym, ale i sportowym.

Opublikowano
Pikuś, temat rajdów jest najmniej bezpiecznym dla ropniaków, a przykład jaki podajesz jest raczej z gatunku wybryków inżynierskich i chęci sprawdzenia na ile ów wybryk się uda. Rajdy, wyścigi i sport motorowy to benzyna. Takie są fakty.

cycki opadaja ... ;-)

byc pionierem w jakiejs dziedzinie (czyt.TDI w LeMans) i odniesc sukces i Ty to nazywasz wybryk inzynierski .... :!:

chyba troszke przesadziłes ....

Opublikowano

Tak, efektowny, ale wybryk, bo wyjątek. Chyba, że sypniesz jak z rękawa kolejnymi sukcesami diesli w sporcie :-). Po prostu te silniki nie są do tego stworzone, inaczej nad torem F1 od dawna unosiłby się znajomy klekot :-).

Opublikowano

Kubeł, formula 1 naklada zbyt duze ograniczenia co do pojemnosci, wiec diesel odpada.

Ja nie uwazam, ze diesel jest lepszy czy cus od benzyny bo mam zbyt mala wiedze na ten temat. Ale opis tego goscia to sie chyba tyczyl jak to Hugo napisal "czolgów". :twisted:

Dzisiejsze diesle sa bardzo wytrzymale i wytrzymuja wieksze przebiegi niz benzyna.

Opublikowano
Kubeł, formula 1 naklada zbyt duze ograniczenia co do pojemnosci, wiec diesel odpada.

Ja nie uwazam, ze diesel jest lepszy czy cus od benzyny bo mam zbyt mala wiedze na ten temat. Ale opis tego goscia to sie chyba tyczyl jak to Hugo napisal "czolgów". :twisted:

Dzisiejsze diesle sa bardzo wytrzymale i wytrzymuja wieksze przebiegi niz benzyna.

Pikuś, opis tego gościa nosi tytuł "Cała prawda o nowoczesnych silnikach diesla" i są w nim poruszone takie zagadnienia jak bezpieczeństwo bierne, efektywne przyspieszenia samochodu, efekt dziury turbo - to nie są rozważania dot. czołgów. Gość pisze o współczesnych autach osobowych. To chyba dość oczywiste.

Opublikowano

Kubeł, co do dziury turbo to w benzynach chyba tez ona wystepuje. Co do bezpieczenstawa to dzisiejsze silniki nie sa duzo ciezsze od benzynowych, a przyspieszenie do setki przy roznicy 50 killo jest znikome.

Opublikowano

Po przeczytaniu tego tekstu na stronie nie zgadzam się dokładnie z połową napisanych tam rzeczy :)

Pierwszy przykład z brzegu na temat wagi silnika i przyśpieszenia do 100

A4 B6 1.8T 150KM masa własna 1375KG 0-100 8,9sec

A4 B6 1.9TDI 130KM masa własna 1395KG 0-100 9,9sec

Jak widać róznica w wadze to jedyne 20kg na korzyść silnika beznynowego.Dodatkowo w benzynie jest 20KM więcej , a różnica w przyśpieszeniu wynosi jedynie 1sec.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...