Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Regulacja ciśnienia turbo


szymek666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem, że podobne wątki były już poruszane na forum. Niestety czytając je namąciłem sobie tylko w główce. Chodzi o to, że moja niunia przy około 3000 obr. na 4-tym biegu przestaje ciągnąć - notlauf. Wszystko wraca do normy po ponownym uruchomieniu silnika. Byłem dzisiaj u magika z vagiem i wyrzuciło błąd 17965 - Regulacja ciśnienia turbiny. Gość powiedział, że jest to zawór N75 bodajże. Wymienić i po bólu. Pytam, czy to żeczywiście jest ta przyczyna? Czy istnieje prawdopodobieństwo iż może to być coś innego ? Czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenia tego zaworu oprócz podmiany na sprawny? Z góry dziękujęza wskazówki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też to miałem. koszt głowny to wyjęcie i założenie turbiny ~ 300zł. do tego pare zł na części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o objawy. być może miałem uszkodzone co innego niż Ty.

pozdrawiam i życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli to rzeczywiscie zawor to koszt N75 jakies 130=200zl w serwisie i 10 min twojej roboty uzup.profil bo niewiadomo co to za auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie diagnoza była podobna, taki sam numer loga

tyle że fachmani w Olsztynie od razu stwierdzili że to turbawka przeładowuje

a że jest to afn, więc pewnie zapieczone kierownice- koszt czyszczenia turbawki u nich 450zł

trochę dużo- dlatego postanowiłem wyjąć turbinę i zrobić to samemu

walka trwała 9 godz.- satysfakcja gwarantowana :th:

N75 spróbuj podmienić od kogoś, jak będzie różnica to będziesz miał pewność

jednak na początek zwróć uwagę na sztangę, niech kolega gazuje a ty patrz, ma mieć skok ciut ponad 2cm,

u mnie przy zapieczonych kierownicach szła tylko o 1cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, trzeba czyścić turbinę + wrzucić nowy filtr powietrza, miałem to samo, po wyczyszczeniu okazało się, że niepotrzebnie wymieniałem ten zaworek N

wyczyść najpierw turbinę

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt nieprzekracza 200 zl do afn tylko czasami niemow w aso n75 bo niewiedza co to jest,skad ty wzieles te 420zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie diagnoza była podobna, taki sam numer loga

tyle że fachmani w Olsztynie od razu stwierdzili że to turbawka przeładowuje

a że jest to afn, więc pewnie zapieczone kierownice- koszt czyszczenia turbawki u nich 450zł

trochę dużo- dlatego postanowiłem wyjąć turbinę i zrobić to samemu

walka trwała 9 godz.- satysfakcja gwarantowana :th:

N75 spróbuj podmienić od kogoś, jak będzie różnica to będziesz miał pewność

jednak na początek zwróć uwagę na sztangę, niech kolega gazuje a ty patrz, ma mieć skok ciut ponad 2cm,

u mnie przy zapieczonych kierownicach szła tylko o 1cm

Dzięki kolego za podpowiedź. Możesz tylko napisać mniej więcej gdzie mam szukać tej sztangi ? Dzisiaj spostrzegłem też przetarcie na wężu podciśnieniowym, co wychodzi z turbo i wchodzi do N75. Już go wymieniłem. Jutro test. Pragnę, by na tym się zakończyło. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za podpowiedź. Możesz tylko napisać mniej więcej gdzie mam szukać tej sztangi ?

Sztanga jest po drugiej stronie gruszki do której podłączałeś wężyk podciśnieniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj spostrzegłem też przetarcie na wężu podciśnieniowym, co wychodzi z turbo i wchodzi do N75. Już go wymieniłem. Jutro test. Pragnę, by na tym się zakończyło. Pozdro.

No i klapa. Niestety, wina nie leżała po stronie węża. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko czyszczenie turbulum. Nie zapłacę oczywiście 400, czy 450 zł. Wezmę sprawy w swoje ręce. Potrzebuję tylko Waszej pomocy. Jakiego najlepiej środka użyuć do czyszczenia tego syfu? Pewnie ktoś ma już doświadczenie w tej materii. Co jeszcze, byćmoże ktoś dysponuje jakimiś opisami po polsku, jak to "ugryżć" krok po kroku. Znalazłem jedynie opis po angielsku. Trochę kumam ten język, ale bardziej komfortowo było by po polsku. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest na forum opisy z passata i golfa4 ze zdjeciami no i oczywiscie opis angielski zajzyj do warsztatu,a tak po ktutce tez czyscilem jakis 1mc temu,wiec napisze ci na co uwazac

1.jak odkrecasz przy turbinie przewod doprowadzania oleju uwazaj bo dojscie kluczem kiepskie,zebys niewyrobil nakretki,ja musialem uzyc mlotka i lekko pukajac w klucz odkecilem ja

2.stosuj duzo odrdzewiacza

3.znaki zaznaczaj polozenie muszli,ale zobaczysz to w opisie(o tyle dobrze ze jak niesciagasz czesci ssacej to bedzie git bo niemozna tego zlozyc tak zeby niepasowalo

4.najgorsze ze srubami trzymajacymi kierownice(torx) mi sie 1urwala i zostala w muszli,musialem znalezc speca co by mi to rozwiercil i nagwintowal od nowa bo potrzebna do tego byla wiertarka stolowa

5.u mnie reszta poszla jak spladka czyli rozszczepienie polowek czesci wydechowej i odkrecenie srub obudowy ale czesto z tym sa najwieksze problemy jak masz mocno zabrudzone kierownice,u mnie okazalo sie ze bylo czysto zero jakiejkolwiek sadzy(az sie zdziwilem bo jezdze ciagle na krotkich odcinkach),ale przejechalem ropka i papierkiem dla satysfakcji,wyczyscilem od razu EGR,i ssacy i tylko w ssacym mialem maz w srodku reszta czysta,zostawilem ssacy w plynie do mycia siln.na 2h pozniej na 1h w ropie zeby domylo po srodku i wyczyscilo idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wyjęciem turbiny jest trochę gimnastyki

nie zapomnij od dołu delikatnie odkręcić przewód odprowadzający olej, a po wszystkim przykręcając go nie zapomnij posmarować powierzchnię uszczelką w silikonie :naughty:

ostatnia śruba do odkręcenia jest też od spodu turbiny- wspornik

u mnie największy problem po wyjęciu na stół był z oddzieleniem części wylotowej ( spalinowej) od korpusu turbiny, było dużo nagaru.

nie pomogło delikatne obstukanie - musiałem użyć palnika, po podgrzaniu prawie samo odskoczyło

oczom moim ukazały się 3 śruby torx, w tym 2 prawie całkiem odkręcone :shocked:, strach pomyśleć co by było jakby całkiem się odkręciły :evil:

wszystko czyściłem w nafcie

kierownice nie były zapieczone- luźno chodziły

zapieczony był pierścień, a dokładniej mówiąc rolki na których pierścień wykonując ruch po okręgu steruje kierownicami

rób powoli i dokładnie :th:

na pewno dasz radę :th: :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Napiszcie jeszcze proszę jakie dokładnie narzędzia będą mi potrzebne (z rozmiarami). Czy konieczna jest ingerenca od spodu auta, by odkręcić to ustrojstwo, czy dam radę tylko od góry ? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniecznie kanał lub podnośnik

od dołu też będziesz musiał kręcić

jakie klucze? kolego u mnie cała skrzynka narzędziowa poszła w ruch, że o palniku nie wspomnę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...