haczyk31 Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 witam wszystkich serdecznie. Zaczne moze od poczatu, jakis tydzien temu zauwazylem ze moj brd miedzy 1,2-1,5k obr. raz na jakis czas ma czkawke jakby brakowalu mu paliwa albo uklad byl zapowietrzony. olalem sytuacje do czasu jak auto przestalo jechac, praktycznie po przekroczeniu 1,2k obr. brak reakcji na pedal gazu tzn. byla reakcja taka ze silnik b. dziwnie pracowal, jakby nie chcial sie wkrecic, z wydechu wydostawaly sie spaliny w kolorze bialym o intensywnym zapachu nieprzepalonej ropy i jakby sie cos palilo. Zjechalem na pobocze i zabralem sie za ogledziny. VAG nie wykazal zadnych bledow, ale tu dziwne po sprawdzeniu koleracji jak zwykle na rozgrzanym mialem po max 0,2 tak przy tej sytuacji co chwila bujalo buda i pokazywaly sie chwilowe wartosci nawet do 4,15 na 2 i 4 cyl. Wygladalo to tak jakby auto dostawalo za malo powietrza albo zablokowala sie klapa gaszaca w pozycji min. Sprawdzilem przepustnice (kalpa dzialala ok) natomiast po wylaczeniu zaplonu slychac bylo jak EGR nie mogl sie ustawic w pozycji bazowej, caly czas cykal do momentu jak przekaznik odcial napiecie ok 15sek. po wylaczeniu zaplonu. Zaznaczam ze jakies 2mc temu wymienilem na nowy org. EGR, oraz oczyscilem caly kolektor ssacy + nowa gruszka podcisnienia od kolektora bo sie stara przedziurawila, oczywiscie nowe uszczelki etc. Wiec zabieram sie do zdemontowania calego egra i ku mojemu zdziwieniu grzybek od EGR byl blokowany przez kawalek metalu, hgw skad to, przypuszczam ze urwalo sie cos w chlodnicy spalin i zassalo do momentu grzybka zamykajacego egr. W sumie fart ze nie poszlo dalej bo jakby zassalo do kolektora to amen. Wyjalem ten kawalek metalu, poskladalem wszystko do kupy i ku mojemu zdziwieniu auto wrocilo do zywych, koleracje w normie 0,15 lub nawe 0,05. cicho i ladnie chodzil. dojechalem do domu jeszcze 15km i chodzi super. czy zablokowany egr w pozycji m. wiecej 40 % otwarte moglo miec taki wplyw na prace silnika przy rozgrzanym? i drugie pytanie z czego to sie urwalo? ponizej foto tego metalu. Narazie autko spoczywa do czasu rozebrania chlodnicy spalin i zalozenia nowej tak na wszelki wypadek http://fotoshare.info/image.shtml?image=metal.jpg dodatkowy link http://imageshack.us/photo/my-images/696/metalel.jpg/
kris_lpgcars Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 albo to ja albo nie moge odpalic fotki
haczyk31 Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 u mnie odpala sie OK, wklej linka do przegladarki
Musashi Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 oczywiscie, ze zablokowany EGR to utrata mocy. tracisz cisnienie doladowania. zablokowany egr to niewlasciwy odczyt dla ECU to powoduje tryb awaryjny, powinna migac kontrolka check silnika. fuks ze kawalek met. nie polecial dalej.
haczyk31 Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 ciekaw jestem z czego to moglo sie urwac, tak czy siak wydaje mi sie na 99% ze tylko z tej nieszczesnej chlodniczki spalin moglo sie cos upier... Nowa w aso jakies 1,2k ale na alledrogo mozna dzieki bogu za jakies 300-400 wyrwac dobra sztuke
audiomaniak Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 czasem w ERG urywa się taki grzybek być może to jest to
haczyk31 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2011 napewno to nie to, egr ma moze 2miechy wykrecilem go calego i jest w stanie idealnym poza lekkiem okopceniem[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 14:23_________________________________________________a czy ktos z was ma moze fotke chlodniczki egr do BRD ale wykonana w takiej pozycji aby wylo widac wlot i wylot spalin? moze to mnie nakierunkuje co tam moglo sie urwac, narazie nie mam czasu wykrecic chlodniczki i auto odpoczywa w garazu. Jak tylko wykrece to napewno wrzuce fotki jesli faktycznie to z niej cos wylecialo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się