damos Opublikowano 30 Września 2006 Opublikowano 30 Września 2006 Vitam ! Skompletowałem wszystko poza wiedzą :mrgreen: i dziś mam dzień wolny, więc będę robić przekładkę świateł ze zwykłych na xenony. W związku z tym mam kilka nie rozwiązanych zagadnień, ponieważ miałem do czynienia z elektroniką użytkową a nie samochodową. 1 - sterowanie świateł jest masowe - czyli przewód wspólny dla wszystkich świateł to plus ? 2 - w starych lampach przewody do silnika regulującego są w osobnej wtyczce 3-pinowej ? 3 - mam stare lampy Boscha, więc halogeny są w nie wbudowane i sterowanie nimi jest w głównej, okrągłej wtyczce ? 4 - ma ktoś rozpiskę przewodów w okrągłej wtyczce ? (wiem, sam mogę sobie pomierzyć - ale nie mam nikogo do pomocy ani warszatu, więc warunki mocno "polowe") 5 - silnik poziomowania świateł jest sterowany 3-ma przewodami (jeden masowy i dwa plusowe ?) - złe podłączenie grozi uszkodzeniem silnika ? Czy to sterowanie jest podawane z jakiegoś przekaźnika, czy stopnia mocy z zabezpieczeniem ? Jeśli bezpośrednio ze wzmacniacza różnicowego, to można go spalić przez "zwarcie" kabelków ? 6 - tu jest rozpiska okablowania nowych lamp Valeo i gniazda, którą sobie właśnie zrobiłem Zakładam, że 5,6,7 to sterowanie poziomowaniem świateł a 1-4 wyg opisu (4 to plus ?) Za pomoc z góry dziękuję
Pikuś Opublikowano 30 Września 2006 Opublikowano 30 Września 2006 damos, dam Ci rozpiske ze starych lamp: lewa strona: postojowe - szaro czarny prawa strona: postojowe - szaro czerwony lewa strona: mijania - żółto czarny prawa strona: mijania - żółto biały lewa strona: długie - biało czarny lub żółty prawa strona: długie - tez podobnie przeciwmgielne: biało zielony nie potrzebne bo w nowych lampach nie masz halogenow. Przewody wtykasz w odpowiednie piny w kostce. Co do silniczkow to ja nie mam jeszcze podlaczonych bo z klubu nikt nie ma czasu mi tego sptrawdzic. Elektryk mi powiedzial, ze po zlym podlaczeniu mozna albo silniczek schajczyc albo sterowanie poziomowaniem. Zakładam, że 5,6,7 to sterowanie poziomowaniem świateł a 1-4 wyg opisu (4 to plus ?) Co do tego to tylko Twoja zalozenia bo jak pamietam w rzeczywistosci jest inaczej.
damos Opublikowano 30 Września 2006 Autor Opublikowano 30 Września 2006 damos, dam Ci rozpiske ze starych lamp: lewa strona: postojowe - szaro czarny prawa strona: postojowe - szaro czerwony lewa strona: mijania - żółto czarny prawa strona: mijania - żółto biały lewa strona: długie - biało czarny lub żółty prawa strona: długie - tez podobnie Wielkie dzięki !! W końcu jakieś konkrety :mrgreen: :mrgreen: Przewody wtykasz w odpowiednie piny w kostce mam nowe piny i kostki - będzie raczej lutowanie - nie wiem, jak wydobyć piny już wciśnięte Co do silniczkow to ja nie mam jeszcze podlaczonych bo z klubu nikt nie ma czasu mi tego sptrawdzic. Elektryk mi powiedzial, ze po zlym podlaczeniu mozna albo silniczek schajczyc albo sterowanie poziomowaniem. W takim razie pomierzę i dam znać - tu raczej nie ma żartów :/
Pikuś Opublikowano 30 Września 2006 Opublikowano 30 Września 2006 damos, a piny miales juz wcisniete czy sam wciskales :?: Da sie wydobyc, musisz tylko wyciagnac ten rozowy zatrzask z tego co pamietam. Co do mierzenia to nie zmierzysz bo nei ma jak. Skad wiesz, w ktory pin wcisnac mase, a w ktore regulacje :?: :?:
damos Opublikowano 30 Września 2006 Autor Opublikowano 30 Września 2006 Co do mierzenia to nie zmierzysz bo nei ma jak. Skad wiesz, w ktory pin wcisnac mase, a w ktore regulacje porównam napięcia na obecnych lampach z trasą przewodów w nowych. Silniki sąte same, więc powinno być ok.damos, a piny miales juz wcisniete czy sam wciskales Da sie wydobyc, musisz tylko wyciagnac ten rozowy zatrzask z tego co pamietam Sam wciskałem i pomimo wyjęcia plastiku i przyłożenia dużej siły nijak nie da się ich wyjąć. Z tego, co pamiętam, to piny wchodzą zatrzaskowo w gniazda i próba wyjęcia siłowego może je uszkodzić. (przynajmniej takie, jakie ja dostałem)
Pikuś Opublikowano 30 Września 2006 Opublikowano 30 Września 2006 porównam napięcia na obecnych lampach z trasą przewodów w nowych. Silniki sąte same, więc powinno być ok. Z tego co wiem to silniczki sa inne, przynajmniej wielkosciowo. No ciekawi mnie ska bedziesz wiedzial w ktory pin nowego silniczka wcisnac ze starego. Jesli Ci sie uda to ja poprosze o podanie pinow co i jak. :mrgreen: Sam wciskałem i pomimo wyjęcia plastiku i przyłożenia dużej siły nijak nie da się ich wyjąć. Z tego, co pamiętam, to piny wchodzą zatrzaskowo w gniazda i próba wyjęcia siłowego może je uszkodzić. (przynajmniej takie, jakie ja dostałem) To musisz jeszcze od strony przedniej nie od kabli czyms cienkim poprzyciskac zatrzaski na koncowkach. Tylko nie wiem czy po obu stronach sa.
damos Opublikowano 30 Września 2006 Autor Opublikowano 30 Września 2006 Z tego co wiem to silniczki sa inne, przynajmniej wielkosciowo Ja mówię o silnikach do poziomowania ręcznego - nie autolevel
Pikuś Opublikowano 30 Września 2006 Opublikowano 30 Września 2006 damos, no mowie o silniczkach, ktorymi sterujesz z kokpitu. :razz: [ Dodano: 2006-09-30, 16:50 ] Jak sie nie pomylilem to u mnie jest tak podlaczone w kostce: 1 - mijania 3 - postojowe 4 - masa 6 - dlugie oczywiscie mowa o wtyczce do zespolonych.
damos Opublikowano 30 Września 2006 Autor Opublikowano 30 Września 2006 Zrobione. Podłączone i światła i silniki, nic nie spalone Jednak sterowanie plusem a nie masą. Więcej info po wyścigu Kubicy .... [Edit] światła przed i światła po
Pikuś Opublikowano 2 Października 2006 Opublikowano 2 Października 2006 damos, no kolego dzieki, ze mi napisales jak silniczki podlaczyc.
damos Opublikowano 2 Października 2006 Autor Opublikowano 2 Października 2006 damos, no kolego dzieki, ze mi napisales jak silniczki podlaczyc. Spoko, spoko... wszystko jest Zapraszam do działu "zrób to sam", gdzie wrzuciłem kilka fotek oraz opis podłączenia silników poziomowania. :mrgreen:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się