Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Skrzynia S-tronic i audi hold assist


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy któryś z Kolegów orientuje się czy do B8 ze skrzynią S-tronic można dołożyć funkcje audi hold assist (asysten podjazdu/zatrzymania). Pewnie można wszystko tylko czy koszty i zakres modyfikacji nie zabija? Przeglądając ogłoszenia zauważyłem, że jest to rzadko spotykana funkcja, a dla skrzyni automatycznej idealne rozwiązanie.

I drugie pytanie, czy w B8 podobnie łatwo jak w B7 można dorezać łopatki na kierownicy?

Opublikowano

Ja u siebie mam Audi Hold Assist :decayed: bardzo fajna rzecz :good:

Jezeli chodzi o podlaczenie to na pewno trzeba zmienic panel sterujacy w tunelu wraz wlacznikiem , pewnie kodowanie w sterowniku silnika , sterownika hamulca elektrycznego , pewnie cos w zegarach jeszcze .

Ogolnie w B8 kiepska sprawa jest cokolwiek zmienic lub dolozyc . Przy wymianie sterownikow zawsze sie wiaze z wizyta w ASO w celu zdjecia tzw. ochrony komponentu .

Opublikowano

Próbowałem się dowiedzieć ile taka przyjemność w ASO kosztuje ale jak zwykle mają problemy, a to nie wiemy, a jak będzie Pana miał VIN to sprawdzimy czy są takie zestawy i ....

Jeżeli nie potrzeba wymieniać lub dokładać dodatkowych sterowników to może kodowanie w ASO nie zabije ceną?

Opublikowano

łopatki w kierownicy również możesz dorezać

[br]Dopisany: 08 Sierpień 2011, 22:00_________________________________________________a z Component Protection można sobie poradzić nie tylko w ASO

Opublikowano

dziwne pytanie, nie widziałem na oczy auta ze skrzynią auto które by chociaż centymetr zjechało na podjeździe, mam na myśli bieg D i bez hamulca, śmigam automatem, śmigałem i wcześniej w Lexusach i Mercedesach i Audi też i nie było takich objawów, co do skrzyni manual to mogę się zgodzić, od lat Subaru ma takie rozwiązanie i to chyba w standardzie, przynajmniej w Legacy

Opublikowano

ale na D nie gasisz auta i nie zostawiasz bo kluczyka nie wyjmiesz... zostawiasz na P a wtedy jak puścisz hamulec auto troszkę się potoczy zanim zadziałają łopatki w skrzyni, które "zablokują" auto... takie potoczenie się na P i zatrzymanie nie jest zdrowe dla mechanizmu łopatek w skrzyni, który blokuje auto przed toczeniem się.... oczywiście można sobie poradzić ręcznym ale ten system ma sens i jest "wygodny"

Opublikowano

jak dla mnie to trochę masło maślane, to chyba nie system dla blondynek, jak często zostawia się auto na podjazdach? sporadycznie

z tego co pamiętam w A5 i A4 ręczny jest elektryczny i się sam aktywuje

Opublikowano

słuchaj większość systemów i bajerów obecnie montowanych jest jak dla blondynki... ale człowiek robi się coraz starszy, wygodniejszy i takie bajery go rajcują.... mnie osobiście bardziej zastanawia trwałość i niezawodność tych elektronicznych zabawek ponieważ duża część tych bajerów jest robiona przez małe rączki z logo Audi i biorąc pod uwagę nasze zimy, które czasami potrafią być bardzo solidne i generalnie warunki klimatyczne + czas eksploatacji (2-4lata) to nie chciałbym zatrzymać się na światłach pod górkę gdzie system "zadziała" a później na nich zostać bo hamulce będą trzymały gdyż czujnik/przekaźnik/układ zwariuje - takie małe OT

Opublikowano

to co piszesz to jedno a rdzewiejące tylne tarcze? za chwilę będzie ze 100 postów z B8/A5 co z tym zrobić? w ręcznym na lince wystarczy kilka razy lekko podciągnąć ręczny przy małej prędkości i spox

Opublikowano

Mam ten system przy manualnej skrzyni i uwazam ze czasem jest bardzo pomocny.Np na bardzo stromych podjazdach,lub w sytuacji kiedy nie mozesz sie stoczyc nawet milimetr (pomogl mi kiedys w bardzo stromym i ciasnym zakrecie do parkingu)

Opublikowano

dziwne pytanie, nie widziałem na oczy auta ze skrzynią auto które by chociaż centymetr zjechało na podjeździe, mam na myśli bieg D i bez hamulca, śmigam automatem, śmigałem i wcześniej w Lexusach i Mercedesach i Audi też i nie było takich objawów, co do skrzyni manual to mogę się zgodzić, od lat Subaru ma takie rozwiązanie i to chyba w standardzie, przynajmniej w Legacy

Ja też jeździłem samochodami z automatyczną skrzynią i za każdym razem na biegu D bez gazu samochód poruszał się do przodu. Jak jeździłem audi A5 ze skrzynią S-tronic i funkcją audi hold assist to można było się zatrzymać np. na światłach i puścić hamulec a auto stało. Dopiero po dodaniu gazu autko zaczynało jechać. Jak jeździłem citroenem C5 z automatem bez takiej funkcji to po zatrzymaniu trzeba było załączyć hamulec ręczny, auto stało ale było czuć szarpanie tak jakby auto chciało jechać ale miało zbyt duże obciążenie a za niskie obroty. Więc takie rozwiązanie to jak dla mnie niebardzo :thumbdown:.

To co ma audi i VW jak najbardziej :good:

Opublikowano

Panton

a z Component Protection można sobie poradzić nie tylko w ASO

Opowiedz coś więcej !! Ze wszystkimi ?? :naughty:

Opublikowano

Panton

a z Component Protection można sobie poradzić nie tylko w ASO

Opowiedz coś więcej !! Ze wszystkimi ?? :naughty:

można zdjąć Component Protection tylko trzeba mieć zabawki za kilkadziesiąt tysi + wiedza ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1dfdb9ef93040aa2.html

Opublikowano

A jakie koszta uslugi ? taniej niz w ASO :mysli:

Opublikowano

na pewno taniej niż w ASO bo po co by ktoś jechał do alternatywnego warsztatu jak cena nie byłaby konkurencyjna :decayed:

nie podam dokładnie kwoty bo jeszcze się tym nie zajmuję :wink4:

Opublikowano

a znasz kogoś kto już działa w tym temacie ?? :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...