Jarol Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Jako że za niedługo wybieram się zrobić chiptuning zrobiłem logi silnika żeby sprawdzić jego stan. Proszę o ocene logów i kondycji silnika. Z tego co widze to coś nie tak jest z temperaturą silnika dochodzi do 80 stopni i sie zatrzymuje bez wahań, na zegarach pokazuje równo 90 czego to może być wina termostatu czy czujnika temperatury??? Logi ststyczne: Logi Basic Settings: Logi dynamiczne na 4 biegu:
lukaszr Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Czemu nie zrobiłeś wszystkich statycznych i żadnych Basic Settings ? Poza tym z tego co tu jest to widać tylko, że jest niedogrzane auto przy robieniu logów lub termostat do wymiany. Zrób resztę to coś się więcej powie. Tu masz co i jak: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 P.S. Jaki masz przebieg - wnioskuję, że tak około 160-180 tyś ?
Jarol Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Opublikowano 10 Lutego 2008 Jutro zrobie więcej logów. Co do przebiegu to mam 120tyś. Silnik się nagrzewa tylko do 80 stopni wyżej temperatura nie wzrasta czyli termostat do wymiany.
spanky Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Jutro zrobie więcej logów. Co do przebiegu to mam 120tyś. Silnik się nagrzewa tylko do 80 stopni wyżej temperatura nie wzrasta czyli termostat do wymiany. tak ...
lukaszr Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Jutro zrobie więcej logów. Co do przebiegu to mam 120tyś. Silnik się nagrzewa tylko do 80 stopni wyżej temperatura nie wzrasta czyli termostat do wymiany. Zrób zrób te logi, wymień termostat tylko najpierw. Co do przebiegu to może to wina niedogrzania, ale korekcje masz większe niż ja prz ponad 160 tyś przebiegu Robiąc 013 wyłączyłeś wszystkie źródła poboru prądu ?
Jarol Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Opublikowano 11 Lutego 2008 Robiąc 013 wyłączyłeś wszystkie źródła poboru prądu ? Nie miałem włączone światła, radio i climatronic. Dzisiaj jak będe robił logi to wszystko wyłącze.
spanky Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Robiąc 013 wyłączyłeś wszystkie źródła poboru prądu ? Nie miałem włączone światła, radio i climatronic. Dzisiaj jak będe robił logi to wszystko wyłącze. 013 robi sie nawet z wylaczonym oswietleniem wewnetrznym ....
Jarol Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Opublikowano 11 Lutego 2008 Zrobiłem wszystkie logi jeszcze raz proszę o analizę i określenie stanu silnika
lukaszr Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Nie robi się logów i 3 grupy równocześnie, bo wtedy jest małe próbkowanie i wyniki są okrojone. Z tego co tu wrzuciłeś to: 1. termostat jak było mówione wcześniej do wymiany; 2. napinacz paska rozrządu powolutku, powolutku słabo zaczyna napinać; 3. na moje oko jest to dość dobra seria (około 140 KM); 4. turbinka też ładnie pompuje, ale mimo wszystko wkręcaj auto na wyższe obroty wciskając pedał gazu na min. 80% - żeby kierownice mogły sobie pochodzić. To wszystko - wymieniaj termostat i jeździj :th:
lukjar7 Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Nie robi się logów i 3 grupy równocześnie, bo wtedy jest małe próbkowanie i wyniki są okrojone. Z tego co tu wrzuciłeś to: 1. termostat jak było mówione wcześniej do wymiany; 2. napinacz paska rozrządu powolutku, powolutku słabo zaczyna napinać; 3. na moje oko jest to dość dobra seria (około 140 KM); 4. turbinka też ładnie pompuje, ale mimo wszystko wkręcaj auto na wyższe obroty wciskając pedał gazu na min. 80% - żeby kierownice mogły sobie pochodzić. To wszystko - wymieniaj termostat i jeździj :th: a skąd kolega wywróżył tą liczbę ?? ------------------------------------- powiecie mi koledzy jak powinno byc w benzynie z temp. jak jest na kompie 80 stopni to też uwalony termostat?
Jarol Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Opublikowano 11 Lutego 2008 Dzieki za ocene, czyli wszystko wygląda ok Na wymiane termostatu jestem umówiny w przyszłym tygodniu a w nastepnej kolejności chipuning. W przyszłości myśle o mocniejszych modach silnika - większe turbo, wydech i intercooler ale narazie tylko nowy program.
spanky Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 3. na moje oko jest to dość dobra seria (około 140 KM); 4. turbinka też ładnie pompuje, ale mimo wszystko wkręcaj auto na wyższe obroty wciskając pedał gazu na min. 80% - żeby kierownice mogły sobie pochodzić. To wszystko - wymieniaj termostat i jeździj :th: Łukaszku ... kazdy zdrowy AWX ma ~ 140 kucorów .... co do wciskania pedalu gazu ... to lepiej jezdzic w pelnym zakesie obrotów od 2000 rpm do ~4000 rpm wciskajac pedałek rownomiernie ze wzrostem obrotów ....
lukjar7 Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Łukaszku ... kazdy zdrowy AWX ma ~ 140 kucorów .... co do wciskania pedalu gazu ... to lepiej jezdzic w pelnym zakesie obrotów od 2000 rpm do ~4000 rpm wciskajac pedałek rownomiernie ze wzrostem obrotów .... "kucorów" śmiesznie a zarazem fajnie to brzmi ponawiam pytanie jak powinno byc z temp cieczy chlodzącej w benzynach bo w moim drugim samochodzie(mk4 1.4 16V) ECU pokazuje 80 stopni i za grom nie wiecej.
spanky Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Łukaszku ... kazdy zdrowy AWX ma ~ 140 kucorów .... co do wciskania pedalu gazu ... to lepiej jezdzic w pelnym zakesie obrotów od 2000 rpm do ~4000 rpm wciskajac pedałek rownomiernie ze wzrostem obrotów .... "kucorów" śmiesznie a zarazem fajnie to brzmi ponawiam pytanie jak powinno byc z temp cieczy chlodzącej w benzynach bo w moim drugim samochodzie(mk4 1.4 16V) ECU pokazuje 80 stopni i za grom nie wiecej. to nie jest temat o benyznie ale ok ... temperatura robocza dizla jak i benzin wynosi 90 stopni ....
lukjar7 Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 to nie jest temat o benyznie ale ok ... temperatura robocza dizla jak i benzin wynosi 90 stopni .... no sorry ale nie będę zakładał nowego tematu dla takiego jednego drobnego pytania własnie tak mówicie że jak ma 80 stopni to termostat do wymiany, a powiedzcie jak w praktyce przedstawiają się negatywne działania na niedogrzany silnik? szybciej sie zużywa? więcej pali?
lukaszr Opublikowano 12 Lutego 2008 Opublikowano 12 Lutego 2008 Łukaszku ... kazdy zdrowy AWX ma ~ 140 kucorów .... Spankuś, mój przekaz był taki, że skoro ma tyle to jest zdrowy i nic tylko jeździć (po wymianie termostatu ) co do wciskania pedalu gazu ... to lepiej jezdzic w pelnym zakesie obrotów od 2000 rpm do ~4000 rpm wciskajac pedałek rownomiernie ze wzrostem obrotów .... Mniej więcej o to mi chodziło własnie tak mówicie że jak ma 80 stopni to termostat do wymiany, a powiedzcie jak w praktyce przedstawiają się negatywne działania na niedogrzany silnik? szybciej sie zużywa? więcej pali? Dokładnie tak jak piszesz :th:
Musashi Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 własnie tak mówicie że jak ma 80 stopni to termostat do wymiany, a powiedzcie jak w praktyce przedstawiają się negatywne działania na niedogrzany silnik? szybciej sie zużywa? więcej pali? konstrukcja silnika jest dobrana do optymalnej pracy w 90C. przy tej temperaturze, wszystkie pracujace z soba elementy osiagają nominalne rozmiary ( rozne wspolczynniki rozszerzalnosci termicznej). integralnym elementem wspolpracujacym z owymi elementami jest olej. ktorego optymalna temperatura robocza jest rowniez dobrana do tej warotsci. w zwiazku powyzszym silnik osiaga max osiagi, minimalne zuzycie paliwa oraz nastepuje min zuzycie mechaniczne. tyle teorii w praktyce. u mnie po wymianie termostatu, zuzycie paliwa pomiedzy 81 a 90C spadlo o 0,5L.silnik stal sie zwawszy.
Jarol Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Opublikowano 13 Lutego 2008 A proszę jeszcze o opinie czy po bloku 013 można stwierdzić że przebieg 118 tyś jest realny????
Musashi Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 teoretycznie tak. masz dawki podobne jak u mnie (126.000km). ale zdarza sie gowniane paliwo, albo jest problem ze sterowaniem PD i wyniki sa jakies kosmiczne - pomimo ze przebieg jest niewielki. widzialem nie tak dawno log z motorku 80.000 km, z dawkami powyzej 1. a przebieg 100% pewny - facet jezdzi autem od nowosci.
Jarol Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Opublikowano 14 Lutego 2008 No ja mam przebieg też potwierdzony w audi, ostatni przegląd przy 106tyś dokładnie rok temu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się