Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Proszę o ocene logów i stanu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że za niedługo wybieram się zrobić chiptuning zrobiłem logi silnika żeby sprawdzić jego stan. Proszę o ocene logów i kondycji silnika. Z tego co widze to coś nie tak jest z temperaturą silnika dochodzi do 80 stopni i sie zatrzymuje bez wahań, na zegarach pokazuje równo 90 czego to może być wina termostatu czy czujnika temperatury???

Logi ststyczne:

bf96d30df37ca686m.jpg 6d7b10e84fc8775bm.jpg 2e5f8dbfbd744bbam.jpg

Logi Basic Settings:

b3b51594881cd8adm.jpg 20b523549144152fm.jpg ce19aa595bbd7bf9m.jpg 1fa409e96cb06b5dm.jpg fbf756527a62e60dm.jpg

Logi dynamiczne na 4 biegu:

c911185ae5ddd91cm.jpg ff2f68a307abaf15m.jpg

Opublikowano

Czemu nie zrobiłeś wszystkich statycznych i żadnych Basic Settings ? Poza tym z tego co tu jest to widać tylko, że jest niedogrzane auto przy robieniu logów lub termostat do wymiany.

Zrób resztę to coś się więcej powie.

Tu masz co i jak:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

P.S. Jaki masz przebieg - wnioskuję, że tak około 160-180 tyś ?

Opublikowano

Jutro zrobie więcej logów. Co do przebiegu to mam 120tyś. Silnik się nagrzewa tylko do 80 stopni wyżej temperatura nie wzrasta czyli termostat do wymiany.

Opublikowano

Jutro zrobie więcej logów. Co do przebiegu to mam 120tyś. Silnik się nagrzewa tylko do 80 stopni wyżej temperatura nie wzrasta czyli termostat do wymiany.

tak ...

Opublikowano

Jutro zrobie więcej logów. Co do przebiegu to mam 120tyś. Silnik się nagrzewa tylko do 80 stopni wyżej temperatura nie wzrasta czyli termostat do wymiany.

Zrób zrób te logi, wymień termostat tylko najpierw.

Co do przebiegu to może to wina niedogrzania, ale korekcje masz większe niż ja prz ponad 160 tyś przebiegu :)

Robiąc 013 wyłączyłeś wszystkie źródła poboru prądu ?

Opublikowano

Robiąc 013 wyłączyłeś wszystkie źródła poboru prądu ?

Nie miałem włączone światła, radio i climatronic. Dzisiaj jak będe robił logi to wszystko wyłącze.

Opublikowano

Robiąc 013 wyłączyłeś wszystkie źródła poboru prądu ?

Nie miałem włączone światła, radio i climatronic. Dzisiaj jak będe robił logi to wszystko wyłącze.

013 robi sie nawet z wylaczonym oswietleniem wewnetrznym .... :naughty:

Opublikowano

Zrobiłem wszystkie logi jeszcze raz proszę o analizę i określenie stanu silnika

Opublikowano

Nie robi się logów i 3 grupy równocześnie, bo wtedy jest małe próbkowanie i wyniki są okrojone.

Z tego co tu wrzuciłeś to:

1. termostat jak było mówione wcześniej do wymiany;

2. napinacz paska rozrządu powolutku, powolutku słabo zaczyna napinać;

3. na moje oko jest to dość dobra seria (około 140 KM);

4. turbinka też ładnie pompuje, ale mimo wszystko wkręcaj auto na wyższe obroty wciskając pedał gazu na min. 80% - żeby kierownice mogły sobie pochodzić.

To wszystko - wymieniaj termostat i jeździj :th:

Opublikowano

Nie robi się logów i 3 grupy równocześnie, bo wtedy jest małe próbkowanie i wyniki są okrojone.

Z tego co tu wrzuciłeś to:

1. termostat jak było mówione wcześniej do wymiany;

2. napinacz paska rozrządu powolutku, powolutku słabo zaczyna napinać;

3. na moje oko jest to dość dobra seria (około 140 KM);

4. turbinka też ładnie pompuje, ale mimo wszystko wkręcaj auto na wyższe obroty wciskając pedał gazu na min. 80% - żeby kierownice mogły sobie pochodzić.

To wszystko - wymieniaj termostat i jeździj :th:

a skąd kolega wywróżył tą liczbę ?? :P

-------------------------------------

powiecie mi koledzy jak powinno byc w benzynie z temp. jak jest na kompie 80 stopni to też uwalony termostat?

Opublikowano

Dzieki za ocene, czyli wszystko wygląda ok :) Na wymiane termostatu jestem umówiny w przyszłym tygodniu a w nastepnej kolejności chipuning. W przyszłości myśle o mocniejszych modach silnika - większe turbo, wydech i intercooler ale narazie tylko nowy program.

Opublikowano

3. na moje oko jest to dość dobra seria (około 140 KM);

4. turbinka też ładnie pompuje, ale mimo wszystko wkręcaj auto na wyższe obroty wciskając pedał gazu na min. 80% - żeby kierownice mogły sobie pochodzić.

To wszystko - wymieniaj termostat i jeździj :th:

Łukaszku ... kazdy zdrowy AWX ma ~ 140 kucorów .... :wink4:

co do wciskania pedalu gazu ... to lepiej jezdzic w pelnym zakesie obrotów od 2000 rpm do ~4000 rpm wciskajac pedałek rownomiernie ze wzrostem obrotów .... :wink4:

Opublikowano

Łukaszku ... kazdy zdrowy AWX ma ~ 140 kucorów .... :wink4:

co do wciskania pedalu gazu ... to lepiej jezdzic w pelnym zakesie obrotów od 2000 rpm do ~4000 rpm wciskajac pedałek rownomiernie ze wzrostem obrotów .... :wink4:

"kucorów" śmiesznie a zarazem fajnie to brzmi :cool:

ponawiam pytanie jak powinno byc z temp cieczy chlodzącej w benzynach bo w moim drugim samochodzie(mk4 1.4 16V) ECU pokazuje 80 stopni i za grom nie wiecej.

Opublikowano

Łukaszku ... kazdy zdrowy AWX ma ~ 140 kucorów .... :wink4:

co do wciskania pedalu gazu ... to lepiej jezdzic w pelnym zakesie obrotów od 2000 rpm do ~4000 rpm wciskajac pedałek rownomiernie ze wzrostem obrotów .... :wink4:

"kucorów" śmiesznie a zarazem fajnie to brzmi :cool:

ponawiam pytanie jak powinno byc z temp cieczy chlodzącej w benzynach bo w moim drugim samochodzie(mk4 1.4 16V) ECU pokazuje 80 stopni i za grom nie wiecej.

to nie jest temat o benyznie :tongue4: ale ok ...

temperatura robocza dizla jak i benzin wynosi 90 stopni .... :wink4:

Opublikowano

to nie jest temat o benyznie :tongue4: ale ok ...

temperatura robocza dizla jak i benzin wynosi 90 stopni .... :wink4:

no sorry :P ale nie będę zakładał nowego tematu dla takiego jednego drobnego pytania :)

własnie tak mówicie że jak ma 80 stopni to termostat do wymiany, a powiedzcie jak w praktyce przedstawiają się negatywne działania na niedogrzany silnik? szybciej sie zużywa? więcej pali?

Opublikowano

Łukaszku ... kazdy zdrowy AWX ma ~ 140 kucorów .... :wink4:

Spankuś, mój przekaz był taki, że skoro ma tyle to jest zdrowy i nic tylko jeździć (po wymianie termostatu :wink4:)

co do wciskania pedalu gazu ... to lepiej jezdzic w pelnym zakesie obrotów od 2000 rpm do ~4000 rpm wciskajac pedałek rownomiernie ze wzrostem obrotów .... :wink4:

Mniej więcej o to mi chodziło :naughty:

własnie tak mówicie że jak ma 80 stopni to termostat do wymiany, a powiedzcie jak w praktyce przedstawiają się negatywne działania na niedogrzany silnik? szybciej sie zużywa? więcej pali?

Dokładnie tak jak piszesz :th:

Opublikowano

własnie tak mówicie że jak ma 80 stopni to termostat do wymiany, a powiedzcie jak w praktyce przedstawiają się negatywne działania na niedogrzany silnik? szybciej sie zużywa? więcej pali?

konstrukcja silnika jest dobrana do optymalnej pracy w 90C. przy tej temperaturze, wszystkie pracujace z soba elementy osiagają nominalne rozmiary ( rozne wspolczynniki rozszerzalnosci termicznej). integralnym elementem wspolpracujacym z owymi elementami jest olej. ktorego optymalna temperatura robocza jest rowniez dobrana do tej warotsci.

w zwiazku powyzszym silnik osiaga max osiagi, minimalne zuzycie paliwa oraz nastepuje min zuzycie mechaniczne. tyle teorii

w praktyce. u mnie po wymianie termostatu, zuzycie paliwa pomiedzy 81 a 90C spadlo o 0,5L.silnik stal sie zwawszy.

Opublikowano

A proszę jeszcze o opinie czy po bloku 013 można stwierdzić że przebieg 118 tyś jest realny????

Opublikowano

teoretycznie tak. masz dawki podobne jak u mnie (126.000km).

ale zdarza sie gowniane paliwo, albo jest problem ze sterowaniem PD i wyniki sa jakies kosmiczne - pomimo ze przebieg jest niewielki. widzialem nie tak dawno log z motorku 80.000 km, z dawkami powyzej 1. a przebieg 100% pewny - facet jezdzi autem od nowosci.

Opublikowano

No ja mam przebieg też potwierdzony w audi, ostatni przegląd przy 106tyś dokładnie rok temu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...