kebes Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witam, mam pewien problem w piatek komputer pokładowy pokazał ze nie mam płynu chłodniczego wiec kupilem borygo i w sobote na zimny silnik je zalałem.wszystko bylo w porzadku do wczoraj kiedy znow pokazał sie brak płynu i okazało sie ze zbiorniczek pusty, sprawdzilem dzis wszystkie kroćce itd i nie widac nigdzie zeby płyn uciekał nie ma żadnej plamy pod autem..co może byc przyczyną znikania płynu? moze to wina zapowietrzonego układu albo wady korka od zbiorniczka??..silnik to 2.4 v6..z góry dzieki za odp..
pepik Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Przyczyn może być wiele a chyba najgorsza z nich to walnięta uszczelka pod glowicą Czy auto straciło moc?
kebes Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 No właśnie nie, moc jest w porzadku auto dobrze sie rozpędza pracuje równo,temp silnika stoi na 90 stopni i wlaśnie nie wiem troche to dziwne wszystko
mas0n Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 A nie masz słodkiego zapachu i wilgoci w kabinie? Olej na korku i bagnecie czysty?
kebes Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 olej czysty z reszta olej dopiero co byl wymieniany,w srodku tez sucho także nagrzewnice bym raczej wykluczyl..
tomek20stencel5 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Moim zdaniem to mało prawdopodobne, żeby płyn znikał, olej był w porządku, wszystko dobrze chodziło, a nie było żadnych wycieków. Sprawdź może króćce przy doprowadzeniu do głowic, bo może są jakieś wżery i tamtędy ucieka, u mnie w AVJ właśnie ten króciec miał wżery i płyn uciekał.
greg24 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 u mnie znikal bo byl zapowietrzony kiedys przy minus 27 wlaczylem grzanie a tu mroz mi na szybie od srodka wyszedl i nie wiedzialem co jest grane jak podnioslem maske okazalo sie ze tam sucho bylo a temp; wporzadku odpowietrz dobrze uklad dolej i zobacz co bedzie dalej szukaj wyciekow bo musi gdzies uciekac ja nie dawno zauwazylem i planuje wymiane pompy. sprawdzaj rowniez na wlaczonym i cieplyl silniku. pozdro
kebes Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 No właśnie może być zapowietrzony układ jak naciskam jeden z weży który dochodzi do zbiorniczka to ida bombekli powietrza, ale pewności nie mam, niby jeden z weży które ida z tylu silnika jest lekko przetarty ale wycieku nie widac jak sie wnerwie to udam sie do jakiegos mecha żeby wszystko sprawdził tylko wiadomo że niezle zapłace za takie sprawdzenie dlatego staram sie jakos sam dojść do tego czym to znikanie płynu jest spowodowane..ehhh
greg24 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 sprawdz jak ci grzeje gdy bedzie chlodny poranek a jesli chcesz jakos sprobowac dodatkowo odpowietrzyc to spojrz na te 2 werzyki co ida do nagrzewnicy widac je jak podniesiesz maske sa skierowane z dolu w gore i potem prosto wchodza w strone twojego radia tak w przenosni jeden z tych wezykow ma dziurke zsun go lekko aby dziurka byla po za tym na co nakladasz wezyk i czekaj na wlaczonym silniku i wlaczonym grzaniu az zacznie ci z niej leciec plyn powinnien leciec po chwili jak sie odpowietrzy radze ci najpierw rozgrzac auto np po trasie i wtedy to zrobic szybciej sie odpowietrzy ale uwazaj zeby sie nie poparzyc na poczatku poleci jakby pianka bo powietrze bedzie wylatywac a po chwili plyn zacznie sikac moze nie jak krew z tetnicy ale napewno zauwazysz roznice po udanej operacji zaloz wezyk i jesli to nie pomoze to nie wiem mi pomoglo pozdrawiam
pioteros Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 sprobuj tez na sluch poszukac czy ci gdzies nie ucieka plyn, ja mialem walniety krociec plastikowy ten w ktory wchodzi czujnik i przy gaszeniu cieplego auta bylo slychac ciche bulgotanie pod maska
shelby Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 sprawdzilem dzis wszystkie kroćce itd i nie widac nigdzie zeby płyn uciekał nie ma żadnej plamy pod autem.. Większe ilości znikającego płynu widać w postaci białych plam (zacieków) w okolicach przecieku, np na wężach. Kałuża pod autem to już skrajność bo gorący płyn odparuje z przecieku a po wystygnięciu spada ciśnienie w układzie i nieszczelności się "same niwelują" moze to wina zapowietrzonego układu albo wady korka od zbiorniczka??..silnik to 2.4 v6..z góry dzieki za odp.. Sprawny układ chłodzenia nie zapowietrzy się sam z siebie chyba, że niedawno było robione coś w aucie co wymagało spuszczenia płynu i później został źle odpowietrzony. Korek powinien utrzymywać ciśnienie w układzie (upuszczać tylko w przypadku przekroczenia ciśnienia granicznego) i jeśli tego nie robi to część par może przez niego uciekać ale nie sądzę aby ta ilość powodowała tak duże straty. Wnioski: Nie chcę być złym prorokiem ale jeśli nie znajdziesz przecieku na węzach to stawiam na walniętą uszczelkę pod głowicą. Miałem podobną sytuację w mojej poprzedniej audi. Na początku pomimo ubywającego płynu nie było widać żadnych zmian w oleju bo całość znikającego płynu wylatywała wydechem. Dopiero jak problem się pogłębił pojawił się biały nalot na korku.
kebes Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Znajomy doradzil mi zebym na zimnym silniku podlozyl reke pod wydech czy wlasnie nie wylatuje plyn tamtedy co bylo by oznaka walnietej uszczelki, nic takiego sie nie dzieje wiec uszczelke tez chyba mozna wykluczyc lecz nie jetem tego taki pewien..nadal staram sie zlokalizowac ktoredy on ucieka...
tomaszstn Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 U mnie uciekał płyn na śrubie od króćca plastikowego z tyłu silnika. Nie zawsze ciekło więc ciężko było zlokalizować. Raz na miesiac musiałem dolać około 0.5-1litra. Teraz wymieniłem ten króciec i jak na razie spokój.
shelby Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Znajomy doradzil mi zebym na zimnym silniku podlozyl reke pod wydech czy wlasnie nie wylatuje plyn tamtedy co bylo by oznaka walnietej uszczelki, To raczej słaby test. Jak spojrzysz na cały wydech to ma on mnóstwo miejsca żeby zmieścić kilka litrów płynu nie wyrzucając go końcówką. Przy tych temperaturach na zewnątrz wydech nagrzewa się bardzo szybko i ewentualny, zalegający płyn odparuje niezauważalnie. Poza tym sama nieszczelność może pojawiać się dopiero w czasie suwu ssania, kiedy to w cylindrze pojawia się podciśnienie, może zaciągać płyn przez mikro uszkodzenie uszczelki/głowicy. Obejrzyj wszystkie świece - może któraś będzie znacznie odbiegać wyglądem od pozostałych. Świadczyłoby to o uszkodzeniu uszczelki na tym cylindrze.
kebes Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Bylem dzis u mecha bo zaczelo leciec ciurkiem i w koncu pojawila sie plama pod autem...diagnoza: rozrzad do wymiany, padla pompa wody ( prawdopodobnie jezdzila od poczatku czyli 190 tys km) jako ze kupilem audi ok 3-4 tyg temu nie bylem tego swiadomy, olej wymienilem po kupnie a na rozrzadzie chcialem jeszcze troszke pojezdzic bo myslalem ze byl wymieniany planowo...ehhh na szczescie obeszlo sie bez wiekszej awarii...dzieki wszystkim za pomoc
greg24 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 mi troszke kapie ale teraz nie jezdze bo siedze w paryzu i pracuje jak wroce wymieniam rozrzad z pompa + wywalam kata szerokiej drogi i dobrze ze juz wszystko pod kontrola
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się