Gelooo Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Po zdjeciu wezy z intercollera jest olej i metalowe opiłki wiec juz wszystko jasne juz kiedyś poruszałem problem dymienia mojej 1.8T ale dalej nie wiadomo dokladnie co i jak wiec napisze raz jeszcze i głównie bede teraz po niedzieli chciał podziałac vagiem i tu moja prośba o pomoc co i jak sprawdzic ktore logi jak i co potrzebne bedzie do wklejenia na forum aby ktos mogl cos z nich wyczytac dymienie pojawia sie nie przy odpalaniu ale po jakims czasie jak troche rozgrzeje sie silnik lub wogole do czasu kiedy bedzie mial obciazenie lub po zmeczeniu troche ostrzejsza jazda dymi ciagle z tym ze bywa tak ze tylko czuc olej palony a nie widac a bywa tak ze chumra jest blekitna i dosc dobrze widoczna. Dolot był sprawdzony oleju sa minimalne ilosci na cieplym odpalam i chumry nie ma jezeli wczesniej go nie meczylem i to jest dziwne ze nie dymi ciagle tylko sporadycznie. Oleju ubywa ale malo wiadomo gdzies go przepala nie sa to przerazajace ilosci. wiec moje pytanie czy to turbina czy silnik i czy odrazu remont generalny jakie logi z jakich grup zrobic vagiem, wszystkie bledy jakie sie wyswietla wypisze bede wdzieczny za kazda sugestie w kwesti tych objawow i co moge zrobic vagiem a po diagnostyce oczywiscie wszystko wkleje tutaj i moze cos wiecej sie wyjasni rozrzad jest kompletnie nowy lacznie z lancuchem i napinaczem lancucha, wszystkie filtry, olej total 10w40 (podobno taki byl lany wczesniej) zawsze gdzie pojade nikt dokladnie nie moze mi odpowiedziec i lekko widze ze nie maja glowy co z tym zrobic wiec moze ktos w okolicy lublina bedzie mial checi pomoc i zaciecie a nie olewke
Gelooo Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2011 zrobiłem szybkiego vaga i bylo 6 bledow w tym 2 sie powtarzaly 16505 P0121 Czujnik A pozycji przepustnicy – obwód – problem w działaniu – poza zasięgiem 16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) 18010 P1602 Terminal 30 źródła zasilania (B+) – niskie napięcie 00544 Maksymalny ładunek ciśnienia powietrza przekroczony 00561 Kontrola dodawania mieszanki (ten był x2) pozostało mi zrobic jeszcze logi[br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 19:11_________________________________________________czy da sie wymienic uszczelniacze zaworow w 1.8T bez sciagania glowicy(poczytalem ze to podobno mozliwe)? jaki jest koszt takiej zabawy szacowany(co trzeba wymienic)? i kto moze to zrobic w miare blisko?
Lo-buz Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Z takim samym dymieniem ja sie rowniez borykałem ale dopiero po wymianie na zregenerowana turbawke. Pozniej turbo polecialo znowu na gwarancje, powiedzieli ze wirnik jest przypalony, ale oleju nie brala bo byla sucha w srodku. Nikt nie wiedzial co i jak, dymi i dymi, czasem mocno czasem w ogole. Znajomy mowil zeby wlasnie sprawdzic uszczelniacze, juz mialem jechac jeszcze sprawdzic cisnienie na garnkach ale znajomy nie mial czasu i tak dawalem jemu pod ogon, do odcinki, dymil jak szalony ( troche zly bylem ) Pozniej odstawilem do garazu. Po paru dniach poszedlem i nie dymi , i tak od 3 miesiecy nie dymi, ale i tak mam gupi nawyk ze jak odpalam to szybko wychodze sprawdzic czy dymi i nic a nic.. Raz mi dymka puscil ale dalem jemu dosc ostro i dlugo po obrotach. Nikt nie moze dac wiary ze przestal dymic ( mechanik ktory mial mi wymieniac uszczelniacze, powiedzial " to nie mozliwe zeby z takiego dymienia, palenia oleju, tak po prostu przestał " ) Olej caly czas mam na pol stanu miarki, i tak juz od 4 tys km. Dymil mi jak mialem na maksa, moze to dlatego ? Nie mam pojecia. Ogolnie da sie wymienic uszczelniacze bez sciagania glowicy, tylko musisz popytac czy ktos ma klucz takowy, i pytaj sie czy juz to robili ( moze mi sie odma odetkała, ale idzie do wymiany bo peknieta.. ) Jak cos to pytaj..
honda Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Olej caly czas mam na pol stanu miarki, i tak juz od 4 tys km. Dymil mi jak mialem na maksa, moze to dlatego ? Nie mam pojecia. A nie wymieniałeś plastikowej rurki tam gdzie wkłada się stalkę od oleju, może maższ za długą i rzeczywiście miałeś za dużo oleju , ja kupowałem do siebie to fachwiec w sklepie nie mógł znaleźć po kodzie silnika i kazał dobrać sobie wg starej :gwizdanie: tylko, że starej już nie miałem.
Lo-buz Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Nie zmienialem miarki, chodz widze ze niektorzy sobie szukaja i kupuja i zastanawiam sie czemu. Moja brudna, ale nic sie z nia nie dzieje. ( moze ktos kiedys zmienial i jest za dluga .. jest jakis trop ) Moja wersja jest taka, byla zawalona odma, dalem jej dosc mocno po garach i sie odetkal, co nie zmienia faktu, ze mam lekkie falowanie obr. na biegu jalowym a jak okrece korek od oleju to sie stabilizuja = wymiana odmy mnie nie ominie ( jestem na etapie poszukiwan czesci. ) Turbo tutaj rowniez moze miec przyczyne ale juz nie doszukuje sie problemu, jezdzi, pompuje do 0.6, leje i jezdze Co do autora tematu, musisz rozbierac, patrzec, dotykac, rozne plastiki, wezyki itd. Mi niestety nikt nie pomogl w miescie ( procz tych co chcieli glowice sciagac, albo wymienic silnik, albo po prostu sprzedac samochod ). Sprawdz cisnienie na kazdym cyl. bedziemy wiedziec jak sie ma mniej wiecej silnik. Pozniej do sprawdzenia turbawka..
mas0n Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Nie zmienialem miarki, chodz widze ze niektorzy sobie szukaja i kupuja i zastanawiam sie czemu. Moja brudna, ale nic sie z nia nie dzieje. ( moze ktos kiedys zmienial i jest za dluga .. jest jakis trop Chyba za krótka. Jeśli byłaby za długa to byłoby sucho. Jak za krótka to więcej oleju. Co do zaworów, to wydaje mi się że jak puszczają to cały czas? No i jeśli to powinien bardziej dymić po odpaleniu. Pierścienie?
Gelooo Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2011 hmm odma wymieniona bo byla cala popekana turbo tyle co dolot byl zdejmowany i tylko kropelka oleju natomiastjak dobrze nagrzeje slysze lekki gwizd (moze dokladniej trzeba zdiagnozowac turbo?) a z tym dymieniem palony olej czuje caly czas rozni sie tylko intensywnoscia dymienia teraz bede uwaznie ogladal przy odpalaniu (a przy ruszaniu jak wiecej gazu to chmura tak samo na wstecznym zawsze chmura) do zorbienia jeszcze logi i sprawdzenie dokladnie cisnienia na cylindrach ogolnie to dymienie jest tak uciazliwe po zmianie oleju
Lo-buz Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 U mnie dymil na 1,2 i troche 3 biegu.. pozniej albo nie widzialem albo go nie bylo. Lipa zawsze byla na stacji benzynowej jak ruszalem to chmura za mna, wychodzilem z pracy odpalam, chmura za mna.. myslalem ze spale ten samochod.. ale odpukac przestalo.. sam jestem ciekaw. Obstawiam turbo, u mnie po regeneracji rowniez troche pogwizduje. Mialem przypalony wirnik, i tylko przytarli i zalozyli nowe uszczelniacze i zlozyli do kupy. Po czesci cieplej sucha byla. Luzy delikatne miala. Poki pompuje ok i nie wali z niej olejem to jezdze.. jeszcze pol roku gwarancji.. :gwizdanie: Turbo w jakim stanie jest to tylko wyjecie, a z tym troche roboty niestety jest. Loguj auto, wstaw jakis manometr i zobaczymy ile daje samo turbo.
kicker Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Żeby sprawdzić Turbo to najprościej zobaczyć czy śmigło niema luzu a jak niema luzu to rozgrzać silnik do temp. roboczej zdjąć rurę wychodzącą z IC a wchodzącą do przepustnicy i odpalić auto, dać w palnik i trzymać przez 30-45sec. jak nie zacznie rzygać olejem to turbo zdrowe Mechanicy nie lubią tak sprawdzać bo przy tym jest mało roboty i mało na tym zarobią...
Gelooo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2011 zauwazylem ze po odpalaniu na zimnym nie dymi i jak troche dodalem gazu tez nie zaczyna najwyrazniej dopiero jak sie troche rozgrzeje i dopiero po tym jak da mu sie troche bo nie zawsze jak delikatnie to potrafi nie dymic[br]Dopisany: 22 Sierpień 2011, 18:46_________________________________________________ Żeby sprawdzić Turbo to najprościej zobaczyć czy śmigło niema luzu a jak niema luzu to rozgrzać silnik do temp. roboczej zdjąć rurę wychodzącą z IC a wchodzącą do przepustnicy i odpalić auto, dać w palnik i trzymać przez 30-45sec. jak nie zacznie rzygać olejem to turbo zdrowe Mechanicy nie lubią tak sprawdzać bo przy tym jest mało roboty i mało na tym zarobią... dzis zgodnie z rada na rozrzganym silniku zdjalem waz laczacy intrecoler z przepustnica i dodalem gazu-waz jest w oleju a na wysokich obrotach chlapie olejem po calej komorze natomiast z rana zero dymienia dopiero jak nagrzeje sie silnik i pod wysilku zuc olej czasem po mocniejszym bucie widac niebieska chmure. Wiec to chyba Turbo
McGiver Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Panowie czemu wy kombinujecie jak koń pod górę?????? Robi się bardzo prosty test. Całość roboty zajmuje około godzinki. Po pierwsze zdejmujemy dolny przewód z intercoolera i patrzymy ile tam mamy oleju? potem wszystkie węże gumowe i rurę dolną wycieramy do sucha i na tyle ile damy rady myjemy zmywaczem do hamulców intercooler w środku. Następnie odłączamy odmę na trójniku przy głowicy i zaślepiamy ten idący w stronę turbiny. Do wyjścia z głowicy podłączamy wąż gumowy i wkładamy go do butelki plastikowej prawie do samego dna i nawiercamy na górze parę otworków, robimy poprostu "profesjonalnego" OilCatchTanka. I dalej tylko jeździmy. Starczy 150km Jeśli olej się pojawi w butelce większej niż z samego studzenia mgły olejowej to silnik mamy do przeglądu ( uszczelniacze i/lub prowadnice, dół silnika), jeśli dojdzie do tego olej w przewodach turbo - turbina puszcza. i jeszcze jedno, na pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju ale nie zdejmuj go z pokrywy i zobacz co się dzieje. Jak będzie skakał i nie zdmuchnie go z sinika to dół masz raczej OK, jak spadnie to albo odma zatkana albo komprecha cienka.
Gelooo Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2011 sprawdzilem korek i jest ok nie zdmuc**je zostalo mi z tymi przewodami pokminic i z intercoolerem[br]Dopisany: 26 Sierpień 2011, 07:14_________________________________________________Po zdjeciu wezy z intercollera jest olej i metalowe opilki wiec juz wszystk ojasne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się