djmostek Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Witam wszystkich! Pojazd: Audi A4 1999r, silnik ANA, sedan. Podejrzewam ten właśnie element (przegub wewnetrzny) o stuki, np. podczas podjazdu prawym kołem pod niski krawężnik czy też przejazd przez nierówne torowisko (słychać stuki, takie walenie). Wahacze są w porządku łączniki były wymieniane na Lemfordery miesiąc temu. Poduszki amortyzatorów również wymienione + tulejki stabilizatora też zmienione. Sprawdziłem na podnośniku ze zdjętym kołem - jak zaczalem szarpac horyzontalnie lewo-prawo za półoś napędowa (lewą) to wydawała własnie taki dzwięk jaki slysze podczas jazdy; co dziwne prawa półoś napędowa jest sztywna nie rusza sie w ogóle a wali z dwóch stron. Wymieniłem chyba wszystko co ruchome w przednim zawieszeniu i tylko to zostało. Pytanie jest takie czy macie może jakieś DODATKOWE sugestie co by tu jeszcze sprawdzić, może cos ominąłem, bo nie chce kolejnych 500zł pakowac (w obydwa przeguby wew.) jak to nic nie da znów. Drugie pytanie: co z kolei moze stukać w tylnym zawieszeniu? chyba tam są tylko tulejki w belce podejrzane? PS Dziękuje za podpowiedzi w stylu "jedź do mechanika"; bo? Byłem w pięciu różnych stacjach diagnostycznych u trzech mechaników, i każdy 'specjalista' twierdzi, że zawieszenie mam w 100% sprawne, a wali jak cholera to z przodu PS2. Wszystkie plastiki też sprawdzalem pod maską i w podwoziu czy nie są luźne i moze one tak stukają - niestety wszystkie się twardo trzymaja.
Kukis Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 a co z amorkami? wymieniane, jakiej firmy?
djmostek Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2011 amorki ori po 45% z przodu i 65% tył
mat-85 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 amorki ori po 45% z przodu i 65% tył To ten przód raczej do wymiany jeśli chodzi o tłumienie. Amorki też potrafią stukać ewentualnie trzymanie amortyzatora, a dokładniej te tuleje w których jest osadzony.
djmostek Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Wszystko co sie rusza zostało wymienione jak wyzej napisalem -> łożyska MC Persona + poduszki amorka[br]Dopisany: 17 Sierpień 2011, 18:16_________________________________________________Rusza sie w poziomie i podobnie stuka półoś napędowa
Kukis Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 rozumiem, że przed wymianą czegokolwiek w zawieszeniu też stukało, tak? stawiam pukający amortyzator lub oba proponuję test z amorkami: bardzo delikatne, minimalne uginanie błotnika jednego później to samo z drugim przy otwartej masce, jeśli wyczujesz, usłyszysz jakieś pukanie stukanie od amorków to masz winnego
djmostek Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Powtarzam, luz jest na półosi i wydaje dźwięk taki sam jak stuaknie podczas jazdy DZIWI mnie tylko to ze luz jest na lewej a slychac glosniejsze stukanie z prawej.[br]Dopisany: 17 Sierpień 2011, 23:47_________________________________________________Tylko teraz nie wiem czy winowajcą jest osadzony na polosi przegub wewnetrzny czy moze sama polos?
kacpera1974 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 cześć u mnie takie same objawy , bylem na diagnostyce i nic wyszło, tez nie wiem co to jest jak będziesz wiedział co to jest za draństwo daj znać pozdro
djmostek Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2011 No wlasnie, dzis znowu bylem na diagnozie i gosciu, ze mam w 100% sprawne zawieszeniee....
Kukis Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 skoro twierdzisz, że masz uszkodzoną półoś to ją wymień i nie kombinuj
kacpera1974 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Przeczyta to napisal noran z Krakowa cytat(No więc byłem u drugiego magika i już nic nie stuka. Najpierw się przyjechal i stwierdził zę rzeczywiście stuka na gruntowej drodze ale nie wyczuwa tych drgan na kierownicy więc wykluczyl magiel. Ale po podniesieniu auta i odkreceniu koła stwierdzono że rzeczywiście puka w maglu ale tak jakby nie było coś dokręcone. Śrubę regulacyjną najpierw odpuścil potem dokrecil stuknął młotkiem w drążek i przestało. Stwierdził że przez wode i rdze sprężyna w maglu się zacięła i nie wybierała luzu. Więc popsikano jakimś syfem nałożono smar do środka i zmieniono opaski zaciskowe na osłonie drążka (od lewej). Pożniej się przejechałem - było znacznie liepiej ale z rzadka stuknęło więc znow podniesli auto troszke dokręcili śrubę regulacyjną (ale nie za mocno) no i jest kurdę cisza. Magik również stwierdził że nie ma co regenerowac magla jak nie leje olej. Pozdrawiam i życzę wszystkim ciszy od strony zawiasu. Może to jest problemem?
djmostek Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2012 ja miałem 9 miesiecy temu magiel regenerowany... wiec nie sadze, pozatym patrzylem i jest sztywny[br]Dopisany: 24 Sierpień 2011, 07:39_________________________________________________Kolega rzucił nowe światło; może to tulej belki podsilnikowej? bo raczej przegub wew tak nie stuka:) ---------- Post dopisany at 19:41 ---------- Poprzedni post napisany at 19:34 ---------- Edit Waliło, rzecz jasna - zawieszenie. Zmienione miesiąc temu na Lemfordery. Koszty: Zestaw wahaczy Lemka 1540zl - u Tomka Wymiana w serwisie 400zl + 80zl zbieżność Po wymianie - cisza )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się