Rys125 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Witam Panowie Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w mojej B7. Autko potrafi dość często "łapać" stan awaryjny i tracić moc ( świeci się kontrolka check ). Sprawdziłem (rozebrałem i przeczyściłem ) cały dolot - brak jakichkolwiek nieszczelności . Zawór EGR był bardzo zanieczyszczony . Address 01: Engine Labels: None Control Module Part Number: 03G 906 016 FE HW: 028 101 212 7 Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 7002 Software Coding: 0000071 Work Shop Code: WSC 00000 785 00200 VCID: 6BDEC5F275DFE644 1 Fault Found 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame RPM: 2646 /min Torque: 258.6 Nm Speed: 93.0 km/h Load: 87.5 % Voltage: 14.14 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 2244.0 mbar Absolute Pres.: 1601.4 mbar Readiness: 1 1 1 0 1 Wiem ,że trzeba zrobić logi - lecz nie do końca wiem jak się do tego zabrać . [br]Dopisany: Sierpień 21, 2011, 05:12:53 _________________________________________________Mam "wynalazek" (VCDS) do diagnostyki auta . Znalazłem na forum coś takiego , ale linki do filmików już nie żyją : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 Może ktoś mi pomoże lub poleci sprawdzony warsztat ,który w rozsądnych pieniądzach zdjagnozuje usterkę .
IDUAL Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Kolego zagadaj na forum na spotach w-wa napewno ci pomogą. I zdiagnozują co jest nie tak.
przemik Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Jak nikogo nie znajdziesz do pomocy z wykonaniem logów zapraszam na PW.
spanky Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witam Panowie Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w mojej B7. Autko potrafi dość często "łapać" stan awaryjny i tracić moc ( świeci się kontrolka check ). Sprawdziłem (rozebrałem i przeczyściłem ) cały dolot - brak jakichkolwiek nieszczelności . Zawór EGR był bardzo zanieczyszczony . 1 Fault Found 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame RPM: 2646 /min Torque: 258.6 Nm Speed: 93.0 km/h Load: 87.5 % Voltage: 14.14 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 2244.0 mbar Absolute Pres.: 1601.4 mbar wyglada na problem z niedoladowaniem ....
Rys125 Opublikowano 7 Września 2011 Autor Opublikowano 7 Września 2011 Dokładnie tak - dlatego "przeczesałem" cały dolot , lecz pod względem optycznym i mechanicznym wszystko wygląda OK. Rok temu turbawka puściła mi "bąka" ( urwany wirnik ) i była cała regenerowana . Od tamtej pory do chwili obecnej wszystko było OK [br]Dopisany: Sierpień 22, 2011, 04:52:04 _________________________________________________Witam Problem zdiagnozowany w "połowie" , a mianowicie dziura w zaworze N75 sterującym turbawką . Auto pięknie wkręca się na obroty powyżej 2800-3 tys. - dostaje takiego kopa ,że aż chce się jechać . Do 2800 obrotów zbiera się tak raczej średnio - jakby jeszcze była z kiepskim doładowaniem. Najciekawaszy jest moment przekroczenia magicznej granicy 2800-3000 obrotów , a mianowicie z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu - może jeszcze dodam WIELKIE KŁĘBY . Może ktoś z Was ma jakiś pomysł ?
danielom Opublikowano 7 Września 2011 Opublikowano 7 Września 2011 bez logow sie nie obejdzie. czarna chmura to zwykle nieszczelny dolot ale skoro sprawdzales. instrukcja robienia logow na forum
Rys125 Opublikowano 7 Września 2011 Autor Opublikowano 7 Września 2011 Jutro postaram się zrbić logi .
Musashi Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Najciekawaszy jest moment przekroczenia magicznej granicy 2800-3000 obrotów , a mianowicie z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu - może jeszcze dodam WIELKIE KŁĘBY . Może ktoś z Was ma jakiś pomysł ? dziura w dolocie, ew. uszkodzona- luzna klapa gaszaca.
Rys125 Opublikowano 9 Września 2011 Autor Opublikowano 9 Września 2011 Witam ponownie Jestem po testach i może zacznę od błędów - pojawia się ten który był wcześniej ,czyli : 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 000 - - Freeze Frame RPM: 2226 /min Torque: 170.8 Nm Speed: 106.0 km/h Load: 56.1 % Voltage: 14.06 V Bin. Bits: 00001000 Absolute Pres.: 2070.6 mbar Absolute Pres.: 1438.2 mbar oraz 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1827 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 68.0 km/h Temperature: 18.0°C Absolute Pres.: 1071.0 mbar (no units): 140.4 (no units): 0.76 Temperature: 80.1°C i tak myślę że tu będzie "pies pogrzebany" - przepływka do wymiany. Do kompletu jeszcze logi dynamiczne : blok 001 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56743.html blok 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56738.html blok 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56741.html blok 008 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56740.html blok 010 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56742.html blok 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56739.html Proszę o analizę logów. Czy z powodu uwalonej przepływki turbullum może dostawać mniej powietrza i auto może kopcić jak z elektrociepłowni przy ostrym bucie ?
danielom Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Kolego TY spojrz jakie TY logi porobileś pootwieraj te linki. Zaden sie nie pokrywa z zadanym[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 00:02_________________________________________________Ciągle niedoładowanie, podmien na dobra przeplywke..
Rys125 Opublikowano 9 Września 2011 Autor Opublikowano 9 Września 2011 Przepraszam za linki - faktycznie pomieszałem . Już jest dobrze . Jutro rozejrzę się za przepływką .
przemik Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Nic ale to nic nie rob z przeplywomierzem. Masz ciagle niedoładowanie i na 99,9% jest to nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. Trzeba wszystko dokladnie sprawdzic włacznie z intercoolerem. Logi wykonane bardzo niestarannie i chyba na 4 biegu. PS Mowilem Ci zebys podjechal na logi
Rys125 Opublikowano 10 Września 2011 Autor Opublikowano 10 Września 2011 Jestem po diagnozie , której dokonałem osobiście dzisiaj rano. Zainspirowany odpowiedzią Przemika postanowiłem jeszcze raz przejrzeć wszystkie przewody . Efektem jest dziura w przewodzie gumowym ( wielkości około 12 -15 cm ;-) ) między interculerem a turbiną - kilkanaście centymetrów od turbiny . Pękł tak ciekawie ,że z góry nic nie można bylo zauważyć i dopiero jak rozmontowałem go , to już nie miałem wątpliwości . Rura zamówiona - narazie jeżdżę na taśmie klejącej ;-) . Ps. Do Przemika - daj nr konta PW - wyślę coś na dobre piwo - a może coś więcej ;-). Logi były robione na 3 biegu. Dodam jeszcze ,że byłem z autem w warsztacie ,gdzie goście uważali się za nie wiadomo kogo i chcieli mnie nieźle wyskubać z kasy. Powiedzieli mi ,że auto ma opóźniony kąt o -7% i chcieli za regulację 200 zł , a po chwili stwierdzili ,że jest to niemożliwe i trzeba zdjąć pasek rozrządu. Dzięki forum operację przeprowadziłem sam bez rozbiórki i zabieg trwał 15 minut ;-) . Wstępnie oszacowali naprawę na około 1000 zł - tak to jest z naszymi warsztatami. DZIĘKI WIELKIE WSZYSTKIM ZA POMOC ! Temat uważam za zamknięty.
przemik Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 Cieszę sie że udało się znależć przyczynę Podjedz na Ursynow... jak wymienisz rure... pogadamy osobiscie
danielom Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 bez logow sie nie obejdzie. czarna chmura to zwykle nieszczelny dolot ale skoro sprawdzales. instrukcja robienia logow na forum Pierwsza moja odpowiedz i tam juz miales napisane o nieszczelnoscio w dolocie ale twierdzileś ze przetrzepałeś całość
Rys125 Opublikowano 11 Września 2011 Autor Opublikowano 11 Września 2011 No tak myślałem ,że wszystko po za jedną rurą , która była najniżej położona i na pierwszy rzut oka wygladala ok. ;-) . Dzięki WIELKIE za zainteresowanie moim problemem. POZDRAWIAM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się