Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.9TDI BKE dość często wchodzi w stan awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w mojej B7.

Autko potrafi dość często "łapać" stan awaryjny i tracić moc ( świeci się kontrolka check ).

Sprawdziłem (rozebrałem i przeczyściłem ) cały dolot - brak jakichkolwiek nieszczelności .

Zawór EGR był bardzo zanieczyszczony .

Address 01: Engine Labels: None

Control Module Part Number: 03G 906 016 FE HW: 028 101 212 7

Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 7002

Software Coding: 0000071

Work Shop Code: WSC 00000 785 00200

VCID: 6BDEC5F275DFE644

1 Fault Found

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame

RPM: 2646 /min

Torque: 258.6 Nm

Speed: 93.0 km/h

Load: 87.5 %

Voltage: 14.14 V

Bin. Bits: 00101000

Absolute Pres.: 2244.0 mbar

Absolute Pres.: 1601.4 mbar

Readiness: 1 1 1 0 1

Wiem ,że trzeba zrobić logi - lecz nie do końca wiem jak się do tego zabrać .

[br]Dopisany: Sierpień 21, 2011, 05:12:53 _________________________________________________Mam "wynalazek" (VCDS) do diagnostyki auta .

Znalazłem na forum coś takiego , ale linki do filmików już nie żyją : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

Może ktoś mi pomoże lub poleci sprawdzony warsztat ,który w rozsądnych pieniądzach zdjagnozuje usterkę .

Opublikowano

Kolego zagadaj na forum na spotach w-wa napewno ci pomogą. I zdiagnozują co jest nie tak.

Opublikowano

Jak nikogo nie znajdziesz do pomocy z wykonaniem logów zapraszam na PW.

Opublikowano

Witam Panowie

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w mojej B7.

Autko potrafi dość często "łapać" stan awaryjny i tracić moc ( świeci się kontrolka check ).

Sprawdziłem (rozebrałem i przeczyściłem ) cały dolot - brak jakichkolwiek nieszczelności .

Zawór EGR był bardzo zanieczyszczony .

1 Fault Found

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame

RPM: 2646 /min

Torque: 258.6 Nm

Speed: 93.0 km/h

Load: 87.5 %

Voltage: 14.14 V

Bin. Bits: 00101000

Absolute Pres.: 2244.0 mbar

Absolute Pres.: 1601.4 mbar

wyglada na problem z niedoladowaniem ....

Opublikowano

Dokładnie tak - dlatego "przeczesałem" cały dolot , lecz pod względem optycznym i mechanicznym wszystko wygląda OK.

Rok temu turbawka puściła mi "bąka" ( urwany wirnik ) i była cała regenerowana .

Od tamtej pory do chwili obecnej wszystko było OK :sick3:

[br]Dopisany: Sierpień 22, 2011, 04:52:04 _________________________________________________Witam

Problem zdiagnozowany w "połowie" , a mianowicie dziura w zaworze N75 sterującym turbawką .

Auto pięknie wkręca się na obroty powyżej 2800-3 tys. - dostaje takiego kopa ,że aż chce się jechać .

Do 2800 obrotów zbiera się tak raczej średnio - jakby jeszcze była z kiepskim doładowaniem.

Najciekawaszy jest moment przekroczenia magicznej granicy 2800-3000 obrotów , a mianowicie z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu - może jeszcze dodam WIELKIE KŁĘBY .

Może ktoś z Was ma jakiś pomysł ?

Opublikowano

bez logow sie nie obejdzie. czarna chmura to zwykle nieszczelny dolot ale skoro sprawdzales. instrukcja robienia logow na forum

Opublikowano

Jutro postaram się zrbić logi .

Opublikowano

Najciekawaszy jest moment przekroczenia magicznej granicy 2800-3000 obrotów , a mianowicie z rury wydechowej wydobywają się kłęby czarnego dymu - może jeszcze dodam WIELKIE KŁĘBY .

Może ktoś z Was ma jakiś pomysł ?

dziura w dolocie, ew. uszkodzona- luzna klapa gaszaca.

Opublikowano

Witam ponownie

Jestem po testach i może zacznę od błędów - pojawia się ten który był wcześniej ,czyli :

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 2226 /min

Torque: 170.8 Nm

Speed: 106.0 km/h

Load: 56.1 %

Voltage: 14.06 V

Bin. Bits: 00001000

Absolute Pres.: 2070.6 mbar

Absolute Pres.: 1438.2 mbar

oraz

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1827 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 68.0 km/h

Temperature: 18.0°C

Absolute Pres.: 1071.0 mbar

(no units): 140.4

(no units): 0.76

Temperature: 80.1°C

i tak myślę że tu będzie "pies pogrzebany" - przepływka do wymiany.

Do kompletu jeszcze logi dynamiczne :

blok 001 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56743.html

blok 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56738.html

blok 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56741.html

blok 008 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56740.html

blok 010 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56742.html

blok 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rzgiet_56739.html

Proszę o analizę logów.

Czy z powodu uwalonej przepływki turbullum może dostawać mniej powietrza i auto może kopcić jak z elektrociepłowni przy ostrym bucie ?

Opublikowano

Kolego TY spojrz jakie TY logi porobileś pootwieraj te linki. Zaden sie nie pokrywa z zadanym[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 00:02_________________________________________________Ciągle niedoładowanie, podmien na dobra przeplywke..

Opublikowano

Przepraszam za linki - faktycznie pomieszałem .

Już jest dobrze .

Jutro rozejrzę się za przepływką .

Opublikowano

Nic ale to nic nie rob z przeplywomierzem.

Masz ciagle niedoładowanie i na 99,9% jest to nieszczelnosc w ukladzie dolotowym.

Trzeba wszystko dokladnie sprawdzic włacznie z intercoolerem.

Logi wykonane bardzo niestarannie i chyba na 4 biegu.

PS

Mowilem Ci zebys podjechal na logi :wink4:

Opublikowano

Jestem po diagnozie , której dokonałem osobiście dzisiaj rano.

Zainspirowany odpowiedzią Przemika postanowiłem jeszcze raz przejrzeć wszystkie przewody .

Efektem jest dziura w przewodzie gumowym ( wielkości około 12 -15 cm ;-) ) między interculerem a turbiną - kilkanaście centymetrów od turbiny .

Pękł tak ciekawie ,że z góry nic nie można bylo zauważyć i dopiero jak rozmontowałem go , to już nie miałem wątpliwości .

Rura zamówiona - narazie jeżdżę na taśmie klejącej ;-) .

Ps.

Do Przemika - daj nr konta PW - wyślę coś na dobre piwo - a może coś więcej ;-).

Logi były robione na 3 biegu.

Dodam jeszcze ,że byłem z autem w warsztacie ,gdzie goście uważali się za nie wiadomo kogo i chcieli mnie nieźle wyskubać z kasy.

Powiedzieli mi ,że auto ma opóźniony kąt o -7% i chcieli za regulację 200 zł , a po chwili stwierdzili ,że jest to niemożliwe i trzeba zdjąć pasek rozrządu.

Dzięki forum operację przeprowadziłem sam bez rozbiórki i zabieg trwał 15 minut ;-) .

Wstępnie oszacowali naprawę na około 1000 zł - tak to jest z naszymi warsztatami.

DZIĘKI WIELKIE WSZYSTKIM ZA POMOC !

Temat uważam za zamknięty.

Opublikowano

Cieszę sie że udało się znależć przyczynę :)

Podjedz na Ursynow... jak wymienisz rure... pogadamy osobiscie :wink4:

Opublikowano

bez logow sie nie obejdzie. czarna chmura to zwykle nieszczelny dolot ale skoro sprawdzales. instrukcja robienia logow na forum

Pierwsza moja odpowiedz i tam juz miales napisane o nieszczelnoscio w dolocie ale twierdzileś ze przetrzepałeś całość :D

Opublikowano

No tak myślałem ,że wszystko po za jedną rurą , która była najniżej położona i na pierwszy rzut oka wygladala ok. ;-) .

Dzięki WIELKIE za zainteresowanie moim problemem.

POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...