Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pompa vacum a może coś innego


Gość Lokiszta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem się dowiedzięć czy mój problem dotyczy pompy vacum, ponieważ jakieś pół rok temu mechanik stwierdził, że mam ją słabą i już wtedy miałem twarde hamulce.Trzy dni temu auto zaczęło ciągnąc dopiero od 2200-2300 obrotów a pedał był coraz twardszy dziś to już się zrobiła tragedia auto ciągnie od 3 tys.obrotów a pedał jest jak kamień tylko jak się go rozpędzi to idzie normalnie zahamować, a tak w mieście jak by się jechało bez wspomagania hamulców proszę o radę

[mod]Czy we wszystkich modelach B6 jest silnik diesla!? (prefix) - poprawiłem kolejne polecą do kosza[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza mechanika słuszna twardy pedał hamulca to wina tej pompy

A ten twoj AWX na LPG to ile bierze :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie wina pompy. Może być uszkodzony któryś przewód z podciśnieniem.vacumeter i lecisz wszystkie rurki aż trafisz na tą co ma dziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody wchodzące do turbo są słabe ale nie ma dziur są trochę sparciałe a gdzie one póżniej idą bo chowają się pod autem sprawdzałem już tą gumę która wchodzi w ścianę grodziową jest dobra wyciągałem to itd. wygląda na to, że ta pompa pada już do końca, więc czy kupić nową czy coś używanego.Nowa pewnie majątek a używane można dostać od 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam używaną jakby cię interesowała. Po 80tkm. Jest tylko problem abym ci z italii wysłał to trochę kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie jeszcze króciec od tej pompy, ten co wychodzi podciśnienie w pompach firmy LUK lubiły się te króćce luzować skutkowało to utrata podciśnienia i takimi objawami jak opisujesz... ja do jego środka tego łącznika wstawiłem kawałek miedzianej rurki bo czasem lubił zaskoczyć takim twardym hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no widzisz chciałem o to właśnie zapytać czy tak ma być czyli przewód gumowy który idzie napisze odwrotnie z pompy serwa przez ta ścianę i potem jest rozgałęzienie i grubszy przewód wchodzi do pompy na taki cypel i zakręca się to cybantem i właśnie ten cypel mam cały luźny on tam dosłownie lata myślałem ze tak ma być czy to o to ci chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak o to chodzi ..właśnie tak na próbę to spróbuj nim poruszać i sprawdź jak podciśnienie..ja tez tak miałem u siebie ,zdemontowałem pompę i wstawiłem króciec gwintowany i nie miałem więcej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc sprawa wygląda tak,że ta końcówka się rusza ale problem znacznie większy był gdzie indziej za ścianą grodziową była dziura w przewodzie załatałem to poxipolem i teraz autko jest zupelnie inne ciągnie od samego dołu wo gole go nie poznaje a dziura się zrobiła przez akumulator i nie wiem o co chodzi bo ona ma z dwoch stron dziurki z prawej wchodzi do niego wąż a z lewej jest pusty i przez niego wylatuje elektrolit i trochę tam narobiło szkód, miedzy innymi własne ta dziura i będę potrzebował ten przewod łączący serwo z ta ścianą do tej złączki.Czy mogę jakoś zaślepić ten otwór z akumulatora gdzie wylatuje ten kwas czy musi on tak być nie widać zęby tam coś z niego wyleciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coooo ?

jak cieknie elektrolit z aku to go szybko wymień. tam nie ma co kombinować i łatać.

a twardy pedał może być jeszcze spowodowany "zużytym" łącznikiem w przegrodzie grodziowej taki gumowy łącznik , jest gdzieś na forum manewr jak go na szybkiego naprawić na " długopis" ja tak zrobiłem i latał dość długo ale docelowo wymieniłem na oryginał w ASO ( koszt niewielki) .

druga sprawa to właśnie ten dzyndzel w pompie vacum ( tandem ) rzeczywiście może się wyrabiać . Polecam wymianę , ewentualnie zaklejenie go klejem BISON EPOXY METAL. ja tak mam i rok śmigam klej nie do zajechania jak wyschnie robi się zupełnie jak metal ( można piłować szlifować itp.)

pozdr

mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale tam są specjalnie te dziurki zrobione po obu stronach akumulatora więc nie wiem o co chodzi akumulator to LOXA jeszcze na gwarancji 92AH a jeśli chodzi o ten cypel to on mi się rusza ale jak zakleiłem ten wąż od serwa to teraz jest auto igła ale zrobię to i wymienie dla pewności ten przewód podciśnienia.Mam pytanie jak dokładnie zakleiłeś ten cypel wyciągałeś pompę czy jakoś tak to zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyjmiesz będzie wygodniej..

ale ja odłączyłem przewód wychodzący z tego dzyndzla i masz całkiem przyzwoity dostęp do tej pompy.

tym klejem opierdo... dookoła ruszającego dzyndzla ( klej ma gęstość podobną do poxiliny więc się go dobrze nakłada) i jak wyschnie ( dość długo ) nie ma bata żeby się coś tam ruszało.

jak na razie chodzi malinowo, uszczelniło się ,podciśnienia sterujące hamulcami i gruszką turbo są wiec można ten sposób polecać.

oczywiście wymienić jest na pewno lepiej, ale.. :)

pozdr

mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale tam są specjalnie te dziurki zrobione po obu stronach akumulatora więc nie wiem o co chodzi akumulator to LOXA jeszcze na gwarancji 92AH

z akumulatora nie ma prawa nic wyplywac. dziurki z boku sa do podlaczenia wezykow odprowadzajacych wodor wydzielajacy sie w czasie ladowania.

jednak nic nie powinno tamtedy wyplywac. masz uszkodzony albo akumulator, albo uklad ladowania ew. za duzo elektrolitu. do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz rozumiem po co te wężyki ale ja mam go tylko z prawej strony z lewej niestety nie czy tam też powinien być

wystarczy jeden. z drugiej strony powinna byc zaslepka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...