kamilmlody Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Witajcie koledzy, mam wielki problem! Mianowicie, ostatnio odnosilem wrazenie iz mam zbyt niskie ladowanie. Na liczniku przy zgaszonych swiatlach bylo okolo 13,8, przy włączonych 12,8-13. Zdarzało się, że akumulator padał po godzinie słuchania radia przy zgaszonym aucie. Tak tez stalo się dzis. Naladowalem go zeby przekręcił i pojechalem zrobic "rundke" z 5km, co by go alternator naładował. Nawet nie włączałem świateł. Po przejechaniu i zgaszeniu samochodu, napięcie akumulatora 8V Postanowilem wymienić regulator napięcia, magneti marelli 45zł, wymieniony. Przy okazji zmienilem lozysko, bo znacznie szumialo. Efekty: napięcie ładowania jest raczej identyczne, ale pojawilo sie cos ciekawszego. Po odpaleniu samochodu, alternator w ogóle nie ładuje, świeci się kontrolka ładowania. Dopiero jak przygazuje do ok 1500obr, włącza się ładowanie. Nie wiem juz co mam robic, licze na Waszą pomoc... [br]Dopisany: 25 Sierpień 2011, 16:33_________________________________________________Zmieniony alternator na valeo 90A. Przy włączonym calym wyposazeniu ok 13V, bez ok. 13.8V. Akumulator ma zielone "magiczne oczko", więc teoretycznie naładowany. Przy odpalaniu napięcie spada do 8V. Myslicie, ze bedzie to wina akumulatora ?
wiesgaj Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Zdemontuj akumulator i ładuj porządnym prostownikiem i mierz napięcie .Jak osiągnie wyżej niż 14V to z auku. ok. Jeśli nie to celka zwarta.
kamilmlody Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2011 naladuje do 14V i pada pod niewielkim obciazeniem do 11, 12
mlodyy Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 masz jeszcze ten alternator na zmianę to załóż go i sprawdź bezpośrednio przy alternatorze jakie masz ładowanie powinno byc 14.30/40 , jeśli nie ma to drugi alternator tez jest uszkodzony. Akumulator niema tu nic do rzeczy jesli jest lądowanie to go naładuje, wydaje mi sie ze twoj stary alternator jest ok tylko chciałeś zaoszczędzić i kupiłeś gówniany regulator kup bosch i będzie po problemie
kamilmlody Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Przy ' nowym' alternatorze jest 14V na wlaczonych swiatlach. Czyżby Magneti Marelli było ciulową firmą? no nie wiem... wydawalo mi sie ze nie
mlodyy Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 przy włączonych światłach klimie itp powiano być małe wahanie 14,1 . 14,2 , przerabiałem to u siebie i zamienniki dawały mi takie lądowanie od 13,4 do 13,6 kupilem boscha za 130zl i teraz jest 14,4 . 14,3 nieważne czy na jałowym czy na wyższych obrotach regulator spełnia swoje zadanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się