Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Olej w wężu odmy


Majkel.a4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jaka może być przyczyna, że w wężu odmy przed tym filtrem na pokrywie zaworów jest dość dużo oleju. Nie mgiełka ale ewidentnie olej. W silniku mi wcale nie ubywało aż do ostatniego sprawdzenia poziomu oleju. Przyznam, że miałem dziurę na jednym z łączników dolotu ale łącznik został już zmieniony. Jakie mogą być przyczyny dość dużej ilości oleju w wężu odmy i czy nieszczelność w dolocie może być przyczyną zasysani oleju przez odmę. Ubywa mi oleju ale auto nie kopci ani nie gubi oleju w sposób widoczny czyli nigdzie się nie poci i nic nie widać pod autem.

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale TDI to brudny silnik i olej w wężach i przewodach jak i IC to norma. Pułki nie leje się strumieniem pod auto,nie ubywa z silnika,nie kopci to nic się nie dzieje. Mnie też to denerwuje ale cóż takie prawo TDi:) Ciekawi mnie jak jest w nowszych modelach np.b7 czy b8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to odpowietrzenie komory korbowo-tłokowej i olej tam będzie,i może ten olej dojść aż do turbiny ale, mi to nie przeszkadza. Jak sprawdzasz olej to staraj się sprawdzać po nocy jak spłynie do miski,bo możesz sobie zrobić dwa poziomy dolewając olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rownierz wymienialem w czoraj oliwe i odrazu posciagalem wszystkie rury i laczniki gumowe od egr po IC i na calej dlugosci jest tam oliwa. Z tego co czytalem jest to normalne dopuki ni eleci strumieniem. :confused4:

A jak bym chcial wyplukac IC to najlepiej jakimi srodkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie do konca sie z wami zgodze ze w tdi to norma ze pobieraja olej,przykladowo ja mam motula 5w40 8100 i turbawke awx z 2005roku,i w dolocie praktycznie brak oleju,a dolewek nie mam zadnych,najlepsze to ze jeszcze poci sie na uszczelce z pod miski,ale na bagnecie nie ubywa.

Wymiana oleju nie przekracza 10tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy silnik jest w innej kondycji... 1na osoba 1L oliwi na 10tys wleje inny wiecej/mniej lub co niektóry w ogole bo lache kłada... znam ludzi który do AFN'a wrzucają cała 4L oleju i nie przejmuja sie stanem ponad MAX poprostu jeżdżą...

czyszczenie dolotu - syzyfowa praca chyba zeby załozyc odrazu OC...coś tam... co z tego ze wyczyscisz. pojeździsz 2 dni i masz to samo... także szkoda prądu na to.... :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ogolnie olej w znikomych ilosciach ma prawo sie znajdowac w ukladzie dolotowym ?!

Ja jezdze swoim pudelkiem od 3lat i na blacie widnieje(nie sprawdzane) 270000tys.

Wymieniam oliwe co 9tys. kazdorazowo takie moje widzimisie i nie zdarzylo mi sie jeszcze dolewac oleju-OPROCZ jednego razzu jak spuzniony cislem autostradom do wrocka...205 km/h wtedy faktycznie sprawdzilem stan na bagnecie po nocce i :confused4: faktycznie byl znaczny ubytek ....no ale tlumacze sobie ze to nie noweczka z salonu :tongue4: swoje juz przejechal.

Jedynie zauwarzylem ze pomiedzy silnikiem a skrzynia sie poci ale coz....

Mimo wszystko IC bedzie do przeplukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany kiedy i czy wogole jest koniecznosc wymainy tej odmy ?

Czy ona ma zastosowanie jako filtr?

audi_a4_b5_1_9_tdi_afn_110_odma_silnika_02812910.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 10 latach można ją wymienić, w środku jest zawór który puszcza opary jak się zrobi ciśnienie w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...