Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wycie przy dodawaniu gazu


Milczar

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

od jakiegoś czasu coś złego dzieje się z moim AHU. Jak dodaje gazu, zwłaszcza przy mniejszych prędkościach i obrotach, słychać dziwne wycie z okolic lewej strony silnika oraz ten dźwięk przenosi się na lekkie wibracje na kierownicy. Pierw myślałem, że to łożysko z lewym kole ale wycie cichnie jak puszcze gaz. Stało się to z dnia na dzień a raczej z nocy na dzień bo raz wsiadłem do auto rano i takie coś usłyszałem. Słychać to głównie w środku, jak otworzyłem maskę i chciałem zlokalizować dźwięk to ciężko go namierzyć bo jest strasznie cichy.

Dodatkowo przy kręceniu kierownicą przez pewien czas po dłuższym postoju słychać jakieś tarcie, czy to może mieć coś wspólnego z wyciem ? Tarcie pojawiło się kilka dni później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, w jakim zakresie obrotów masz to "wycie"? Na jakich biegach? Czy przy lekkim dodawaniu gazu czy przy mocnym depnięciu? Czy wibracje przenoszą się również na deskę? Czy trzęsie się tylko kierownica?

Odłącz impulsator przy skrzyni i sprawdź, czy nadal masz "wycie".

Co do tarcia.... wahacze sprawne? Nie pukają, nie skrzypią? Przy wyższych obrotach silnika podczas kręcenia kierownicą na postoju tarcie staje się silniejsze? Sprawdzałeś poziom płynu wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, w jakim zakresie obrotów masz to "wycie"? Na jakich biegach? Czy przy lekkim dodawaniu gazu czy przy mocnym depnięciu? Czy wibracje przenoszą się również na deskę? Czy trzęsie się tylko kierownica?

Jak auto stoi na jałowym to nic nie słychać dopiero od ok 1200 do 2600 słychać wyraźnie, wyżej nie wiem bo już się robi za głośno w aucie by było słychać. Wyje przy normalnej jeździe, przy bucie też ale tylko przez chwilę ze względu na tempo wchodzenia na obroty i hałas silnika. Nie sprawdzałem czy wibracje są na desce ale wydaje mi się że nie, raczej tylko na kierownicy i to nie są typowe drgania tylko takie delikatne wyczuwalne jedynie przy niższym zakresie obrotów.

Odłącz impulsator przy skrzyni i sprawdź, czy nadal masz "wycie".

Spróbuje, może coś się zmieni.

Co do tarcia.... wahacze sprawne? Nie pukają, nie skrzypią? Przy wyższych obrotach silnika podczas kręcenia kierownicą na postoju tarcie staje się silniejsze? Sprawdzałeś poziom płynu wspomagania?

Płyn wspomagania jest ok, sprawdzałem. Wahacze wymieniane 15tyś temu na LEM i są sprawne, nic nie skrzypi, nie buja, nie tłucze. Sprawdzę jeszcze co się będzie działo na wyższych obrotach na postoje. Ogólnie tarcie ustępuje po przejechaniu kilkuset metrów, paru skrętów itp. Później się już nie pojawia aż do następnego dłuższego postoju.[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2011, 20:48_________________________________________________Dziś zrobiłem mały test podczas jazdy:

- wibracje tylko na kierownicy, na dodatek czuć je tylko na dole kierownicy

- najbardziej odczuwane są podczas lekkiego skrętu

- brak wibracji na desce

- po wciśnięciu sprzęgła wycie ustaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko ogarnięte. Okazało się, że wystarczyło dolać dosłownie łyżkę płynu od wspomagania i wszystko ustało, w aucie cisza jak nigdy :blink:

Przy okazji złapałem jeszcze jedną awarię, urwało mi łopatki od wentylatora chłodnicy ale na szczęście latające elementy nic nie pocięły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...