Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Wariuje czujnik samopoziomowania xenonów


rafand76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

problem jest taki, ze w roznych momentach na chwile włacza sie kontrolka od samopoziomowania xenonów. Podpialem vaga, ale zero bledów. Dzieje sie to w zasadzie non stop podczas jazdy. Myslalem, ze moze tak jest z gorki albo pod gorke, ale nie tylko. Na rownej drodze tez sie włacza na chwile.

Co moze byc powodem? Czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos nie laczy :( sprawdz wtyki przy czujnikach moze gdzies sie przeciera albo weszla wilgoc :)

Poczytaj tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=155032.15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos nie laczy :( sprawdz wtyki przy czujnikach moze gdzies sie przeciera albo weszla wilgoc :)

Poczytaj tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=155032.15

Ok, sprawdze. Pytanie tylko ktory? Przedni czy tylny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiles Nastawy Lamp ? Moze trzeba je wyregulowac

Prawa lampa byla wymieniona i nie wiem czy byly nastawiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie są objawy jak wchodzi wilgoć, jak już wejdzie na dobre to błąd pojawi sie na dłużej. Najlepiej sprawdzić wtyczkę ewentualnie sprawdzić jak wygląda czujnik w środu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiles Nastawy Lamp ? Moze trzeba je wyregulowac

Prawa lampa byla wymieniona i nie wiem czy byly nastawiane.

:naughty:

Ustawienie podstawowe

Regulacja reflektorów

Wymagania wstępne:

Pojazd musi być zaparkowany na płaskim terenie i osiedlili się na jego zawieszenie

[Wybierz]

[55 - Zakres Xenon]

[ustawienia podstawowe - 04]

Grupa 001

[idź!]

Wart. pola bloku pokazuje teraz "Czekaj" i powinien przejść do "Regulacja reflektorów", a następnie (może to potrwać do 10 sekund).

Ustaw światła za pomocą ich obsługi śrub regulacyjnych, jak określono na odpowiedni cel celem.

Scroll [up] do grupy 002

Korekta powinna się nauczyć.

[Gotowe, powrót]

[Zamknij Controller, Go Back - 06]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, spróbuje. Dam znac czy pomogło.[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2011, 12:50_________________________________________________Witam,

niestety nie moge dokonac ustawień xenonów. Nie mam mozliwosc przejscia do grupy 002, aby zapisac. Przycisk UP jest nieaktywny.

Efekt jest taki ze mam blad:

1 Fault Found

01539 - Headlights Not Adjusted

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON

Freeze Frame

Fault Status: 11100101

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 0

Time Indication: 5

Wersja VCDS 10.6.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak blad dotyczy nie wyregulowanych reflektorow :( a czemu drugi kanal masz nieaktywny :mysli: tam powinienes miec wartosci napiec dla obu czujnikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak blad dotyczy nie wyregulowanych reflektorow :( a czemu drugi kanal masz nieaktywny :mysli: tam powinienes miec wartosci napiec dla obu czujnikow

No tak, ale w kanale 001 tez podaje "adjusting invalid adjusting not possible". Cos chyba jest nie tak, tu chyba powinien pokazywac wartośc w %?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miałeś coś robione przy zawieszeniu?

Miałem u siebie taki przypadek, że po naprawie zawieszenia wyskoczył błąd samopoziomowania. Okazało się, że czujnik był źle założony i był w pozycji poza zakresem swojej pracy. A z tego co się orientuję (a mogę się źle orientować :decayed: ) to czujnik jest mocowany właśnie do wahacza więc przy jego wymianie można popełnić błąd przy ponownym zakładaniu czujnika xenonu...

Pamiętam, że pojawił mi się błąd związany z niewyregulowanymi światłami... tylko, że błąd świecił się cały czas na fisie i nie wyskakiwał co chwilę jak Filip z konopi :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie przy kazdej wymianie lampy czy tez wahacza na ktorym jest czujnik samopoziomu trzeba pozniej robic nastawy ukladu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację nie można było zrobić nastawów okazało sie, że źle zamontowano nie czujnik tylko dzwignię łączącą z wachaczem trzeba było ją obrócić i przekroczona była górna wartość regulacji, w blokach pomiarowych widać dokładnie zakres pracy czujnika, nie pamiętam które bloki ale w etykiecie sterownika są podane graniczne wychylenia, a drugi przypadek to przecierający się zbyt krótki przewód przy przednim lewym kole, w czasie jazdy zapałała się i gasła kontrolka poziomowania ksenonów w kompie zero błędów, na chwilę pomaga wyjęcie bezpiecznika ;) i kontrolka nie zapala się ... ale to doraźne rozwiązanie do czasu usunięcia usterki... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację nie można było zrobić nastawów okazało sie, że źle zamontowano nie czujnik tylko dzwignię łączącą z wachaczem trzeba było ją obrócić i przekroczona była górna wartość regulacji, w blokach pomiarowych widać dokładnie zakres pracy czujnika, nie pamiętam które bloki ale w etykiecie sterownika są podane graniczne wychylenia, a drugi przypadek to przecierający się zbyt krótki przewód przy przednim lewym kole, w czasie jazdy zapałała się i gasła kontrolka poziomowania ksenonów w kompie zero błędów, na chwilę pomaga wyjęcie bezpiecznika ;) i kontrolka nie zapala się ... ale to doraźne rozwiązanie do czasu usunięcia usterki... :gwizdanie:

Faktem jest, ze komunikat adjusting invalid adjusting not possible w kanale 001 oznacza, ze czujnik jest poza zakresem. Nie sprawdzilem tego w blokach, ale pewnie tak jest. Sprawdze to jeszcze zeby wiedziec ktory czujnik jest poza zakresem.

Znalazlem opis kolegi Kreda:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=76268.0

Sprawdze to wszystko i dam znac.[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2011, 08:27_________________________________________________Zatem sprawa wyglada tak:

Sprawdzilem i odczyt z kanalu 002 w measuring blocks byl nastepujacy: 7.4% front (spec 12.5-50) 43% rear (spec 50-80). Widac ewidentnie ze czujnik z przodu jest poza zakresem. Skreciłem kola i reka poruszalem cięgno i od razu wartosc wzrosla do 20%.

Wszedlem do basic settings w kanal 001 i bingo :tongue4: pojawil sie WAIT.

Teraz zeby rozpoczac procedure przyuczenia trzeba nacisnac przycisk ON/OFF/TEXT, pojawi sie napis adjust. Pozniej ponownie wciskamy ON/OFF/TEXT i pojawi sie napis learned (z pamieci pisze, i wydaje mi sie ze ten przycisk klikalem 3 razy). Pozniej wybieramy Done i kolejny sukces. Blad zniknal i xenony ustawione.

Wynika zatem jasno, ze w VCDS 10.6.0 przycisk UP jest nieaktywny i nie mozna przejsc do kanalu 002, przyuczenie robimy poprzez przycisk ON/OFF/TEXT.

Podejrzewam rowniez ze bede musial zdjac kolo i dokladnie ten czujnik obejrzec, bo blad moze sie powtórzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam od początku, czyli od kupna auta problem z tym samopoziomowaniem. na fisie wyskakuje bład i na vagu bład ze nie wyregulowane swiatła. gdy chce go skasowac lampy ida w góre az slychac jakies zebatki w lampie i bład pozostaje. adaptacji nie moge zrobic bo nie mam takiej mozliwosci pewnie przez ten bład, co mozna z tym zrobic ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...