bazw Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Witam. Czy automatyczna skrzynia biegów wytrzyma gdy dodam mocy silnikowi? Pozdrawiam.
mcm Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 w granicach rozsądku - wytrzyma na pewno ma jakiś zapas
castor Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Ale takie auto z automatem jest dosyć z ciężko schamować na hamowni bez ryzyka uszkodzenia skrzyni
ctv Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Ale takie auto z automatem jest dosyć z ciężko schamować na hamowni bez ryzyka uszkodzenia skrzyni a skad takie wnioski?
bazw Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Opublikowano 19 Lutego 2008 A może jest tu ktoś, kto ma A4 AFN automata po chip tunningu?
gregory Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Ja też myślałem o modyfikacjach i wszędzie zadawałem pytania jak zniesie to mój Automat. Każdy mi odpowiadał, że trudno powiedzieć jak poradzi sobie z większym momentem i mocą. Wiele zależy od stanu w jakim się skrzynia znajduje. Jeśli miała regularne wymiany oleju,filtrów... i servis, oraz jak do tej pory nie było niepokojących objawów: poszarpywania, problemów z ruszeniem na zimnym silniku, itd.. to powinna sobie poradzić. Moja skrzynia Tiptronic niestety nie dotrwała nawet modów, bo przed tym się wysypała. Poszło sprzęgło hydrokinetyczne co pociągnęło za sobą pompe oleju i z powodu braku oleju łożysko. Remont 4 K zł. Warto się zastanowić, bo trudniej tuninguje się automaty. Nie mówiąc tu już o zaawansowanym tuningu, gdzie wręcz obok zmiany softu ECU silnika konieczna jest również zmiana softu w sterowniku skrzyni. Tak naprawde nikt ci nie da 100% gwarancji, że po chipsie nic się nie stanie z twoją skrzynią. Jedyne co możesz zrobić to dać sprawdzić do naprawde fachowego warsztatu który zajmuje się automatami w jakim stanie jest twoja skrzynia. Co jak wiadomo pociąga dodatkowe koszty, oprócz kosztów samego Chipsa. Ale tak jak napisałem tuning automatu jest trudniejszy. To wszystko co ja ci moge powiedzieć. Decyzja i tak będzie należała do ciebie.
Rogalotti Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Witaj Jak najbardziej wytrzyma tylko modyfikacja sterownika silnika musi być wykonana z uwzględnieniem typu skrzyni biegów. Z mojego doświadczenia dodam, że najlepiej tak zmodyfikować oprogramowanie silnika aby dobrze grało z seryjnym oprogramowaniem skrzyni biegów niź wykonać modyfikacje obu. Dlaczego ? dlatego, że seryjne oprogramowanie skrzyni biegów pozostawia pewny margines mocy którą możemy spokojnie dołożyć nie skracając żywotności sprzęgiełek w skrzyni. Jeżeli ktoś zrobi bardzo mocny program i zmodyfikuje sterownik skrzyni biegów wtedy będzie ona pracowała poprawnie ale jej żywot będzie się skracał w szybkim tempie. Dlatego w automatach wykonuje sie modyfikacje do uzyskania zadowalajacego przyrostu i nie przekraczajac granicy poprawności pracy skrzyni na seryjnym programie (mówie o pragramie w komputerze skrzyni biegów). Do tego najlepiej stroić auto w ruchu ulicznym. Pozdrawiam
mcm Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Radzę posłuchać przedmówcy. PS pozdrawiam :th:[br]Dopisany: 19 Luty 2008, 22:33 _________________________________________________sorry za OT
bongod Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 mam pytanko czy mozna rowniez ze wzrostem mocy uzyskac spadek spalania??
Rogalotti Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 mam pytanko czy mozna rowniez ze wzrostem mocy uzyskac spadek spalania?? Wraz ze wzrostem mocy/momentu obrotowego silnika, przy zachowaniu reszty parametów takich jak pojemność silnika, masa pojazdu, podobny styl jazdy, podobne warunki jazdy - przebyte długości odcinków, podobna temepratura otoczenia etc. jest opcja, że spalanie spadnie. Ale nie robi sie chiptuningu po to żeby zaoszczędzić 0,5L na 100km tylko po to żeby mieć większą przyjemność z jazdy Pozdrawiam
przemek4net Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Dlatego w automatach wykonuje sie modyfikacje do uzyskania zadowalajacego przyrostu i nie przekraczajac granicy poprawności pracy skrzyni na seryjnym programie (mówie o pragramie w komputerze skrzyni biegów). Do tego najlepiej stroić auto w ruchu ulicznym. Pozdrawiam Witam, Wiem, ze niektorzy miewaja problem np z "glupieniem skrzyni" przy przejsciu 4->5 przy pelnym bucie i ktos opisywal, ze gdy to zjawisko sie pojawilo przy "testach akceptacyjnych" to tuner zrobil korekte w dol i probem zniknal Troche problematyczne jest, ze punkt zmiany 4->5 przy pelnym bucie to calkiem spora predkosc (ja bym jednak wyjechal na szybsza droge i sprawdzil) Tiptronic to skrzynia elektronicznie sterowana i w jej logach mozna odczytac szacowany moment obrotowy (wartos zawyzana raczej ale to nie istotne) - moge domniemywac, ze "funkcja" ustalajaca wlasciwy bieg moze byc od tej wartosci zalezna... moze problem dotyczy sytuacji gdy szacowany moment (czy inny parametr) wychodzi gdzies "poza skale" - wtedy albo korekta w dol albo przeprogramowanie skrzyni? (niektorzy to robia) Wszystko co pisalem bylo w kontekscie v6tdi i automaty po chipach w innych motorach moze sie zachowuja zupelnie inaczej Eksploatowalem swoje auto zarowno na seryjnym sofcie, boxie, na sofcie od autoseby i teraz na wlasnej produkcji kosciach i nie mam i nie mialem problemow ze skrzynia biegow Niezaleznie czy skrzynie sie przeprogramuje czy nie... palowanie auta po czipie napewno skraca jej zycie Przemek
gregory Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 moge domniemywac, ze "funkcja" ustalajaca wlasciwy bieg moze byc od tej wartosci zalezna... Nie mylisz się bo tak właśnie jest. Dlatego też jak turbo słabo pompuje w turbo doładowanym automacie przeciąga zmiany biegów i wydłuża się jazda na każdym z biegów.
Rogalotti Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Dokładnie chodzi o limitery. Dobrze Przemek4net, że już zrozumiałeś że wartości z VAG nie są realne z rzeczywistością. Pociesze Cię, w 150kach nigdy nie ma tego problemu z tipem w górnym zakresie obrotów. Pozdrawiam
przemek4net Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Dobrze Przemek4net, że już zrozumiałeś że wartości z VAG nie są realne z rzeczywistością. Pociesze Cię, w 150kach nigdy nie ma tego problemu z tipem w górnym zakresie obrotów. Gwoli scislosci: nigdy nie twierdzilem, ze kon z tiptronica = kon z hamowni (nie jestem klientem pewngo Xserwisu...) - chyba ze moja seria miala over 160ps Same wyniki z tipa sa zadziwiajaco powtarzalne i reaguja na takie czynniki jak np temp otoczenia, drobna zmiana w mapach, nachylenie drogi Ciekawostka: przy zwalnianiu odczyty momentu sa ujemne. To chyba liczone jest na podstawie zmian predkosci w t (taki wbudowany kpower) Moze wystarczy dotrzec do tajemnej dokumentacji typu "aby otrzymac wyniki miarodajne nalezy zapakowac 50% maksymalnego obciazenia do auta" Tak czy siak po czipie automat bardziej bedzie gotowal sobie olej niezaleznie czy sie go przeprogramuj czy nie Przemek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się